Skip to content

מסעות בנימין נתניהו: ראש הממשלה יוצא לסין ביום ראשון

הביקור - בעקבות הזמנת ממשלת סין, לציון 25 שנים ליחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות. נשיא סין, שי ג'ינפינג, ייפגש עם נתניהו ויארח אותו לארוחת ערב רשמית. נתניהו ייפגש גם עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא ביום ראשון לפנות בוקר לביקור רשמי בבייג'ין, סין.

 הביקור בא בעקבות הזמנת ממשלת סין, לציון 25 שנים ליחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות. נשיא סין, שי ג'ינפינג, ייפגש עם נתניהו ויארח אותו לארוחת ערב רשמית.  נתניהו ייפגש גם עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג.

ראש הממשלה נתניהו ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקורו האחרון של נתניהו בסין בנימין נתניהו ושי ג'אנפינג (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקורו האחרון של נתניהו בסין בנימין נתניהו ושי ג'אנפינג (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

לשכת ראש הממשלה מסרה כי בביקור בסין יושם דגש על המשך חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי עם ממשלת סין: המשך הגדלת היצוא של ישראל לסין, משיכת השקעות סיניות לישראל, הגדלת שיתופי הפעולה התעשייתיים והמחקריים בין החברות הסיניות והישראליות.

במהלך הביקור ייחתמו שורה של הסכמים כלכליים אשר יסייעו לתעשייה הישראלית להמשיך לפרוץ ולהגדיל את מספר החברות הפועלות והמייצאות לסין.

ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם ראשי התאגידים הגדולים ביותר בסין, אשר לכל אחד מהם מחזור של עשרות מיליארדי דולרים.

לראש הממשלה תצטרף משלחת עסקית בכירה המונה עשרות אנשי עסקים ישראלים, ממגוון תעשיות ומחברות הפועלות בסין וחברות המעוניינות לחדור לשוק הסיני. חברי המשלחת ישתתפו בפורום עסקי עם למעלה מ-500 מוזמנים, בראשות ראש הממשלה נתניהו.

רה"מ נתניהו ישתתף בוועידת החדשנות השלישית המשותפת לישראל ולסין. ועידת החדשנות הראשונה התקיימה בסין ב-2015 והשנייה התקיימה בשנה שעברה בישראל בהשתתפות סגנית ראש ממשלת סין.

ישראל וסין יחתמו הסכמים לשת"פ בתחום התעופה, החינוך, הבאת עובדי בנייה סינים לישראל, מדע, בריאות, הגנת הסביבה ותכנית תלת-שנתית לצוות המשימה לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לבין סין.

לביקורו של רה"מ נתניהו בסין יתלוו השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר החקלאות אורי אריאל.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: כי ימשיך בשיחות להקמת הסכם אזור סחר חופשי בין סין לישראל. "נקיים את ועדת החדשנות השלישית המשותפת לישראל ולסין. אנחנו כמובן ממשיכים לפתח שווקים חדשים, לפתוח שווקים חדשים לכלכלת ישראל וזה דבר שאני מצפה גם לשיתוף הפעולה של כל השרים והם עושים זאת".

מאז תחילת פברואר ביקר נתניהו בבריטניה, ארה"ב, סינגפור, אוסטרליה ורוסיה.

1 Comment

  1. גורן
    17 במרץ 2017 @ 16:23

    ` ישראל לא בבידוד בינלאומי [ ראש הממשלה ביקר גם באפריקה] למרות התחזיות השחורות של הצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל תחזיות שחורות גם בנושא אי בואם של אומנים מחול ……

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן