Skip to content

עלה מרוסיה לישראל, התאסלם וביקש להצטרף לדעאש

עולה מחבר העמים התאסלם, התחתן, ילד ילדים, התעניין בדאעש , קנה כרטיס טיסה לכיוון אחד במטרה להצטרף ללחימה של כוחות דאעש בסוריה ונעצר, כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר בבית המשפט המחוזי בנצרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד ולנטין מזלבסקי בן ה-39 תושב הכפר שיבלי שבעמק יזרעאל בחשד כי ניסה להצטרף לארגון דעאש, קנה כרטיס נסיעה חד כיווני לטורקיה לשם מטרה זו ונעצר. מזלבסקי, שעלה לישראל מבלארוס והתאסלם, נישא לאישה אתה התגורר עם חמשת ילדיהם, נעצר בשבוע הראשון של פברואר האחרון בעקבות חקירת שב"כ ונאשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון יציאה למדינת אויב שלא כדין ושיבוש מהלכי משפט.
מעובדות כתב האישום שהוגש על ידי עורכת הדין אלינה קאפמן מפרקליטות מחוז צפון עולה כי במשך מספר חודשים טרם מעצרו בפברואר 2017, גילה מזלבסקי עניין הולך וגובר בדאעש. הוא נהג לצפות תכופות בסרטונים, שירים ודרשות של ארגון הטרור ולשמור ברשותו תכנים הקשורים לארגון. במהלך התקופה הרלוונטית, הצטרף מזלבסקי לקבוצות שונות ברשתות החברתיות באמצעותן עמד בקשר עם פעילי ותומכי דאע"ש בישראל ובעולם. בין היתר, עמד בקשר עם שיח' אסד אלתווחיד המכונה "אבו חודייפה" אשר לחם בשורות הארגון בסוריה.

ולנטין מזלבסקי (צילום: דוברות משטרת ישראל)
ולנטין מזלבסקי (צילום: דוברות משטרת ישראל)

הוזהר והתעלם מהאזהרה

במהלך חודש יולי 2016 הוא זומן לתחקור בטחוני ובמהלכו הובהר לו כי המדינה האסלאמית היא ארגון בלתי חוקי והוא הונחה להימנע מפעילות ביטחונית. חרף האזהרה, בחודש אוקטובר 2016 או בסמוך לכך, הוא החליט להסתנן לסוריה ולהתגייס לשורות הארגון.
על רקע החלטתו זו, במהלך חודש אוקטובר 2016 הוא קיים קשר באמצעות אפליקציית "זילו" עם אדם המכונה "אבו עבדאללה", אשר פרסם כי גם בכוונתו להתגייס לארגון ולהילחם בשורותיו.  מזלבסקי ואבו עבדאללה קבעו להיפגש בסוריה, להתגייס שם לארגון ולחבור לאבו חודייפה. אבל תכנית השניים לא יצאה לפועל עקב ניתוק הקשר ע"י "אבו עבדאללה".

למרות זאת מזלבסקי לא זנח את תכניותיו להצטרף לשורות הארגון ובאמצעות אפליקציית "זילו" יצר קשר עם פעיל נוסף שהזדהה כאבו רכאן פעיל דאעש הלוחם בסיני , גם ניסיונותיו להצטרף לכוחות בסיני לא צלחו עקב ריבוי לוחמים מהגרים בגזרה זו.

בחודש ינואר 2017 או בסמוך לכך, פרסם מזלבסקי באפליקציית "טלגרם" באמצעות הטלפון הנייד, בקבוצה בשם "ח'ליפאת" עליה נמנים תומכי ופעילי דאע"ש ממוצא רוסי, הודעה על כך כי בכוונתו להצטרף לשורות הארגון. בעקבות הפרסום נוצר קשר בינו לבין פעיל דאעש המכונה "ע"א רחמאן". האחרון הורה למזלבסקי להגיע לטורקיה ולעדכן אותו עם הגיעו לשם על מנת שהוא יסייע לו לעבור לסוריה ויצייד אותו באישור שיאפשר גיוסו לארגון ("תזכיה").

מזלבסקי רכש במשרד נסיעות שבכפר דבוריה כרטיס טיסה לכיוון אחד לטורקיה והצטייד בסכום של 1000 דולר. הוא בחר להסתיר את כוונותיוולא שיתף את מקורביו אודות כוונתו לצאת את הארץ.

בחקירתו הודה כי אכן תכנן לצאת לטורקיה בכדי להצטרף לכוחות דאעש בסוריה זאת כדי לממש את המצווה המוטלת על כל  מוסלמי אמתי לחיות תחת המדינה האסלאמית ולהתחזק באמונתו. בשדה התעופה לוד, לפני עלייתו למטוס, הוא נחקר, יציאתו נמנעה והא נעצרץ

במשטרה ובשב"כ מציינים כי חבירה והצטרפות של אזרחים ישראליים לארגונים שהוכרזו כהתאחדות בלתי מותרת, וקל וחומר לאירגוני מחבלים, מהווה איום ממשי לביטחון המדינה. קשרים מסוג זה עלולים להוביל לסיוע לארגוני טרור בהיבטים שונים ובהם אף לביצוע פיגועים בישראל כנגד אזרחים ישראלים. שירותי הביטחון בישראל, ובכללם משטרת ישראל, ימשיכו לפעול בכל מקום למיגור התארגנויות אלו ולשמירה על ביטחון אזרחי ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן