Skip to content

השב"כ עצר פעיל חיזבאללה שביקש להקים חוליית חטיפה

יוסף סוילם, תושב קלקיליה הונחה על ידי החיזבאללה לקדם פיגועי טרור לרבות ביצוע פיגוע חטיפה ונעצר במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל בטרם הספיק לממש את זממו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט הצבאי בשומרון (סאלם) כנגד פעיל חיזבאללה תושב קלקיליה החשוד בעבירות ביטחון חמורות ובהן איסוף מידע על בסיסי צה"ל מיקום מחסומים ותכנון הקמת חוליה לביצוע פיגוע חטיפה ועוד. כך הותר היום לפרסום.

לפי הפרסום נעצר לאחרונה, יוסף יאסר סוילם,  בן 23 , תושב קלקיליה, פעיל חיזבאללה אשר הונחה לקדם פיגועי טרור לרבות ביצוע פיגוע חטיפה. סוילם נעצר במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל.

יוסף סוילר (צילום השב"כ)
יוסף סוילם (צילום השב"כ)

בחקירתו בשב"כ התברר כי סוילם,  מסגר במקצועו,  גוייס לחיזבאללה באמצעות פרופיל פייסבוק,  המשמש את חיזבאללה לאתר מגוייסים לארגון.  בשלב מסוים הונחה סוילם לפתוח כתובת דוא"ל "מבצעית" אליה נשלחה תוכנת הצפנה, ובאמצעותה עמד בקשר עם מפעיל חיזבאללה המכונה "אבו חסין".

במסגרת הקשר עם מפעיליו הונחה סוילם לביצוע משימות שונות,  ביניהן צילום ואיסוף מידע על בסיסי צה"ל, מחסומים ואתרים בעיר העתיקה בירושלים.  כמו כן הונחה להקים חוליית טרור לשם ביצוע פיגוע חטיפה  והעברתו של החטוף לשטח לבנון. סוילם נעצר ע"י שב"כ מבעוד מועד, בטרם הצליח לממש את הפיגועים שתוכננו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן