Skip to content

שיכלול בהדפסת תלת מימד לתעשיה

עולם התכשיטנות עובר שינויים עצומים בשנים האחרונות כתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות חדשניות לתחום, ובראשן טכנולוגיות הדפוס בתלת מימד הנחשבות למתקדמות ביותר. אם בעבר מחירן הגבוה של המדפסות בטכנולוגיית תלת מימד היה גבוה והרתיע רבים, כיום מחירן נמוך יותר בגלל ייצור המוני והוזלת עלויות הייצור. תוך זמן קצר גם תכשיטנים נחשפו ליתרונות ההדפסה התלת מימדית והחלו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עולם התכשיטנות עובר שינויים עצומים בשנים האחרונות כתוצאה מכניסתן של טכנולוגיות חדשניות לתחום, ובראשן טכנולוגיות הדפוס בתלת מימד הנחשבות למתקדמות ביותר. אם בעבר מחירן הגבוה של המדפסות בטכנולוגיית תלת מימד היה גבוה והרתיע רבים, כיום מחירן נמוך יותר בגלל ייצור המוני והוזלת עלויות הייצור. תוך זמן קצר גם תכשיטנים נחשפו ליתרונות ההדפסה התלת מימדית והחלו להסתייע בהן לייצור תכשיטים ותבניות ליציקת תכשיטים מחומרי גלם שונים.

מדפסות תלת מימד כובשות את עולם התכשיטנות

בין הראשונים לאמץ את טכנולוגיות הדפוס בתלת מימד היו תכשיטנים בארץ וברחבי העולם. האפשרות לייצר תכשיטים באופן סדרתי ובעלויות ייצור נמוכות תרמו לפופולריות של המדפסות בקרב התכשיטנים. מעבר לעלויות הייצור ונוחות העבודה, התכשיטנים גילו דרך חדשה ומלהיבה לתכנן ולייצר תכשיטים איכותיים ועמידים במגוון חומרי גלם.

כדאי לדעת כי הדפסת תכשיטים בתלת מימד מתאימה ליוצרי תכשיטים בתחילת דרכם ולתכשיטנים ותיקים ומנוסים המחפשים דרכים מקוריות וחדשניות לייצור פריטים מעוצבים. תכשיטנים יכולים לרכוש מדפסת תלת מימד או להיעזר בחברות המספקות שירותי הדפסה בתלת מימד וליהנות משירות מעולה ומייעוץ.

טכנולוגיות ייצור במדפסת תלת מימד

יש שתי טכנולוגיות עיקריות בתחום ההדפסה בתלת מימד. מדפסות תלת מימד בטכנולוגיית FDM נחשבות לשכיחות ביותר, בטכנולוגיה זו מייצרים את התכשיט או את המודל באמצעות הזרקת חוטי פלסטיק שכבה אחר שכבה, יש מגוון גדול של חומרים בהם ניתן לעשות שימוש, ביניהם ABS, PLA, HIPS, ומבחר חומרים דמויי אבן, נחושת, עץ וברונזה.

מדפסות תלת מימד בטכנולוגיית SLA מתאימות יותר לייצור תכשיטים ופריטי נוי, ניתן באמצעותן לייצר תבניות משעווה ליציקת תכשיטים. לאחר סיום ייצור התבנית הנדרשת לתכשיטן מסירים בקלות את השעווה הנעלמת מהתבנית וניתן להשתמש מספר רב של פעמים בתבנית העמידה.

תוכלו לקרוא על זה עוד באתר מגפון בכתבה של יולה זובירצקי

ייצור זול של תכשיטים ועבודה נוחה וקלה

הדפסת תכשיטים במדפסות תלת מימד משנה את עבודתו של התכשיטן בעידן המודרני, חלפו הימים בהם צורפים אחזו במבערים ובכלי עבודה שונים כדי לייצר או לתקן תכשיטים שונים. באמצעות הדפסה תלת מימדית ניתן להדפיס שוב ושוב דגם של תכשיט מסוים בהתאם לדרישה, ללא צורך להחזיק מלאי, למעט חומרי גלם למדפסת. תכשיטן יכול להחליט האם לרכוש מדפסת תלת מימד המתאימה לייצור תכשיטים או לשלוח שרטוט של דגם ב-3d לחברה המספקת שירותי דפוס בתלת מימד.

תכשיטן יכול לסרוק למחשב דגם של תכשיט שעליו לשחזר, להכין קובץ תיב"ם מתאים למדפסת ובלחיצת כפתור פשוטה להתחיל את ייצור התכשיט וליהנות מתוצאות מושלמות ואיכותיות, בעלויות נמוכות משמעותית בהשוואה לעלות העבודה וחומרי הגלם הנדרשים לייצור תכשיט חדש או לשחזור ושיפוץ תכשיט קיים. ראוי להדגיש כי עלויות הייצור של תכשיטים במדפסת תלת מימד נמוכות בהשוואה לעלויות חומרי הגלם ושעות העבודה של התכשיטנים. לכן, אין זה פלא כי יצרני תכשיטים רבים בארץ ובעולם רוכשים מדפסות תלת מימד ונהנים מאפשרות חדשה ומשתלמת כלכלית לייצר תכשיטים בשלל עיצובים מרהיבים וכדי ליהנות מיתרונות הטכנולוגיה החדשה ככלי מבטיח להפגנת הכישרון והיצירתיות שלהם.

1 Comment

  1. בוריס
    8 במרץ 2017 @ 9:08

    בשלב תכנון התכשיט עדיף להיעזר בתכנת ריינו אשר עוזרת לאוטומציה והשגת דיוק ברמה גבוהה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן