Skip to content

חידושים בפונטים ישראלים

הפונטים (גופנים) השונים מעוצבים באופן מיוחד שיש בו כדי להעביר מסר רצוי לקורא. פונט שיהיה מתאים לעלון פרסומת עבור חברה לייצור שמפו, למשל, לא יתאים להדפסה של כתבי קודש במהדורה יוקרתית. פונט לעיצוב כריכת ספר לא תמיד יתאים לעיצוב אתר אינטרנט. קיים מגוון רחב למדי של פונטים בעברית, חלקם וותיקים מאוד ומצויים בשימוש רחב. יחד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפונטים (גופנים) השונים מעוצבים באופן מיוחד שיש בו כדי להעביר מסר רצוי לקורא. פונט שיהיה מתאים לעלון פרסומת עבור חברה לייצור שמפו, למשל, לא יתאים להדפסה של כתבי קודש במהדורה יוקרתית. פונט לעיצוב כריכת ספר לא תמיד יתאים לעיצוב אתר אינטרנט. קיים מגוון רחב למדי של פונטים בעברית, חלקם וותיקים מאוד ומצויים בשימוש רחב. יחד עם זאת, יש בתחום זה גם לא מעט חידושים. חלק נכבד מהחידושים בתחום זה נוצרו עקב הביקוש הגובר לפונטים שאינם מיועדים למדיה מודפסת. אם בעבר מרבית השימוש בפונטים נועד להדפסה של עיתונים, ספרים, כתבי עת, שלטי חוצות ומגזינים, הרי שכיום הדברים כבר אינם כה חד משמעיים. עם עליית כוחה של רשת האינטרנט ועם השימוש המוגבר שכולנו עושים באתרים המגוונים לשם קבלת מידע, לקניות, לפנאי וכן הלאה, גדל מאוד הביקוש לפונטים חדשים ולפתרונות המתאימים לעידן הדיגיטלי.

פתרונות חינמיים מוגבלים

כל גרפיקאי, כל איש פרסום וכל מעצב אתרים מכיר את המגבלות שעומדות בפני מי שאינו מחזיק ברשותו מלאי מגוון של פונטים בעברית, אנגלית ובכל שפה שבה הוא משתמש. פונט שנעשה בו שימוש בעבודה קודמת של עיצוב גרפי או בהקמת אתר מכירות משגשג לא בהכרח יתאים לעבודה חדשה. יש אמנם פתרונות חינמיים שפה ושם עשויים להתאים, אבל המספר שלהם מוגבל והם לא יתאימו כאשר רוצים להעביר מסר מיוחד ושונה.

רכישת פונטים בתשלום

כאשר זקוקים לפונט לדפוס או לאינטרנט, אפשר לעצב אותו לבד (כאשר קיים הידע הדרוש) אבל הפתרון היותר מקובל הוא לרכוש את רישיון השימוש לפונט – בהתאם לצורך ועל פי התכלית שלשמה הוא נדרש. נדגיש שלא כדאי להסתפק בדוגמאות של פונטים המוכרים לנו בלי להתעדכן מעת לעת במה שחדש בתחום זה. הנגישות לפונטים חדשים ואיכותיים גדולה, והשפעתם על מקבל המסר יכולה להיות מאוד משמעותית.

פונטים – גם לאפליקציות

אחד הדברים החדשים והמעניינים בכל מה שקשור לפונטים בשפה העברית הולך יד ביד עם המגמה המתרחבת של השימוש באפליקציות. אם הפונטים בעברית הטובים והמיוחדים ביותר שימשו במשך שנים במסעות פרסום גדולים, בעיצוב עטיפות של ספרים ובמגזינים הפונים לנישות מפולחות, הרי שכיום פונטים לאפליקציות הם הדבר החם ביותר. האם ניתן לעשות שימוש בפונטים לאפליקציות על בסיס פונטים רגילים, שנרכשו ממעצב זה או אחר בזמן כלשהו בעבר? בדרך כלל, מעצבים המתמחים בעיצוב פונטים מוכרים רישיון שימוש בפונטים לצורך שימוש במדיה אחת ולא באחרת. למשל, מעצב שמוכר פונט בעברית לשימוש על בסיס תוכנות גרפיות המשמשות בדרך כלל לדפוס, לא יתיר את השימוש בו למפתחי אפליקציות. אם פונט מתאים גם לדפוס וגם לאפליקציות, יהיה צורך לרכוש את רישיון השימוש בו בנפרד למטרת הטמעתו באפליקציה.

התאמה למובייל

מדוע מקובל להשתמש בפונטים ייעודיים וחדשים לאפליקציות? מכיוון שמרבית המשתמשים קוראים את הטקסט בטלפונים סלולריים בעלי מסך קטן יחסית. יש צורך בפונט מעוצב היטב על מנת שהקריאה תהיה נוחה ושהאסתטיות תהיה גבוהה.

אך אם אתם מחפשים פונטים בחינם שתומכים בעברית, ישנם את הפונטים של גוגל שהן בחינם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן