Skip to content

יצירתי, צבעוני רועש וכופף את הרשויות

עונת הקרנבלים החלה גם במארסיי ולשם שינוי הקרנבל העממי של שכונות מרכז העיר הסתיים ללא קרבות עם המשטרה וללא עצורים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

עונת הקרנבלים החלה. הקרנבלים הללו הם בעצם חגיגות בוא האביב מוקדמות עם טוויסט. נסיון לדחוף את החורף החוצה מהר יותר. הסמיכות לחג הפורים איננה מקרית. חג הפורים עצמו הוא בעצם מסורת שנתפרה והומצאה מסביב למנהג הפגאני הזה. רק הדת היהודית טרחה ובנתה סיפור דתי, שאמינותו מוטלת בספק רב, מסביב לאירוע כל כך צבעוני ובנאלי.

קריאטיביות - צילום: עמית מנדלזון

העובדה היא שהמנהג קיים הרבה לפני הדת היהודית ונחגג בכל העולם.

במארסיי נערך אתמול הקרנבל השנתי של שכונות מרכז העיר. אירוע נפיץ שהביא לעצורים במהלך השנים האחרונות. לא בגלל מהומות או משהו דומה, פשוט מכיוון שהרשויות המקומיות מסרבות באופן קבוע להעניק אישור לקרנבל מקומי ספונטני ושאיננו מאורגן מטעמם.

הכל עבודות יד - צילום: עמית מנדלזון

את תושבי שכונות מרכז העיר זה לא ממש מעניין. הם צועדים בכל שנה במיטב היצירתיות עם ילדיהם. על אפם וחמתם של יושבי בניין העיריה ומפקדת המשטרה.

צבע ובירה - צילום: עמית מנדלזון

נשמע כמו מאבק זניח אבל זה לא נכון. הקרנבל הוא חלק ממאבק של התושבים על זכותם לקבוע את מהלך חייהם בלי התערבות הרשויות. המאבק הזה הפך את שכונת ה- La Plaine לשם גנאי בשורות המשטרה. תושבי השכונה פשוט מסרבים להיכנע לתכניות העיריה וזה כולל תכניות בינוי ונסיון למסחר את השכונה העממית.

משפחה של זברות - צילום: עמית מנדלזון

הפעם מסתבר שהתושבים הצליחו לכופף את ידה  של העיריה ולא רק שהקרנבל עבר ללא התקלויות עם המשטרה אלא שהמשטרה עצמה פינתה לו את הדרך.  הישג לא מבוטל אחרי מאבקים כה רבים, והוכחה שאפשר לשנות אם רק מוכנים להאבק

אבא או אמא? - צילום: עמית מנדלזון

הקרנבל צבעוני כתמיד ויצירתי בצורה מפתיעה. התחפושות הינן עבודת יד וצבעוניות במיוחד. להקות מתופפים ותזמורות רחוב צועדות בסך והצועדים רוקדים ושותים. חוק אחד הוא לקרנבל, אם אינך מחופש יקמחו אותך. והילדים מקבלים לידיהם שקיות קמח והוראות מפורשות. אבל ילדים זה ילדים ומלחמת קמח היא בלתי נמנעת.

מסיכה - צילום: עמית מנדלזון

צלמים שמגיעים לאירוע חייבים להגן על מצלמותיהם כי פשוט אין שום דרך לצאת מהקרנבל הזה בלי להלבין מקמח.

מקורי וצבעוני ורועש - צילום: עמית מנדלזון

מעבר לריקודים תחפושות, מוזיקה והרבה קמח הקרנבל הציג אמירה פוליטית ודמויות של דונלד טראמפ, ראש עיריית מארסיי ו.. דמות המייצגת את משטרת צרפת נגררו לאורך המסלול לכל צהלות הקהל.

ירוקים - צילום: עמית מנדלזון

בתום הקרנבל הועלתה באש דמות המייצגת את החורף האיש הבוער "burning man"

דונלד טראמפ - האיש הכתום - צילום: עמית מנדלזון
ראש עיריית מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן