Skip to content

חוק המואזין משיג את שלו: זעם רב והפגנות בציבור הערבי

אלפי בני אדם הפגינו היום בכפר כבול שבגליל כנגד החוק. "ההפגנה היום היא צעד ראשון בסדרה של פעילויות מחאה המוניות נגד חוק גזעני ודרקוני זה", אמר ח״כ יוסף ג׳בארין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-1500 איש השתתפו היום (שבת) אחה"צ בהפגנה שנערכה בכפר כבול שבגליל כנגד חוק המואזין. ההפגנה נערכה ביוזמת ועדת המעקב העליונה במחאה על החוק שעבר השבוע בקריאה טרומית בכנסת. ההפגנה נערכה בראשות חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.
בהודעה שיצאה מטעם הרשימה המשותפת נאמר כי "הנהגת הציבור הערבי רואה בזה המשך מדיניות ההסתה, ההדרה והאפליה של ממשלת נתניהו, מזהירה מפני הפיכת הסכסוך לסכסוך דתי, וכבר הודיעה שתקרא שלא למלא אחר הוראות החוק הזה. המפגינים הניפו כרזות שעליהן נכתב "החוק לא יעבור", ו"נמשיך במאבק עד שיבטלו אותו". בסוף ההפגנה השמיעו המפגינים את קריאת התפילה של המואזין כהתרסה נגד החוק המוצע. ההפגנה התקיימה בהמשך למספר עצרות מחאה שנערכו ביישובים הערבים בסוף השבוע, לרבות בנצרת ובאום אל-פחם.
ח״כ יוסף ג׳בארין שהשתתף בהפגנה אמר: ״ההפגנה היום היא צעד ראשון בסדרה של פעילויות מחאה המוניות נגד חוק גזעני ודרקוני זה".

בנוסח החוק שעבר בקריאה טרומית נכתב כי "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים ומקומות אחרים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם ממערכות כריזה בבתי תפילה, המטרידות את מנוחתם מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה. החוק המוצע מביא תפיסת עולם ולפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה בשנתם של אזרחים".
עוד קובע החוק כי בבתי תפילה יוגבל השימוש במערכות כריזה בשעות הלילה. כך גם ביתר שעות היום לא תופעל מערכת כריזה בבית תפילה אם היא חורגת מהוראות סעיף 2 לחוק הנוגעות לרעש בלתי סביר וכן מהוראות שנקבעו לפי סעיפים 5, 6 ו-7 לחוק. העובר על הוראות כאמור, דינו קנס בסך 10 אלפים שקל.

"לבטל את המואזין בשעות הלילה זה דבר שלא מקובל בכלל. אין מצב להציב את המואזין בשוק המשא והמתן", אמר השייח כמאל כטיב, סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, ואימאם מסגד עומר אבן אל-ח'טאב בכפר כנא, "קריאת המואזין היא חלק מהדת ועל הממשלה הישראלית להפסיק את הפגיעה בנו באמצעות מלחמה דת נגד מוסלמים. אני חושב שהממשלה הזאת הולכת נגד הרוח וזה יעלה לה הרבה. אין מצב להפסיק את קריאת המואזין, אפילו אם יאשרו את החוק", אומר המואזין ששוכח שעד לפני כמה עשרות שנים לא היו כלל מערכות כריזה חשמליות.

2 Comments

  1. דובי
    13 במרץ 2017 @ 8:41

    ניצול ציני של החוק, לרדוף את המיעוט הערבי בישראל, ולהוכיח לעולם שכאן רודפים מוסלמים. לא צריך את ה BDS, כי הכנסת עושה את העבודה שלהם.
    רעש בלילה הוא לא רק של המסגדים, ויש חוק קיים נגד זה, שלא מופעל (אז למה שחוק אחר כן יופעל? הוא לא. הוא נועד לסמן שזו מדינה יהודית).
    אפשר – ותהליך כזה כבר התחיל, אבל למה לתת לו סיכוי – להגיע להסכמה בהידברות מכבדת. אבל הידברות מכבדת זה לא כאן.
    מבעירי המדורות שבממשלה ובכנסת פועלים שוב ושוב בכדי להוכיח את דרכם "בחרב", ומתחברים לכוחות "בדם ובאש נפדה" הערביים. יחד, יחרבו את מה שעוד נשאר מהדמוקרטיה הישראלית

  2. גורן
    12 במרץ 2017 @ 14:17

    ניצול ציני של חוק הנועד להגן נגד מטרד רעש באמצע הלילה שכרגיל הערבים מנצלים את ההפגנה לצרכים פולטים עם דגלי פלסטין אני תמיד שואל עד מתי תרקדו על שני החתונות גם אם לא היו חוקקים את חוק המואזין והיו הולכים לפי חוק כנוביץ למניעת רעש וזיהום הם לא היו מכבדים את החוק

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן