Skip to content

שני 13 מרץ 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה סוכל פיגוע דקירה בשער האריות: מחבל שהגיע לשער האריות דקר 2 לוחמי מג"ב, נורה, נוטרל ונפצע אנושות. השוטרים נפצעו בינוני (ביטחוני)  לאחר 20 שנה בלבד, שוחרר הטרוריסט הירדני שרצח 7 נערות מבית שמש ; לראשונה מצוק איתן: הפתח נוטל אחריות לירי רקטות (ביטחוני) טראמפ שוחח עם אבו מאזן והזמין אותו לפגישה בבית הלבן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

סוכל פיגוע דקירה בשער האריות: מחבל שהגיע לשער האריות דקר 2 לוחמי מג"ב, נורה, נוטרל ונפצע אנושות. השוטרים נפצעו בינוני (ביטחוני)

 לאחר 20 שנה בלבד, שוחרר הטרוריסט הירדני שרצח 7 נערות מבית שמש ; לראשונה מצוק איתן: הפתח נוטל אחריות לירי רקטות (ביטחוני)

טראמפ שוחח עם אבו מאזן והזמין אותו לפגישה בבית הלבן (מדיני)

משבר חריף ביחסי הולנד וטורקיה נמנעה כניסת שר החוץ, שרת המשפחה גורשה, שגרירות הולנד בטורקיה נסגרה, ומפגינים החליפו את דגל הולנד בטורקיה ; האו"ם טורקיה אחראית להרג אלפי כורדים ; זעזוע בדרום קוריאה: הנשיאה הודחה, הרוגים בהפגנות ; הודו: ניצחון סוחף למפלגתו של הנשיא, מודי ; מלחמות הסחר מתחילות? מרקל מאיימת בהטלת מכסים על סחורות מארה"ב (חוץ)

מתכוננים לבחירות: לראשונה נתניהו לא יכול להקים קואליציה בלי יאיר לפיד  ; יעלון ביקש לבטל את חברותו בתנועת הליכוד ; גלאון: "בחירות במרצ – כבר עכשיו" (פוליטי)

שר החוץ של איראן: "נתניהו משקר, הפרסים הצילו יהודים" ; דובר הפרלמנט האיראני: "כדאי שנתניהו ילמד את התורה" (חדשות)

תחזית מזג אוויר

היום – שני: בשעות הבוקר צפוי מזג האוויר אביך בעיקר בדרום ובמרכז. בדרום הארץ אף ייתכנו סופות חול מקומיות. הטמפרטורות ירדו.

גשם קל/בינוני מצפון הארץ עד צפון הנגב בבוקר ומהצהריים רק יטפטף בצפון הארץ ומרכזה ובערב רק בצפון וכן אל תוך ליל שני בצפון הארץ.

שלג קל בחרמון במפלס העליון.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום מערבית עד דרומית 5-20 קמ"ש עם משבים עד 30 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח דרום מערבית 15-25 קמ"ש עם משבי רוח עד 40 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון ייעשה רוגש, גובה גלים בים התיכון 150-300 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 4.5 מטר. טמפרטורת המים 17 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: רוחות עזות. צפוי זיהום אוויר כבד בדרום הנגב. סכנת שיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ירושלים: 8-12,    תל אביב: 12-18.

חיפה: 11-17,           נתניה: 10-18.

כפר סבא: 11-18, באר שבע: 9-17.

חרמון: 0-4,         מרום גולן: 5-10.

קר' שמונה: 9-16,       קצרין: 9-14.

צפת: 5-10,              עפולה: 9-16.

כרמיאל: 11-16,          נצרת: 9-14.

נהריה: 10-16,           כרמל: 10-15.

אשקלון: 12-17,   עוטף עזה: 11-18.

אריאל: 8-12,           בית אל: 6-10.

מעלה אדומים: 10-15, אפרת: 6-10.

ב.שמש: 11-16,       רחובות: 12-17.

ערד: 9-14,         מצפה רמון: 8-13.

טבריה: 10-18,        בית שאן: 9-18.

דרום ב. הירדן: 12-20, אילת: 13-23..

שלישי: מעונן חלקית, בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי ברובו קל. הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

רביעי: מעונן ברובו, הטמפרטורות ללא שינוי ניכר. בצפון הארץ ובמרכזה יתכן גשם מקומי.

חמישי: מעונן ברובו עם גשם מקומי מצפון הארץ ועד צפון הנגב. ייתכנו סופות רעמים בודדות.

פוליטי

כחלון: "התאגיד יקום, נשמור על עיתונות חופשית" * הנגבי: "הממשלה לא משתלטת על התאגיד, היא מבצעת את תפקידה"

סופית: יעלון ביקש לבטל את חברותו בתנועת הליכוד * שר הביטחון לשעבר שלח מכתב קצר למזכירות המפלגה, ובו הודיע על פרישתו. "הליכוד שינתה את פניה, עוד נראה ימים טובים יותר"

הרצוג: "לא שולל פריימריז פתוחים בגוש המרכז שמאל" ; מאשים: "לפיד מתנגד" (גל"צ)

גלאון: "בחירות במרצ – כבר עכשיו" * יו"ר מרצ הודיעה כי תעמיד את עצמה לבחירה מחדש בפריימריז פתוחים במועד קרוב, על אף שנבחרה לקדנציה של 4 שנים, מהן עברו רק שנתיים * הצעתה של ראשת המפלגה כוללת גם הקדמה של הפריימריז, אך אין לה משמעות מעשית מיידית. * גורם במפלגה העריך כי בוועידה, שתתכנס ביום שלישי, אין רוב להצעה

פריימריז בבית היהודי: שני מתמודדים מול בנט

סקרים: סקר תקופתי של רשת ב': מפלגה בראשותו של יעלון תזכה ב-6 מנדטים * ע"פ הסקר מחנה הימין מתחזק, הליכוד יקבל 26 מנדטים ויש עתיד – 22

– סקר ערוץ 2: לפיד מתחזק – לראשונה נתניהו לא יכול להקים קואליציה בלי יאיר לפיד ; יעלון 4 מנדטים בלבד * באופן תיאורטי, המצב עשוי להקשות על נתניהו להקים בעצמו ממשלה ויהיה עליו להסכים על ממשלת אחדות עם לפיד * יעלון: לא אחסום ממשלת ימין ; דוברו: "הניסיון לחבר אותו לגוש חוסם עם ח"כים ערבים – מגוחך"

– על פי הסקר, "יש עתיד" מפלגתו של יאיר לפיד זוכה ב-26 מנדטים (לעומת 11 מנדטים בכנסת הנוכחית) ; הליכוד – 22 מנדטים (30 בכנסת הנוכחית) ; הרשימה המשותפת 13 (13) ; המחנה הציוני 11 (24) ; הבית היהודי – 11 (8) ; כולנו –  7 (10) ; יהדות התורה – 7 (6) ; ישראל ביתנו 7 (6) ; שס – 6 (7) ; מרצ – 6 (5) ; בוגי יעלון – 4 (0)

חוק המואזין: כאלף איש השתתפו בהפגנה בצפון במחאה על אישור חוק המואזין בקריאה טרומית – "נמשיך להשמיע את קול המואזין והקריאה לתפילה ואפילו נגביר את הרמקולים"

– ח"כ ג'בארין: "זהו צעד ראשון בסדרה של פעילויות מחאה המוניות"

– ח"כ זועבי: "חוק המואזין – הכרזת מלחמה על האוכלוסייה הערבית"

– חמאס: "חוק המואזין יוביל להתנגדות עזה"

חקירות: המשטרה: לחקור את המיליארדר ג'יימס פאקר * אחד העדים המרכזים בפרשת 1000 מבוקש לחקירה על ידי המשטרה. "שיטת טובות ההנאה לכאורה של פאקר הייתה ישירה יותר" (חדשות10)

– ביטן: "לנתניהו אין כוונה להתפטר – גם אם יוגש נגדו כתב אישום"

ביטחוני

סוכל פיגוע דקירה בשערהאריות: פלסטיני חמוש בסכין תקף 2 שוטרים עם סכין. השנים נפצעו בינוני. אחד מהם ירה במחבל ונטרלו. השנים פונו להדסה עין כרם במצב בינוני, המחבל נפצע אנושות ונוטרל (מגפון ניוז).

הוארך ביממה הסגר הכללי שהוטל על השטחים לרגל חג הפורים – עד יום שלישי

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, מג״ב, שב"כ ושוטרי מחוז ש"י באיו"ש 8 מבוקשים. 7 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

מנשה – בקבטיה נעצר מבוקש

בנימין – בגילזון נעצר מבוקש

עציון – בבית אומר נעצרו 2 מבוקשים

יהודה – בחברון נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא"ס. בבני נעים נעצר מבוקש

בבקעה – בג'יפטליק נעצרו 2 מבוקשים.

המבוקשים הועברו לידי כוהב"ט

מחשש לרכב ממולכד: פונה קניון הסינמול בחיפה ; חבלני משטרה הודיעו לאחר זמן קצר כי החשש הוסר

הותר לפרסום: נחשפו חוליות טרור של חמאס שתכננו לבצע פיגועים באיו"ש * במסגרת הפעילות אותרה חוליית סטודנטים שפעלה לגיוס כספים ופעילים נוספים, חולייה שביצעה פעולות טרור באזור ירושלים ופעילים נוספים שתכננו לבצע פיגועי ירי

לבנון: בנט: כדי למנוע מערכה נוספת בחזית לבנון, ישראל צריכה לאיים בפגיעה ישירה בתשתיות של לבנון (הארץ)

– סגנו של נסראללה: ישראל תשלם מחיר כבד אם תפתח במלחמה * מפקד צבא לבנון החדש: "להיאבק במזימות של האויב הישראלי"

תופעה חמורה: אמצעי לחימה נגנבים משטחי אש במהלך האימונים * בדואים תושבי האזור גונבים כלי נשק וציוד מתקדם מתחת אפם של לוחמים שמתאמנים בבקעת הירדן. בצה"ל חידדו את נוהלי האבטחה. * מקור צבאי: "מה שקורה בדרום זה משחק ילדים לעומת הבקעה" (nrg)

הפתח נוטל אחריות לירי רקטות: לראשונה מאז "צוק איתן": הזרוע הצבאית של פת"ח לקחה אחריות על שיגור רקטות * "כוחות הסופה" אישרה כי היא עומדת מאחורי הירי מכיוון רצועת עזה לכיוון המועצה האזורית אשכול. – "הימים הקרובים צופים הסלמה נגד הכיבוש הישראלי"

דרמה בבית החולים: רכבים התפרצו ללובי, "היינו בטוחים שזה ניסיון פיגוע" * רכב שנשא פצוע ירי מכפר קאסם פרץ את מחסום האבטחה בבית החולים "בילינסון" בפ"ת, שעט אל תוך הלובי ונעצר בעמדת הקבלה, בעוד רכב אחר "מאבטח" אותו. (מעריב)

התראת שווא: סריקות נרחבות בער"ש באזור חיזמה שבבנימין בעקבות דיווח על כך שנשמעו צעקות מתוך ג'יפ מסוג מרצדס כשבתוכו קריאות "חטפו אותי תעזרו לי הצילו". לאחר סריקות נרחבות ובידוקים כבדים באזור שנערכו באמצעות מסוק באוויר. הוחלט לסיים את האירוע והתברר שמדובר בדיווח שווא ושגוי  (MivzakLive)

רוצח הנערות שוחרר: אחרי 20 שנים בלבד: שוחרר הטרוריסט שרצח 7 נערות מבית שמש ופצע 6 * המחבל אחמד דאקאמסה, שביצע את הטבח בירדן, שוחרר לקראת חצות והתקבל בקריאות שמחה בעיר מגוריו * בממלכה דאגו להבהיר כי הוא לא זכה לחנינה, אלא ריצה את מלוא עונשו * בית משפט גזר עליו מאסר עולם למרות שהתביעה ביקשה גזר דין מוות. * מאסרו של דקמסה הומר ל-20 שנות מאסר בטענה ל"חוסר יציבות נפשית"

– ניצולת האסון בנהריים: "התחלתי לצעוק 'שמע ישראל, אני לא רוצה למות" – "עצוב לי שהוא שוחרר דווקא בפורים, החג שנהרס לי כבר 20 שנה" – "לא מגיע לאדם זה להיות משוחרר"

– הרוצח לאחר שחרורו: "נכנסתי לכלא כחייל וכעת אני ובניי חיילים" – "אשאר חייל בכוחות המזויינים של ירדן" – "אסור להאמין בשקר הנורמליזציה עם האויב הציוני" – "הישראלים הם פסולת אנושית"

– דיווח: ירדן מונעת ממבקרים להגיע לכפר של הרוצח מנהריים

מדיני

מיליארדר פלסטיני המקורב לאבו מאזן נפגש ג'ארד קושנר

מתאם הפעולות בשטחים: האו"ם מעוות מידע על פיגועים

דיווח: טראמפ שוקל לכנס ועידת שלום אזורית * שליחו של טראמפ לתהליך השלום יגיע מחר לישראל ; ייפגש בין השאר עם ריבלין, נתניהו ואבו מאזן ; מוערך כי יערוך גישושים בנוגע להתכנות פסגה משולשת בהשתתפות שלושת המנהיגים * על סדר יומו של היועץ הבכיר: המחלוקות על הבנייה בהתנחלויות והכוונה להקים ישוב חדש למפוני עמונה ב"מיקום אסטרטגי"

טראמפ שוחח עם אבו מאזן והזמין אותו לפגישה בבית הלבן ; פקיד פלסטיני בכיר ל"הארץ": השיחה נמשכה כעשר דקות והוגדרה חיובית על ידי הצד הפלסטיני

– טראמפ לאבו-מאזן: "שלום בין ישראל והפלסטינים יושג רק במו"מ ישיר" * אבו מאזן לטראמפ: מדינה פלסטינית עצמאית היא ערובה לביטחון וליציבות

– אבו-מאזן: טראמפ הדגיש בשיחתנו את מחוייבותו המלאה לתהליך השלום – "טראמפ אמר לי שהוא מחויב לפתרון שתי המדינות"

– לשכת אבו מאזן: "יו"ר הרשות והנשיא טראמפ לא שוחחו על פתרון 2 המדינות וההתנחלויות"

– מזכ"ל הפת"ח: "טראמפ אמר לאבו-מאזן שהוא הפרטנר שלו"

– הרש"פ: "טראמפ אדם אמיץ, הוא רוצה הסכם צודק"

– אבו מאזן תאם עמדות עם מלך ירדן לפני שיחתו עם טראמפ

– הרצוג על שיחת אבו מאזן וטראמפ: "סימן חיובי שיש לנצלו" – "הגיע הזמן לפרוץ את הקיפאון"

– השר כץ: גם רה"מ מזמין את אבו מאזן לנהל משא ומתן ; השר אקוניס: ישראל תמיד בעד משא-ומתן ישיר לשלום ; השר גלנט: "אין לסמוך על אבו מאזן"

שר החוץ הפלסטיני: תכנית שלום חדשה מארה"ב לא צפויה בקרוב

משרד החוץ בוחן מחדש את היחס למפלגות הימין באירופה * הליך הבחינה נעשה בעקבות התמורות הפוליטיות ביבשת. השר לשעבר רפי איתן כתב לנשיא ריבלין: "הגיע הזמן להסיר את החרם ממפלגת החופש האוסטרית". * בקהילה היהודית בווינה מתנגדים, בטענה שלמפלגה עדיין יש מאפיינים אנטישמיים (nrg)

הודו: דיווח: ר"מ הודו יבקר בישראל – ולא ברש"פ * נרנדרה מודי צפוי להגיע לביקור ראשון מסוגו בארץ במהלך הקיץ. שבניגוד לציפיות, הוא לא צפוי לבקר ברמאללה – כך דיווח בתקשורת ההודית (חדשות10)

הולנד: מנהיג הימין הקיצוני בהולנד, שנמצא תחת אבטחה כבדה מחשש לחייו, צפוי להתחזק בעקבות המחלוקת המדינית בין הולנד לטורקיה – "יש לי עדיין קשרים רבים עם גורמים ומנהיגים רבים בפוליטיקה הישראלית" (חדשות2)

רמאללה: כוחות הביטחון הפלסטיניים פיזרו עשרות מפגינים נגד השת"פ הביטחוני עם ישראל

עמונה: לקראת ביקור היועץ של טראמפ בישראל וברשות, "קו ההגנה" של נתניהו נחשף: רה"מ הבהיר לבכירים בארה"ב כי לא מדובר בהתנחלות חדשה אלא בתחליף למאחז שפונה. (חדשות2)

גרעין: איראן: מדינות המערב נוהגות במשוא פנים בכל הקשור לתוכנית הגרעין הישראלית

חוץ

שר בבריטניה: "משאל עם נוסף לעזיבת סקוטלנד – בלתי נמנע – עניין של זמן"

בכיר בבית הלבן: טראמפ שבע רצון מהנחישות הגרמנית בנוגע לנאט"ו

מוסקבה: מאוכזבים מטראמפ שלא פעל לשיפור הקשר

האו"ם: "העולם ניצב בפני המשבר ההומניטרי הגדול מאז 1945" –  20 מיליון בני אדם ברחבי העולם בסכנת מוות בשל רעב – "אנו נמצאים בנקודת זמן קריטית. ללא מאמצים גלובליים משותפים ומתואמים אנשים פשוט ימותו מרעב"

מלחמות הסחר מתחילות?: מרקל מאיימת בהטלת מכסים על סחורות מארה"ב * לקראת פגישת קאנצלרית גרמניה עם נשיא ארה"ב, מדווח ה"דר שפיגל" הגרמני כי מרקל תשקול להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות אם טראמפ יכריז על מסים על מוצרים מגרמניה * מס הגבולות של טראמפ ימסה רק את מוצרי היבוא לארה"ב ולא את היצוא, וכי מדובר לכאורה ב"מכסי מגן" המנוגדים לתקנות ארגון הסחר העולמי

טורקיה & הולנד: משבר חריף ביחסי הולנד וטורקיה: בהולנד מנעו משר החוץ הטורקי להשתתף בעצרת תמיכה בנשיא ארדואן בחודש הבא, והודיעו כי לא יאשרו למטוסו לנחות. ההודעה עוררה את זעמו של הנשיא שהטיח בהם: "שרידי נאצים ופאשיסטים"

– ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, בתגובה: "למרות שאני מבין את הכעס, הוא חצה את הגבול – אמירתו של ארדואן מטורפת"

– שר החוץ הטורקי: לאיסור שהטילה הולנד על כניסתי יהיו השלכות

– האחראי על קשרי חוץ בשגרירות ההולנדית באנקרה נקרא לשיחה במשרד החוץ

– אחרי ביטול ביקור שר החוץ הטורקי, שרת המשפחה הטורקית ניסתה להגיע להולנד במכונית להשתתף בעצרת שנועדה לעודד טורקים להצביע בעד הרחבת סמכויותיו של הנשיא ארדואן, אך המשטרה עצרה את שיירת השרה אחרי שנכנסה למדינה והחזירה אותה לגבול

– שגרירות הולנד באנקרה נסגרה "מסיבות ביטחוניות" * משרד החוץ הטורקי אסר על שגריר הולנד לחזור לאנקרה * מפגינים טורקים פרצו לבניין הקונסוליה ההולנדי בטורקיה והסירו את דגל המדינה במקום ובמקומו תלו את הדגל הטורקי.

– כאלף תומכי ארדואן מוחים מחוץ לקונסוליה ברוטרדאם * כוחות לפיזור הפגנות מנסים לפנות את ההפגנה ; 12 עצורים

– ראש ממשלת טורקיה: תגובתנו להולנד תהיה קשה אך הולמת – "הבהרנו להולנד שנגיב באופן החריף ביותר על צעדיה"

– ארדואן הורה לסגור את כל נציגויות הולנד בטורקיה

– טורקיה: נמשיך בצעדים נגד הולנד עד שתגיע התנצלות רשמית

– ראש ממשלת הולנד: על טורקיה להתנצל שהשוותה אותנו לנאצים – "תתנצלו או שנגיב"

– ארדואן: על ארגונים בינלאומיים להטיל סנקציות על הולנד – "מתנהלת כמו רפובליקת בננות"

– מועמד הימין חירט וילדרס במסר מוקלט לטורקים: "לעולם לא תהיו חלק מאירופה"

– דנמרק מגבה את הולנד: דנמרק הציעה לר"מ טורקיה לדחות את ביקורו במדינה בשל המתיחות עם הולנד – "לא נראה שאפשר לקיים פגישה כזו כעת"

– מועמד המרכז לנשיאות צרפת: "התבטאויות טורקיה – נגד ערכים אירופיים"

– צרפת: על טורקיה ומדינות האיחוד להרגיע את הרוחות

– המרוויחים היחידים מהעימות בין הולנד לטורקיה הם מנהיגי שתי המדינות * ארדואן ושריו סידרו לראש ממשלת הולנד, שלושה ימים לפני בחירות גורליות בארצו, הזדמנות להוכיח שהוא קשוח מול מוסלמים. קשה לדעת אם זה ישתלם לו בקלפי, אך אין ספק שהחזית החדשה מחזקת את ארדואן (הארץ)

אחרי הולנד וגרמניה, גם עצרת טורקית בשוודיה בסכנת ביטול * בעלי אולם כנסים בשטוקהולם, בו היתה אמורה להיערך עצרת של מפלגתו של ארדואן, הודיע שהוא מבטל את החוזה עם מארגניה ללא הסבר. בהולנד סולקה שרה טורקית שהתכוונה להשתתף באירוע פוליטי (הארץ)

לאחר שנמנעה נחיתתו בהולנד: שר החוץ הטורקי ינאם מחר בצרפת

– לה פן ופיון תוקפים את ממשלת צרפת: כנסים טורקיים על אדמתנו פוגעים באירופה * אף שגרמניה והולנד אסרו על שרי ארדואן מלנהל קמפיין להרחבת סמכויותיו בארצם, צרפת אפשרה לשר החוץ לערוך עצרת בעיר מץ. לה פן: למה שנסבול אמירות שנדחו על ידי דמוקרטיות אחרות? (הארץ)

רוסיה&טורקיה: פוטין אירח את ארדואן במוסקבה: היחסים משתקמים במהרה * ארדואן לפוטין: הסר את הסנקציות הכלכליות מעל טורקיה

– עשרות בני אדם בעצרת תמיכה בארדואן בצפון צרפת

אוקראינה: שני חיילים נהרגו בעימותים עם בדלנים פרו-רוסים

– דיווח: טראמפ יתייעץ עם מרקל כיצד לפתור את המשבר מול רוסיה

איראן: בכיר במשמרות המהפכה הודה שיגור טיל בליסטי בוטל אחרי אזהרות 'הבית הלבן' בתחילת פברואר ביצעה איראן הכנות קדחתניות לשגר מאותו כן שיגור טיל הדומה במרכיביו לטיל בליסטי בין־יבשתי (ישראל היום)

אפגניסטן: שמונה שוטרים נורו למוות על ידי חבריהם – שנמלטו

ארה"ב: טראמפ: לא ידעתי שפלין קיבל כסף מטורקיה כשייעץ לקמפיין שלי * היועץ לביטחון לאומי לשעבר קיבל חצי מיליון דולר מטורקיה, בין השאר כדי לאסוף מידע על פתהוללה גולן שמואשם על ידי ארדואן בניסיון ההפיכה. פלין התפטר בחודש שעבר לאחר שהטעה את הממשל בנוגע לקשריו עם רוסיה * גורם בבית הלבן: צוות המעבר של טראמפ ידע שפלין יצטרך להירשם כ"עובד זר"

– מרילנד הצטרפה למדינות שיעתרו נגד צו ההגירה המתוקן של טראמפ  ; בית משפט פדרלי סירב להקפיא את צו ההגירה המתוקן

– התובע הכללי ביקש מ-46 תובעים פדרליים להתפטר * התובע הפדרלי בניו יורק פוטר לאחר שסרב להתפטר בהוראת טראמפ

– מחדל בטיחותי: אדם חדר לבית הלבן ונעצר סמוך לאגף בו ישן הנשיא טראמפ ; השירות החשאי אישר את הדברים אך ציין כי לא נמצאו באמתחתו חפצים מסוכנים * טראמפ: "השירות החשאי עשה עבודה נהדרת"

– הסנאט דרש מטראמפ ראיות לטענה שאובמה צותת לו * מקיין: "אין לי סיבה להאמין לטראמפ שאכן צותתו לו"

גרמניה: יומיים בלבד לאחר ש-5 בני אדם נפגעו במתקפת גרזן בעיר דיסלדורף, משטרת גרמניה קיבלה התראה על חשש לפיגוע טרור במרכז קניות בעיר אסן. המתחם, מהגדולים בגרמניה, פונה מעשרות אלפי מבקרים * 2 חשודים נעצרו

– 6 בני אדם נפצעו עקב גז מדמיע שפוזר ברכבת בהמבורג

האיטי: אוטובוס דרס למוות 34 בני אדם בצפון-מערב המדינה

הודו: ניצחון סוחף למפלגתו של הנשיא, מודי; הגדול ביותר מאז 1977

הונג קונג: 3 משפחות שסייעו לסנודן מבקשות מקלט בקנדה

טורקיה: מסוק ועליו אנשי עסקים בכירים התרסק באיסטנבול, חמישה נהרגו

– האו"ם: טורקיה אחראית להרג כ-2,000 תושבי המחוז הכורדי – על טורקיה לחקור אלפי מקרי רצח ועינויים במחוז כורדי * טורקיה על דו"ח האו"ם בעניין ההרג במחוז הכורדי: "מבוסס על מידע שקרי"

– בעיתון המקורב לארדואן: מרקל בדמות היטלר * העיתון Gunes, שמקורב לשלטון הטורקי, פרסם בעמוד השער שלו תמונה של קנצלרית גרמניה עם שפם כאשר היא מצדיעה במועל יד

מלזיה: נאסרה יציאת 315 אזרחי קוריאה הצפונית מהמדינה

ניגריה: הנשיא שב למדינה מאשפוזו בבריטניה

ניז'ר: החל משפטם של כאלף נאשמים בחברות בבוקו חראם

סוריה: לפחות 74 הרוגים בפיגוע כפול בדמשק ; מרביתם אזרחי עיראק * שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם באיזור העיר העתיקה שבבירה הסורית. עשרות נהרגו ונפצעו, כך על פי דיווחי כלי תקשורת במדינה *  שלוחת אל-קאעידה לשעבר לקחה אחריות על הפיגוע

– צרפת מגנה את מתקפת הטרור בדמשק וקוראת לנותנות החסות להפסקת האש בסוריה, ובמיוחד רוסיה ואיראן, להבטיח כי היא תכובד במלואה.

– פוטין: הפסקת האש בסוריה נשמרת הודות למו"מ עם טורקיה

– סוריה קוראת לאו"ם לחייב את טורקיה לצאת משטחה

עיראק: התנגדות דאעש במוסול נשחקת, אך הקרב טרם נשלם

– קצין בכיר בצבא עיראק: "השתלטנו על כשליש ממערב מוסול"

– אין ראיות לשימוש בנשק כימי על ידי דאעש במוסול

– 3 מומחי טרור של דאעש חוסלו במוסול

– קבר אחים ובו 500 גופות של אסירי דאעש התגלה ליד מוסול

הפיליפינים: הממשלה והמורדים הקומוניסיטים מסכימים לחדש את שיחות השלום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן