Skip to content

העיתונאי הפלסטיני מוחמד אל קיק ישתחרר ממעצרו המנהלי בחודש הבא

אל קיק נעצר בינואר ופתח בשביתת רעב, אותה הפסיק לאחר שהתביעה הצבאית הודיעה לבית המשפט הצבאי כי איננה מתכוונת להאריך את מעצרו בתום מועד המעצר המנהלי. "הוא לא עשה דבר בניגוד לחוק ולא הייתה עילה למעצרו" אמר פרקליטו עורך הדין חלאד אזברגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתונאי הפלסטיני מוחמד אל קיק שנעצר על ידי ישראל ללא משפט בצו מנהלי, בפעם השנייה, צפוי להשתחרר לביתו ב 14 לאפריל הקרוב. כך מסר היום (ראשון) עורך דינו חלאד אזברגה.

שבת רעב - מוחמד אלקיק (צילום ארכיון)
שבת רעב - מוחמד אלקיק (צילום ארכיון)

אלקיק נעצר ב-15 בינואר במחסום בית אייל בעת שהיה בדרכו לרמאללה. ב-6 לפברואר השנה הוצא נגדו צו מעצר מנהלי לתקופה של 6 חודשים. למחרת היום, ב-7 לפברואר קיצר המפקד הצבאי את התקופה ל-3 חודשים. ישוחרר קרוב לוודאי ב 14 אפריל הקרוב.
אל קיק פתח בשביתת רעב ב-6 בפברואר השנה בטענה כי הוא דורש שחרורו לאלתר או העמדתו לין בגין מה שהמדינה חושבת שהוא ביצע.

עורך דין חאלד אזברגה
עורך דין חאלד אזברגה

"הוא לא עשה דבר בניגוד לחוק ולא הייתה עילה למעצרו" אמר היום פרקליטו עורך הדין חלאד אזברגה, "הוא טען תמיד כי היות והוא לא עשה דבר ביגוד לחוק וכל פעולותיו כעיתונאי ובכלל היו בגלוי וידועות לכולם, לא הייתה סיבה למעצרו ולכן פתח בשביתת הרעב.
עו"ד חלאד הסביר כי למעשה אין  הסכם עם השב"כ או עם התביעה הצבאית. "אנחנו הגשנו ערעור על מעצרו של אל קיק שנדון בפני בית המשפט המיוחד ביום רביעי שעבר", סיפר חלאד למגפון, "בשלב הדיון הביקש השופט את עמדת התביעה והשב"כ ונתן לתביעה אורכה של יום להגשת עמדתם. למחרת היום, ביום חמישי הודיעה התביעה הצבאית כי איננה מתכוונת לבקש את הארכת המעצר של אל קיק עם תום מועד המעצר המנהלי ב 14 לאפריל. משמעות הדבר כי הוא ישתחרר ולכן משכנו את הערעור שהגשנו".
– איך מוחמד קיבל את הידיעה?
"הוא הפסיק את שביתת הרעב וממתין לחזור לילדיו לאשתו, לביתו"
בארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל הגיבו בסיפוק לידיעה ומסרו: " העסקה לשחרורו של מוחמד אל קיק ממעצרו השני ללא משפט בצו מנהלי ולהפסקת שביתת הרעב השנייה שלו – הוכחה ניצחת לפשיטת הרגל של פרקטיקת המעצרים המנהליים של ישראל".
מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, יונתן גר, אמר: ״המציאות בה בשם הביטחון ניתן להפקיע מאדם את חירותו ואת זכותו למשפט הוגן לא יכולה להימשך. ישראל לא יכולה לשחק בגורלם של בני אדם ולכלוא מאות בני אדם ללא משפט וללא ידיעה במה הואשמו. מעצר מנהלי הינו מעצר משפיל ולא אנושי שבו הרשויות הישראליות מתעלמות באופן גס מהזכות לחופש ומהזכות למשפט הוגן. פרקטיקה זו חייבת לעבור מהעולם לאלתר״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן