Skip to content

הורים או מפלצות?

כתב אישום מזעזע הוגש לבית משפט בתל אביב. האם הזריקה לבנה הפעוט תמיסות מלח והאב התעלל בו מינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום מזעזע הוגש היום (חמישי) לביית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד זוג הורים (33 – 29), תושבי המרכז שהתעללו בבנם הפעוט בן הארבע פיזית ומינית.  המשטרה ביקשה לעצרם עד תום הליכים.
מכתב האישום עולה כי זוג ההורים פעלו ביחד ולחוד לסיפוק תאוותיהם הנסתרות בתוקפם את הפעוט בן ה-4 חסר האונים הסובל מניוון שרירים. הפעוט אושפז החל מחודש מרץ 2016, כשש פעמים בבית חולים תל השומר. ב-25.1.17, אושפז הילד בבית החולים. במהלך האשפוז, עת אמו ישנה במיטה הסמוכה למיטתו של הפעוט, ביצע הנאשם, אביו,  לפחות פעמיים מעשים מגונים בפעוט כשזה מוטל על מיטת חולייו חסר אונים. "במעשיו הללו, ביצע הנאשם בפעוט חסר הישע עליו היה אחראי, מעשים מגונים", נכתב בכתב האישום.

חוסר יכולת האב לרסן את דחפיו המיניים, ומצב בנו חסר אונים מנוצל על ידו בצורה אכזרית בכדי לבצע בו מעשים מגונים

מבקשת המעצר של שני ההורים עולה כי "את המעשים המיניים המגונים ביצע האב בזמן שאשתו ישנה ובחדר לא היה צוות רפואי. המקום והעיתוי בו בוצעו המעשים מדגיש את חוסר יכולתו של המשיב לרסן את דחפיו המיניים, שעה שבסיטואציה בה הפעוט חסר אונים ונזקק יותר מכל לטיפול והשגחה, מנוצל בצורה אכזרית על ידי המשיב בכדי לבצע בו מעשים מגונים". בעת חקירתו הציגה המשטרה לאב  סרטון בו הוא צולם "בבית החולים ובו מתועד המשיב (האב) מבצע בפעוט, בשתי הזדמנויות, בהפרש של מספר דקות, מעשים מגונים כפי שמתוארים בכתב האישום". עוד עולה מהבקשה למעצר האב עד תום הליכים כי הוא "הכחיש שביצע בפעוט מעשים מגונים וטען שטיפל בפעוט. באחת מהודעותיו במשטרה, אישר המשיב (האב) כי יכול להיות שלעיתים בזמן ששכב ליד הפעוט, נגע ביד האחת באיבר מינו ובאחרת ליטף את הקטין". בבקשה המעצר מסבירה הפרקליטות כי "המקום והעיתוי בו בוצעו המעשים מדגיש את חוסר יכולתו של האב לרסן את דחפיו המיניים, שעה שבסיטואציה בה הפעוט חסר אונים ונזקק יותר מכל לטיפול והשגחה, מנוצל בצורה אכזרית על ידי המשיב בכדי לבצע בו מעשים מגונים".

האם במהלך הדיון (צילום מסך)
האם במהלך הדיון (צילום מסך)

האם: הזרקתי לו מלח כי רציתי שיהיה קשור אלי ותלוי בי

אמו של הקטין מואשמת כי במהלך האשפוז, בהזדמנויות רבות, תקפה את בנה, על ידי כך "שהזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד. כתוצאה מהמעשים הללו, הפעוט שלשל, חומו עלה ונגרמו תנודות ברמת הנתרן בדמו. ב- 6.2.17, הזריקה האם לפעוט מים עם מלח בכמות שהעלתה את רמת הנתרן בדמו של הפעוט בצורה קיצונית, באופן שגרם לסיכון ממשי לחייו והוא הועבר לטיפול נמרץ". זאת ועוד: "גם לאחר האמור לעיל וחרף הסיכון הממשי שגרמה הנאשמת לחייו של הפעוט, המשיכה הנאשמת להזריק לפעוט מים להם הוסיפה מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד וגרמה לו לחבלות של ממש ולחוסר יציבות במצבו הבריאותי".
כך לדוגמה: "בתאריך 6.2.17, בשעות הערב, תקפה הנאשמת שלא כדין את הפעוט על ידי כך שנטלה כוס, מילאה אותה במים, הכניסה לתוכה כמות גדולה של מלח שולחני (להלן: "התמהיל") מילאה את הנוזל במזרק והזריקה אותו לתוך ….. של הפעוט, זאת שלא כדין", "בעקבות האמור לעיל, נגרמה לפעוט חבלה חמורה, בכך שרמת הנתרן בגופו עלתה באופן קיצוני, שגרמה לו להקאות ולשלשולים, לעליה בחום, לדופק מהיר ולשקיעה במצב הכרתו, באופן שסיכן את חייו באופן ממשי והוא הועבר בדחיפות לטיפול למחלקה לטיפול נמרץ. לאחר מספר ימים וכשמצבו הגופני אוזן, הוחזר הפעוט למחלקה". האם לא הרפתה וקפה את בנה שוב ובתוך מחלקה. "חרף הסיכון הממשי שנוצר לחיי הפעוט כתוצאה מהזרקת התמהיל, חזרה הנאשמת מספר פעמים נוספות על מעשיה ותקפה את הפעוט שלא כדין על ידי כך שהזריקה לגופו של הפעוט, בין אם בעירוי ובין אם דרך ….., מים להם הוסיפה מלח שולחני ובכך גרמה לו לחבלות של ממש", נאמר בכתב האישום.

בבקשה לעצור את האם עד תום הליכים נכתב כי האם "הוכיחה במעשיה ובאמירותיה, שלשיטתה, היא יודעת היטב כיצד לטפל בפעוט, התעלמה מהטיפול הרפואי שקיבל המשיב, הזריקה לו בהזדמנויות רבות מים עם מלח שולחני, תוך העלמת האינפורמציה מהצוות הרפואי, ותוך התעלמות מהנזקים שנגרמו לקטין והסכנה הממשית שגרמה לבריאותו, עד כדי כך שסכנה את חייו". ועוד: "אמירותיה של האם מעידות על המסוכנות הרבה שנשקפת ממנה לפעוט ולקטינים האחרים, שכן לשיטתה, יש ביכולותיה לטפל בפעוט טוב יותר מאשר הצוות הרפואי, גישה שכבר סיכנה באופן ממשי את חייו של הפעוט".
כך לדוגמה: "בתאריך 17.2.17, בחיפוש שנערך בחדר בו שהה הפעוט בבית החולים, נמצאו 12 מזרקים ריקים, אמפולות של סודיום כלוריד וקופסת מלח שולחני". בסרטונים שהציגה התביעה נראית האם כשהיא מזריקה לפעוט דבר מה.
בחקירתה אישרה האם שהזריקה לגופו של הפעוט, במספר הזדמנויות לעירוי ול…. מים עם מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד. היא טענה שבתאריך 6.2.17, היא הזריקה בטעות לצינור ההזנה של הפעוט מים עם כמות גדולה של מלח שולחני, ולאחר שנוכחה לדעת שכתוצאה ממעשיה אושפז הפעוט בטיפול נמרץ, המשיכה להזריק לו בכמויות קטנות יותר.  האם הודתה כי " ידעה שחל עליה איסור להזריק לפעוט חומרים כלשהם, בין אם דרך העירוי ובין אם דרך ….., לא התייעצה עם הצוות הרפואי כי ידעה שיאסרו עליה", אבל הסבירה "את הזרקת המלח בצורך שלה ל"עורר את הפעוט", טענה שלא רצתה לפגוע בו, אלא רק לגרום לכך שהוא יהיה קשור אליה ותלוי בה".  היא טענה "שהזריקה לעירוי של הפעוט אמפולות של סודיום כלוריד כי אין בכך נזק והיא יכולה לטפל בפעוט טוב יותר מאשר הצוות הרפואי. כמו כן, אינה יכולה לסבול שהרופאים אומרים לה מה לעשות". האם הסבירה גם כי "הזריקה לעירוי של הפעוט אמפולות של סודיום כלוריד, כשהייתה עצבנית, ומכיוון שרצתה שהפעוט ירגיש שהיא מטפלת בו".

השניים נעצרו לאחר שהילד הובא לקבלת טיפול בבית החולים תל השומר, שם התעורר חשדם של הרופאים באשר להתעללות מצד ההורים ולשינוי משמעותי במינון התרופות שלו, והצוות עירב את המשטרה. הצוות הרפואי בשיבא הבחין בתופעות יוצאות דופן אצל הילד, שנכנס ויצא מאשפוז שוב ושוב במשך החודשים האחרונים. הסימפטומים, שלא תאמו את מצבו הקליני של הילד, עוררו את חשדו של הצוות. זאת, למרות שהתנהגות ההורים כשלעצמה לא עוררה חשד. באשפוז האחרון מצבו של הילד הידרדר מאוד, ולאחר שנשללו אפשרויות רפואיות שונות נותר הצוות עם שתי אבחנות אפשריות: תסמונת נדירה מאוד או מקרה של התעללות.

פרופ' אשר ברזילי, מנהל בית החולים לילדים ספרא בשיבא, סיפר על ההתפתחות של האבחנה: "עוד ישיבה ועוד סימפטום שאתה לא יכול להסביר אותו… עם ערכי מעבדה חריגים בצורה בלתי נתפסת. אז אתה מתחיל לחבר אחד ועוד אחד". לדברי פרופ' ברזילי, הצוות החליט ליידע את המשטרה ועובדות סוציאליות בחשדות בזהירות רבה ורק לאחר מספר חודשים, מאחר ולדבריו החלטה שכזו עלולה במקרה של טעות "לשים כתם לא מוצדק על משפחה ואף להרוס אותה".

הצוות הרפואי פנה למשטרה וזו הציבה מצלמות נסתרות בחדרו של הילד. התיעוד מהמצלמות חיזק את החשד כי האם החדירה חומרים לעירוי של בנה, וכי האב נהג לגעת באיבריו האינטימיים של הילד בצורה מחשידה.
כאמור, היום הוגש כתב האישום כנגד זוג ההורים. האב הואשם  בתקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי ובהתעללות בקטין חסר ישע ובמעשה מגונה בקטין בן משפחה בשני מקרים.
האם  הואשמה בתקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי, בתקיפת קטין הגורמת לו לחבלה של ממש על ידי אחראי (ריבוי מקרים), ובהתעללות בקטין חסר ישע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן