Skip to content

פרטיות OUT – מוזיאון חיפה

. השימוש הנרחב בטלפונים ניידים, באינטרנט ובמצלמות במעגל סגור מבטיח שכולנו נהיה נצפים ומלוהקים כמציצנים. בעידן שלאחר ה-11 בספטמבר אנו מוכנים לאפשר חדירה לפרטיות, המעניקה לנו לכאורה תחושת ביטחון. מוזיאון חיפה לאמנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שבת האחרונה נפתחה במוזיאון חיפה התערוכה "אנונימיx סוף עידן הפרטיות."
אשכול של אחת עשרה תערוכות קבוצתיות וחמש תערוכות יחיד.

צילום: ציפי מנשה

התערוכה עוסקת בשאלה: האם פרטיות האדם היא נורמה או שהנורמה הזאת חלפה בעידן הרשתות החברתיות ותוכניות הריאליטי? טשטוש הגבול בין המרחב הציבורי לבין המרחב הפרטי, ומבקשות לחשוף את התפיסות החברתיות החדשות לגבי רעיון הפרטיות,ולשקף היבטים שונים ומגוונים נ של המציאות העכשווית בה כל צעד שלנו מצלום ומתועד.

צילום: ציפי מנשה

נרקיסיזם ומציצנות, מהנושאים הבוערים של המאה העשרים ואחת. התערוכות מציגות תפיסות החברתיות לגבי רעיון הפרטיות ואת המודלים החדשים שיצרה מהפכת המידע והתקשורת, מתחילת המאה העשרים ועד היום, ומעלה שאלות אתיות מאתגרות הנוגעות לסוגיות של מקור היצירה, כוח ושליטה.

צילום: ציפי מנשה

מצלמות האבטחה פועלות ללא הפסקה, דימויים מופצים ברשת, ארכיונים מקוטלגים נסרקים ונפתחים לקהל, לוויינים משגרים נתונים למערכות מחשוב רבות עוצמה. ללא ספק: אנו חיים בחברת ה"אח הגדול", שבה כל צעד שלנו נרשם, מצולם ומתועד. אם "אינך נצפה" אז "אינך קיים". מצבים חדשים של תפיסה והתבוננות יוצרים מצבים חדשים של ייצוג. בתערוכה נבחנת משקלה של האמנות במרחב התרבות השיתופית של המדיה החדשה

צילום: ציפי מנשה

מארק צוקרברג, מייסד הפייסבוק, טען שפרטיות כבר אינה "נורמה חברתית", ואכן בעשור האחרון עברנו לחשיפה מתמדת של מידע אינטימי באינטרנט, כחלק בלתי נפרד מ"השתתפות" בחיים העכשוויים. השימוש הנרחב בטלפונים ניידים, באינטרנט ובמצלמות במעגל סגור מבטיח שכולנו נהיה נצפים ומלוהקים כמציצנים. בעידן שלאחר ה-11 בספטמבר אנו מוכנים לאפשר חדירה לפרטיות, המעניקה לנו לכאורה תחושת ביטחון.
מוזיאון חיפה לאמנות

צילום: ציפי מנשה

התערוכה פתוחה 18/2/2017 ועד חודש אוגוסט 2017

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן