Skip to content

פיגוע דקירה בירושלים: שני לוחמי מג"ב נפצעו – המחבל נוטרל ונהרג

מחבל שהגיע הבוקר לשער האריות בירושלים המזרחית תקף שוטרי מג"ב עם סכין. השניים נאבקו בו, אחד מהם ירה בו ונטרלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני שוטרי מג"ב נפצעו הבוקר (שני) באורח בינוני לאחר שמחבל שהגיע לשער האריות שבמזרח ירושלים, תקף אותם עם סכין. המחבל נורה, נוטרל, נפצע אנושות ומת לאחר מכך מפצעיו. על פי מקורות ערביים מדובר בחמוד איברהים בן 25, תושב ג'בל מוכבר.
מבירור המשטרה עולה כי הבוקר בסמוך לשעה 04:00 הגיע גבר פלסטיני עם רכבו אותו החנה סמוך לשער האריות. יצא מרכבו והלך מספר דקות דרך שער האריות. משזיהה שני לוחמי מג"ב המוצבים בעמדה בשער האריות, נכנס לתוך העמדה ,שלף סכין שהייתה ברשותו והחל לתקוף אותם תוך שהוא דוקר אותם. הלוחמים נאבקו בו, ותוך זמן קצר אחד מהם הצליח לצאת מהעמדה תוך ניהול המאבק, לכוון את נשקו ולנטרלו. שני השוטרים פונו מהמקום ע"י מד"א לבית החולים הדסה עין כרם כשהם במצב קל בינוני. המחבל כאמור נוטרל ומצבו אנוש.
לפני שעה קלה פשטו כוחות משטרה ושב"כ על בית המחבל ועצרו את אחיו שנלקח לחקירה.

זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
סכין המחבל (צילום דוברות המשטרה)
סכין המחבל (צילום דוברות המשטרה)
המחבל - מחמוד איברהים
המחבל - מחמוד איברהים

במשטרה הדגישו כי הפריסה המוגברת של הכוחות שנמשכת לאורך כל השנה , בדגש לימי החג , לצד הערנות והמקצועיות של הלוחמים, הם אלו שהביאו לסיומו של האירוע תוך זמן קצר.
עוד נמסר מהמשטרה כי ההערכות המוגברת כאמור תימשך ככל שיידרש.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 

כוחות הביטחון בבית המחבל
כוחות הביטחון בבית המחבל

ממד"א נמסר כי בשעה 04:19 נמסר למד"א מרחב ירושלים על 2 צעירים שנדקרו סמוך לשער האריות במזרח ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם 2 צעירים כבני 20 במצב בינוני יציב, בהכרה, עם פציעות בפלג גופם העליון.

פרמדיקים של מד"א דוד דלפן וצבי טבנס סיפרו: "כשהגענו ראינו שני צעירים כבני 20 יושבים בהכרה מלאה, כשהם סובלים מפציעות בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותם לבית חולים תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישה ומתן נוזלים, כשמצבם מוגדר בינוני ויציב."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן