Skip to content

'יקבי ברקן' משיקים לקראת פסח בציר חדש לסדרת Assemblage: איתן, ריחן וצפית, בציר 2013

שלושה בלנדים אדומים – "ריחן" מאזור הגידול הגליל העליון, "צפית" משפלת יהודה ו"איתן" מהרי ירושלים, מציגים בלנדים ייחודיים המורכבים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סדרת Assemblage מהווה נדבך מרכזי בבחינת הפוטנציאל והאופי הייחודי של הטרואר של אזורי הגידול השונים בישראל. זוהי סדרת איכות של בלנדים מקומיים כאשר כל יין ייחודי בטעמו ומורכב מהזנים המאפיינים את אותו אזור. סדרה זו מציגה מבט אחר על נושא הטרואר והסדרה מייצגת את אזורי הגידול העיקריים של 'יקבי ברקן'.

איתן, ריחן וצפית, בציר 2013 (צילום: דן בר-דוב)

שלושת הבלנדים האדומים המקומיים – ריחן מאזור הגידול הגליל העליון, צפית משפלת יהודה ואיתן מהרי ירושלים, מציגים בלנדים ייחודיים המורכבים מזנים אשר מאפיינים כל אחד את אזור גידולו. סדרת  Assemblage תשווק בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ. הסדרה, כמו שאר יינות היקב כשרה לפסח.

על פי הייננים של ברקן, שנת הבציר 2013 הייתה שנה נהדרת, בה החורף שקדם לה התחיל יחסית מוקדם והיה מלווה בגשמים רבים. לאחר טמפ' גבוהות מהממוצע במהלך החורף היה נראה שהבציר יקדים, אך חודשי יולי ואוגוסט הקרירים הפתיעו והביאו להדרגתיות מושלמת בהבשלת הפרי. באופן כללי, יש שיגידו כי קיץ 2013 היה הקיץ הנוח ביותר מאז שנת 97', נתון שהעלה את איכות הפרי שהגיע ליקב באופן משמעותי.

איתן, ריחן וצפית, בציר 2013,מחיר לצרכן 79 ש"ח (צילום: דן בר-דוב)

ריחן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013 – מקורו של יין זה במספר חלקות בגליל העליון: קברנה סוביניון משתי חלקות בקרבת מושב עלמה, מרלו מחלקה צמודה למושב כרם בן זמרה,   סירה ופטי ורדו, משתי חלקות הצמודות גם הן למושב עלמה. חלק מהחלקות על קרקע וולקנית בעוד שאחרות על אדמת טרה-רוסה הפרושה על מסלע גירי. בנוסף,חלקות הקברנה פונות מזרחה או לצפון מזרח, חלקת הסירה מפנה גפניה מערבה, חלקת המרלו המתנוססת במרומי כרם בן זמרה פונה דרומה ואילו חלקת הפטי ורדו שצמודה למושב עלמה פונה אל השמש בכיוון דרום מזרח. שלל מאפיינים אלו שכל זן מביא תורם מתכונותיו לתוצאת הבלנד הסופי.

הריחן הוא בעל צבע רובי עמוק, באף שלל פירות אדומים ושחורים, ועשבי תיבול כגון עלי דפנה ומנטה. אלו עטופים בנגיעות עץ אלון איכותי, וארומות מוקה וקפה. בפה היין בעל גוף בינוני-מלא, ובעל טאנינים רכים. טעמי דובדבנים אדומים ושזיפים עטופים בחומציות מרעננת שמשווה סיומת פירותית ונעימה. ארומות מעודנות של עץ אלון איכותי משולבות בנגיעות ליקריץ הופכות יין זה למורכב, מאוזן ומוכן לשתייה.

טועמים את היין (צילם וטעם : דן בר-דוב)

איתן Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013 – יין זה נקרא על שם "הר איתן", המהווה נקודת ציון בולטת בהרי ירושלים. בציר 2013, נבצר כולו בכרם קריית ענבים. כרם הפרוש על גבי טרסות של אדמת "טרה רוסה" אבנית,ברכס שמעל לקיבוץ קריית ענבים, בגובה של כ- 700 מ'. היין מורכב מקברנה סוביניון (כ- 50%) וחלקים שווים של מרלו וסירה. החלקות השונות נבצרו בנפרד, כל חלקה במועדה, ויושנו בנפרד בחביות אלון במשך 12 חודשים. בשלב זה בוצעה עבודת הבלנד והיין בוקבק, ללא זיכוך ולאחר סינון קל בלבד

האיתן הוא בעל צבע אדמדם מבריק בעל שוליים חומים, באף ניתן להבחין בארומות עשבוניות של טרגון ותימין עטופות בפירות שחורים כגון שזיפים ופטל. איתם משתלבות נגיעות וניל וציפורן. היין בעל גוף בינוני ומציג שלל פירות שחורים ואדומים, עטופים בחמיצות מאוזנת. שזיפים ודובדבנים ארוגים בנגיעות עץ אלון קלוי ותבלינים מתוקים מובילים לסיומת מתובלת וארוכה אשר משאירה טעם של עוד.

צפית Assemblage של 'יקבי ברקן', בציר 2013 – בניגוד לאיתן וריחן המגיעים מאזורי גידול הידועים באיכותם- הרי ירושלים והגליל העליון, האזור השלישי, תל-צפית, הוא עדיין מעיין "קלף משוגע". אזור חם עם חוות כרמים ניסויית, וגם זנים פחות  מוכרים, הבלנד מורכב : מרסלאן (52%), קלדוק (27%), פינוטאז' (12%) ומלבק (9%)

הצפית הוא בעל צבע אדום-בורדו עז, באף היין מציג אופי כפרי, אדמתי, מלווה בארומות שזיפים מיובשים, תותים אדומים בשלים ונגיעות עשבי תיבול. טאנינים עשירים, גוף מלא והרבה פרי אדום, מובילים לסיומת ארוכה ופירותית, מלווה ברמזים לעץ אלון איכותי, שוקולד ושלל תבלינים מתוקים כגון וניל, קינמון.

מחירי מומלץ לצרכן: כ- 79 ₪

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן