Skip to content

התביעה הצבאית ערערה: לשלוח את אלאור אזריה ל-3 עד 5 שנות מאסר

בערעור התביעה הצבאית שהוגש היום טוענת התביעה כי עונש המאסר שהושת על החייל אינו תואם את הכרעת הדין, ועלול להתפרש כרף ענישה חדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) בצהריים ערעור לבית הדין הצבאי לערעורים על עונשו של אלאור אזריה, החייל שירה והרג מחבל מנוטרל ופצוע אנושות בחברון. " התביעה תטען עוד כי הותרת עונשו של המשיב על כנו עלולה להתפרש כרף ענישה חדש ונמוך מזה שהיה מקובל עד כה בעבירות מסוג זה", נכתב בכתב הערעור, "התביעה תטען כי מן הדין להחמיר בעונשו של המשיב (אזריה) והעמדת מתחם הענישה על 36 עד 60 חודשים, או להעמידו על המתחם שקבע שופט המיעוט בבית הדין הצבאי".

הפרקליט הצבאי הראשי - תת-אלוף שרון אפק (צילום מסך חדשות 2)
הפרקליט הצבאי הראשי - תת-אלוף שרון אפק (צילום מסך חדשות 2)

בית הדין הצבאי גזר על החייל ההורג 18 חדשי מאסר (שנה וחצי) ברוב של שני שופטים בעוד שהשופט השלישי דרש להחמיר בענישתו. העונש שהוטל היה מחצית העונש שדרשה התביעה ועמד על מינימום מ3 שנות מאסר בפועל. העונש הקל התמיה רבים אך בתביעה הצבאית לא חשבו לערער. אך לאחר שהחייל ומשפחתו בעידודם של איש יחסי הציבור של המשפחה, העיתונאי לשעבר שרון גל ועורך הדין יורם שפטל החליטו להגיש ערעור על הענישה, קיים הפרקליט הצבאי תת-אלוף שרון אפק ישיבה בנושא ובה הוחלט לערער על גזר הדין.

משפחת אזריה ועו"ד שפטל בהכרזה על הגשת הערעור (צילם דן בר דב)
משפחת אזריה ועו"ד שפטל בהכרזה על הגשת הערעור (צילם דן בר דב)

התביעה תטען כי מתחם הענישה שקבעה דעת הרוב חורג באופן משמעותי לקולא מרמת הענישה שנקבעה בתקדימים המשפטיים אשר הוצגו על ידה לבית הדין קמא הנכבד. יתרה מכך, בית הדין עצמו התבסס בגזר הדין על תקדימים אלו, קבע כי עניינו של המשיב חמור מהם, וחרף זאת קבע מתחם ענישה ששני צדדיו חורגים לקולא מן המתחייב לאור תקדימים.

"התביעה תטען עוד כי הותרת עונשו של המשיב על כנו עלולה להתפרש כרף ענישה חדש ונמוך מזה שהיה מקובל עד כה בעבירות מסוג זה.

התביעה תטען כי בהכרעת הדין העביר בית הדין קמא הנכבד מסר נחרץ וברור באשר לקדושת החיים ולערך טוהר הנשק, והדגיש כי קיפוח חיי אדם שלא לצורך, אף אם מדובר במחבל – בלתי חוקי, פסול מוסרית ומנוגד לערכי צה"ל", נכתב בכתב הערעור.

התביעה טוענת בנוסף כי השתת עונש קל כפי שהושת על אזריה אינה מתיישבת עם הכרעת הדין הקשה והנוקבת. "ואולם, שגה בית הדין קמא הנכבד בגזר הדין בכך שנמנע להוציא את קביעותיו החשובות מן הכוח אל הפועל, בהשיתו עונש מקל אשר אינו מתיישב עם הקביעות הערכיות בהכרעת הדין".

"אשר על כן תטען התביעה כי מן הדין להחמיר בעונשו של המשיב, על דרך של החמרה במתחם הענישה שנקבע ולהעמידו על 36 עד 60 חודשים, כעתירת התביעה בפני בית דין קימא הנכבד, או למצער להעמידו על המתחם אותו קבע שופט המיעוט בבית הדין קמא הנכבד וכן על החמרה ברכיב המאסר בפועל שהושת על המשיב", דורשת התביעה מבית הדין הצבאי לערעורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן