Skip to content

האמנות שמעבר לדעה הקדומה, תערוכה חדשה בכפר סבא

קבוצת האמנים AnDer 8 ממולהיים אנדר רוהר שבגרמניה, מציגים נקודת מבט אישית ומגוונת לעולמנו, ללא התייחסות לדעות קדומות ותפיסות מוסריות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיתוף פעולה של אמני כפר סבא עם אמני העיר התאומה שלהם, מולהיים אנדר רוהר, הניב תערוכה מתארחת של האמנים מגרמניה, בבית האמנים בכפר סבא. קבוצת "8 אנדר"  פועלת ביחד אך לחוד. הם מציגים ביחד אך לכל אמן יש יחודיות אמנותית שונה. התוצאה מרשימה ביותר. עבודות אסטתיות, נגישות לחווית הצפייה, שנונות וחלקן עם קריצה הומוריסטית. על תהליך העבודה המשותף עם הישראלים, האוצרת פרופ' קרין סטמפל מסבירה "בכל עת ומבלי להתייחס לנסיבות, היו אלו האמנים שחיפשו קשר לאמנים אחרים בעולם, תוך התגברות על מכשולים פוליטיים, אידיאולוגים ותרבותים. מבלי להתייחס לעמדה פוליטית, שמונת האמנים מבקשים לבחון מחדש סטריאוטיפים, קלישאות, דעות וצורות חיים ולהוכיח כי יצירת אמנות באשר היא, תימצא תמיד מעל ומעבר לכל דעה קדומה".

דיוויד הוקני אמר פעם כי הוא ממליץ להתייחס ליצירת האמנות עצמה יותר מאשר להתייחס למה שהאמן מספר על יצירתו. הוא צודק! עיון בקטלוג התערוכה מפגיש את המעיין בהגיגים רבים של האמנים, אין צורך בהם, היצירות כל כך יפות וטובות, האוצרות מצוינת והביקור מומלץ וכדאי.

יו דיטר בלייל: פחם על דיקט:

ונסה הוטגר: אקריליק על קנבס:

הלמוט קוך: אקריליק, בוחן את הצבע והחומר ע"י הנחת צבע בשכבות ולאחר מכן חיתוך לרצועות. הוא מדביק את הרצועות בסדר שונה מהמקור:

יואכן ליינדקר: דיו על נייר:

יואכים פוס: צילום ואוביקט:

היינר שמיץ: העליון – קולאז' וצילום, התחתון – צילום בגדר ההפרדה שלנו :

נטליה אוסקובה: אקריליק, עפרון פחם, דיו על קנבס:

אורסולה והאר: רישום וצבע על נייר:

התערוכה היא פרי יזמתה של עמותת "אמן בעירו" כפר סבא והינה תערוכת גומלין לתערוכה של אמני כפר סבא. התערוכה מוצגת בבית האמנים כפר סבא, מרכז אונים, רח' אז"ר מול בית 29. שעות פתיחה: שישי 10:30-13:30, שבת 10:00-14:00.  נעילה: 18.3.2017

1 Comment

  1. אמנון טישלר
    2 במרץ 2017 @ 15:46

    תודה רבה עבור הכתבה !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן