Skip to content

17 מרץ 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה במהלך הלילה מטוסי צה"ל תקפו בסוריה * משטר אסד ירה טילים לעבר מטוסי קרב ישראליים; טיל יורט באזור ירושלים; אזעקות "צבע אדום" הופעלו באזור בקעת הירדן (בטחוני) * ח"כ גטאס חתם על הסדר טיעון: ירצה שנתיים מאסר ויתפטר מהכנסת (פוליטי) * אבו מאזן: אם החמאס רוצה פיוס עליו להכיר בלגיטימיות של ישראל (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

במהלך הלילה מטוסי צה"ל תקפו בסוריה * משטר אסד ירה טילים לעבר מטוסי קרב ישראליים; טיל יורט באזור ירושלים; אזעקות "צבע אדום" הופעלו באזור בקעת הירדן (בטחוני) * ח"כ גטאס חתם על הסדר טיעון: ירצה שנתיים מאסר ויתפטר מהכנסת (פוליטי) * אבו מאזן: אם החמאס רוצה פיוס עליו להכיר בלגיטימיות של ישראל (מדיני) * דיווח: ארה"ב מציעה לישראל להגביל את הבנייה בהתנחלויות – נתניהו מתחיל להתגעגע לאובמה (מדיני) * הסיוע הצבאי האמריקני לישראל לא יפגע (מדיני) * תאגיד השידור ייפתח כמתוכנן, החוק לפיקוח על התקשורת יקודם (פוליטי) * קלינטון שוקלת לרוץ לראשות עיריית ניו יורק (חוץ) * בעקבות מעצר בן ישיבה: החרדים מודיעים על החרפה דרמטית בצעדי המחאה (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן. בהרים ובפנים הארץ צפויה עליה קלה בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן טפטוף הלילה: מעונן חלקית עד מעונן.

שבת: מעונן חלקית עד מעונן עם עליה בטמפרטורות. משעות אחה"צ בדרום הארץ ובמזרחה יתכן גשם מלווה בסופות רעמים וקיים חשש לשיטפונות באזורים אלו .

ראשון: מעונן חלקית. ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

שני: גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הארץ יתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפ' יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

פוליטי

נתניהו בישיבת הממשלה: "אעמוד בהתחייבות כלפי תושבי עמונה"

חזית הימין לא מאוחדת והקולות מתפזרים * קולות הימין בבחירות הבאות צפויים להתפצל למפלגות רבות מבעבר. מלבד אלפי הקולות שעשויים לרדת לטמיון בשל אחוז החסימה, ריבוי המועמדים יכול גם למנוע הרכבת ממשלה ימנית (הארץ)

רכז שב"כ לשעבר קורא למנדלבליט להדיח את ראש המוסד בגלל קשריו עם פאקר * הרכז שפוטר מהשב"כ בגלל העברת כספים בניגוד לנהלים, טוען כי יש להחיל דין זהה על ראש המוסד שאמור להיות "מופת מוסרי". על פי דיווחים, כהן קיבל טובות הנאה מהמיליארדר כשהיה ראש המל"ל (הארץ)

פרשת גאטס: ח"כ גטאס חתם על הסדר טיעון: ירצה שנתיים מאסר ויתפטר מהכנסת ; ג'ומעה אזברגה יחליף את ח"כ באסל גטאס * כתב האישום יוגש בתחילת השבוע ואז גטאס יתפטר מהכנסת * גטאס יודה בעבירות של הברחת טלפונים לכלא, מתן אמצעים לביצוע טרור, מרמה והפרת אמונים. * הפרקליטות תדרוש שיישא בנוסף בקנס כספי * המדינה תדרוש להטיל קלון למרות שעורך דינו מתנגד * ההסדר טעון אישור של בית המשפט

– ח"כ גטאס: "מקבל אחריות מלאה על מעשיי" – "מעשיי נבעו ממניעים הומניטריים כלפי האסירים"

– ארדן: "שנתיים לגטאס על סיוע לטרור? על עבירות כלכליות מקבלים יותר" – "מקווה שבית המשפט יחמיר הרבה מעבר"

– אלקין: גטאס קיבל החלטה נכונה, יוחזר הכבוד לבית המחוקקים

– קרא: איך אפשר להסתכל בעיני הוריו של אזריה

– ח"כ יואל חסון: "מסיר אות קלון מהכנסת"

– סויד: "נמנע מצב בו היה מופעל חוק ההדחה האנטי-דמוקרטי"

תאגיד: תם המשבר: נתניהו וכחלון סיכמו: תאגיד השידור ייפתח כמתוכנן בסוף חודש אפריל, ובתמורה יקודם חוק לפיקוח על התקשורת * חוק התקשורת החדש יוגש לכנסת רק במושב הקיץ, בגלל התנגדות משרד המשפטים * המשמעות: רשות השידור תיסגר בתוך כחודש וחצי

– חברי כנסת מימין ומשמאל תקפו בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, שאמר לשר כחלון כי דרישתו לדחות את הפעלת התאגיד נבעה מה"גן המזרחי" שלו. הח"כים דרשו התנצלות

– מוקדם יותר: התבטא שר האוצר לפרסומים על המשבר עם רה"מ: "זו לא סופה של ידידות, אבל יש מתחים" * דרעי: " אם לא יתעשתו כולם עדיף ללכת לבחירות" * רגב: יימצא פתרון, לא נלך לבחירות

– יעלון: "ארדואן מתערב בתקשורת ולא מעז לומר – אצלנו אומרים בפרהסיה"

– ח"כ פולקמן: "בסוגיית התאגיד – חוסר מנהיגות מובהק של נתניהו"

– השר רגב: "התאגיד קם בחטא – ולכן אסור שיקום"

– ביטן נגד מפלגת העבודה: "אינה תומכת בהצעתי על התאגיד, נותנת יד לפיטורי מאות עובדים"

ביטחוני

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה מטרות בסוריה * תקרית חריגה: משטר אסד ירה טילים לעבר מטוסי קרב ישראליים; טיל יורט באזור ירושלים * הטילים לא פגעו במטוסים ואין נפגעים בצד הישראלי. * מדובר בתקרית החמורה ביותר בין ישראל לסוריה בשש השנים האחרונות * בעקבות התקרית הופעלה הלילה האזעקה בבקעת הירדן ; האזעקה נשמעה במועצה האזורית ערבות הירדן הנמצאת בסמוך לגבול עם ירדן * בעקבות היירוט נשמעו הדי פיצוצים באזור הבקעה ובאזור ירושלים.  הסיבה לפיצוצים נבעה מיירוט טיל נגד מטוסים שיורט על ידי מערכת החץ * לראשונה הודתה ישראל כי תופעלה מבצעית מערכת החץ

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל ושב״כ בדורא שבחטיבה המרחבית "יהודה" מבוקש, פעיל ארגון הטרור חמאס

דיווח: מצוקה כלכלית חמורה הביאה את חיזבאללה לגייס תרומות מאזרחים * אמצעי תקשורת ערביים ולבנוניים מדווחים כי הארגון דורש מתומכיו בלבנון לספק לו סיוע כלכלי. "כל מי שיכול לתרום למען המשך הג'יהאד יישא ברכה", נאמר לפעילים (מעריב)

ליברמן אישר את השלמת חומת המגן בישוב בית-אל (סרוגים)

שר הביטחון ליברמן הכריז על הקרן כארגון טרור בשל "פעילותה המתמשכת במתן תמיכה לגורמים האחראים לביצוע פעילות טרור חמורה". המדינה תנקוט פעולות לתפיסה וחילוט של רכוש הקרן (nrg)

כלי טייס תקפו בסיני – הדי הפיצוצים נשמעו בנגב המערבי * לפחות שלוש מטרות הותקפו הערב באמצעות כלי טייס שפעלו בצפון חצי האי סיני, סמוך לרפיח המצרית ושיח' זוויד.(0404)

מדיני

אבו מאזן: אם החמאס רוצה פיוס עליו להכיר בלגיטימיות של ישראל * יו"ר הרשות התייחס במהלך פגישה עם נשיא בוסניה להקמת ממשלת אחדות עם חמאס והדגיש כי במקרה כזה הארגון העזתי לא יוכל להחרים את ישראל (מעריב)

ממשל טראמפ יכבד את הסכם חבילת הסיוע עליו חתם אובמה: למרות קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה, כולל זה שמממן את הסיוע הצבאי, הסיוע הביטחוני לישראל יימשך ויעמוד על 3.1 מיליארד דולר.

דיווח: ארה"ב מציעה לישראל להגביל את הבנייה בהתנחלויות – בתמורה לחזרה למו"מ עם הפלסטינים (חדשות10)

נתניהו נפגש היום שנית עם שליחו של טראמפ למזה"ת ודן עמו בבנייה בהתנחלויות. "הפגישה עסקה באינטרס המשותף של ארה"ב וישראל לקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים" * בפגישה שארכה שלוש שעות דנו השניים גם בסיוע לכלכלה הפלסטינית * המגעים בסוגיית ההתנחלויות יימשכו בארה"ב בין גרינבלט לשגריר דרמר

– נתניהו: אין היתכנות פוליטית להקפאת בנייה

– שליחו של טראמפ סיים את מסעו באזור: "תודה על התובנות"

– אבו מאזן: "טראמפ יתחיל את המו"מ מההתחלה" ; על פגישתו עם גרינבלט ביום שלישי: "הוא שמע ממני מהי השקפת עולמנו לפתרון הסכסוך"

– אבו מאזן הבהיר לגרינבלאט את הסכנות בהעברת שגרירות ארה"ב לי-ם

– גורמים ששוחחו עם גרינבלט טוענים: הממשל לא ממש יודע מה ברצונו לעשות במזרח התיכון

– שר בכיר: יש תחושה שראש הממשלה מתחיל להתגעגע לאובמה

– הרצוג נפגש עם שליח טראמפ: "יש להמשיך לנסות להגיע להסכם שלום" – "הניסיון להגיע להסכם מבורך"

דיווח: יחיא סנואר רכש בסכום של 700 אלף דינר  את מבנה השגרירות המרוקאית לשעבר בעזה, ובכוונתו להפוך את המבנה למשרד של החמאס

איראן: "ישראל האיום הגרעיני הגדול בעולם" * שר החוץ האיראני תקף הערב את ישראל ואת נתניהו, ״נתניהו סילף את ההיסטוריה בדבריו – הוא מנצל כל הזדמנות להפוך אותנו לאויב״ (חדשות10)

חוסר אמון עמוק ברשות הפלסטינית וביו"ר מחמוד עבאס משתקף בסקר שנערך לאחרונה. 77% מהפלסטינים סבורים שהרשות מושחתת ומחציתם סבורים שהיא נטל ציבורי. אם היו מתקיימות היום בחירות, היה מרואן ברגותי מנצח, עם 59% תמיכה (nrg)

ליברמן הכריז על הקרן הלאומית הפלסטינית כארגון טרור; אבו מאזן: הצעד מנוגד להסכמים * לטענת שר הביטחון, הקרן תומכת בגורמים האחראים לפעילות טרור. ברשות טענו כי הקרן, שמשמשת כזרוע הכלכלית של אש"ף, פועלת תחת פיקוח בינלאומי ומדובר בהפרה של הסכם אוסלו (הארץ)

שגריר ישראל ברוסיה הגיש את כתב האמנתו לנשיא פוטין

נתניהו ייצא לסין: יעסוק בחיזוק הקשר הכלכלי ויחתום על הסכמים בין הממשלות

חוץ

גם לכורדים יש מלחמת אזרחים * מתוך המאבק בדאעש והודות לחרחורי המלחמה של טורקיה, נלחמים הכורדים-הסורים באחיהם הכורדים שפלשו לסוריה לצד חיילים טורקים, ומאיימים על החלום הלאומי הכורדי (הארץ)

הפנטגון: ארה"ב וסעודיה דנו בדרכים להבסת דאע"ש * שר ההגנה האמריקני ומקבילו הסעודי נפגשו ; מאטיס נועד עם יורש העצר הסעודי במאבק מול דאעש ואיראן

מקסיקו: נבטיח משרות לרבבות אזרחים שיגורשו מארה"ב

דיווח בסעודיה: סוכלה תכנית של חיזבאללה ואיראן לבצע פעולות טרור בדרום אמריקה * כוחות הביטחון באמריקה הלטינית פשטו על מחסן של החיזבאללה וחשפו יכולת לייצר פצצה במשקל 2.5 טונות, שיועדה לפיגועים ביבשת (חדשות10)

ירדן מסרבת להסגיר לארה"ב את המחבלת מסבארו * הירדנים מסרבים למסור לאמריקאים את השותפה לפיגוע בבירה בו נרצחו 15 בני אדם. * חבר הפרלמנט הירדני: "הדרישה היא פגיעה ברגשותיהם של הפלסטינים והירדנים. מדובר בבקשה גזענית" * על פי הדיווח בעיתון במדינה, ירדן לא תאשר את הבקשה שהועברה דרך האינטרפול. בית משפט ירדני קבע כי מכיוון שאין הסכם הסגרה עם ארה"ב, אין עילה לאישור הבקשה

ברוסיה מכחישים: לא מעורבים בריגול בפריצה למחשבי חברת "יאהו" לפני בשנת 2014

פוטין: מרקל תגיע לביקור במוסקבה ב-2 במאי

ארה"ב בוחנת את ה-F-22 מול ה-S-300 בסוריה: פרסום רשמי של חיל האוויר האמריקאי מאשר שמועות בנות שלוש שנים סביב פעילות מטוסים חמקניים מסוג F-22 מעל שמי סוריה. הפרסום מאשר בעקיפין כי בסוריה פועלים מטוסים חמקניים של ארה"ב מול מערכות הגנה אווירית של רוסיה (nrg)

אירופה&טורקיה: ארדואן: "אירופה התחילה קרב בין הצלב לסהר" * בעצרת שהתקיימה במדינה אמר נשיא טורקיה כי האיחוד האירופי נטש את ערכיו ואיים להפסיק את הסכם קליטת ההגירה עם האיחוד האירופי (חדשות10)

– שר החוץ הטורקי: "אירופה בדרך למלחמת דת" * בנאום באנקרה תקף השר את ראש הממשלה ההולנדי הנבחר והזהיר כי עמדותיה של המדינה עשויות "למוטט את אירופה" (ישראל היום)

– אוסטריה: בוטל קונצרט טורקי ברקע המשבר הדיפלומטי

– ארדואן לר"מ הולנד: "זכית בבחירות – אך הפסדת את טורקיה"

ארה"ב: הילרי קלינטון שוקלת לרוץ לראשות עיריית ניו יורק * לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית קלינטון עדיין לא החליטה אם להתמודד על התפקיד. לפי סקר שבוצע באחרונה, היא עשויה להביס את ראש העיר הנוכחי, ביל דה בלאסיו, ששימש כראש הקמפיין שלה (nrg)

– טראמפ: יש התקדמות גדולה בנושא רפורמת הבריאות החדשה

– התקציב של טראמפ: קיצוץ רוחבי במשרדי הממשל עבור תוספת של 54 מיליארד לצבא * טראמפ יחשוף היום את התקציב לשנת 2018 שגודלו 1.15 טריליון דולר, בתוכו קיצוץ כולל בהוצאות סוכנויות הממשלה ומימון החומה עם מקסיקו

– מזכ"ל האו"ם נגד תוכנית התקציב של טראמפ: "צריך יותר מכסף כדי להילחם בטרור" – "צריך להשקיע בפתרון קונפליקטים כדי למנוע טרור"

– מכה לנשיא ארה"ב: ועדת המודיעין של הסנאט – שבראשה דווקא עומד רפובליקני – קבעה כי אין הוכחה "שהממשל האזין לשיחות הטלפון" לפני או אחרי הבחירות. בוועדה ציינו כי ההאשמות עליהן חזר טראמפ לא גובו בממצאים * דובר הבית הלבן: למרות החלטת הסנאט, טראמפ עומד מאחורי האשמותיו כלפי אובמה – לוועדת המודיעין חסר מידע על הציתות לטראמפ

– דיווח: יועץ של טראמפ חבר בארגון שסייע להיטלר בשואה * במגזין "פורוורד" נחשף כי סבסטיאן גורקה, בכיר בצוות האסטרטגיה של הבית הלבן, נשבע אמונים לארגון הונגרי פרו-נאצי שבעבר שיתף פעולה באופן הדוק עם היטלר. בתחקיר קודם נטען כי הוא מקושר לאנטישמים ואף עבד בעיתון שקרא לסילוק היהודים מהונגריה * המועצה היהודית-דמוקרטית דורשת מטראמפ לפטר יועץ "שהיה חבר בארגון פרו-נאצי"

– דיווח: פלין קיבל 45 אלף דולר מרשת רוסית עבור נאום באירוע

בנגלדש: ארבעה חשודים בטרור נהרגו בפשיטה משטרתית

בריטניה: המלכה אליזבת אישרה לר"מ בריטניה להתחיל בהליך היציאה מהאיחוד האירופי

הולנד: הבחירות הולנד הסתיימו, אך מלאכת הרכבת הממשלה מאתגרת מתמיד * באמסטרדם ובבריסל נושמים לרווחה אחברי שהימין הקיצוני נחל תבוסה כואבת בבחירות, אולם תוצאותיהן יצרו פרלמנט מפוצל והמחלוקות בין המפלגות המנצחות יקשו על ראש הממשלה רוטה לאחד ביניהן (הארץ)

– מנהיגים רבים כינו את ניצחון מפלגת השלטון "ניצחון על הקיצוניים" ו"הצבעה למען אירופה". אך למרות שהשיג פחות מהתחזיות, מנהיג הימין הקיצוני וילדרס מבטיח להגיע ראשון בבחירות הבאות (הארץ)

– מרקל: "ניצחון רוטה בבחירות בהולנד – מסר פרו-אירופי"

טורקיה: שר החוץ האמריקני יגיע לביקור במדינה ב-30 במרץ

מלזיה: האינטרפול הוציא צו מעצר לארבעה צפון קוריאנים

סומליה: שוחרה אנייה מסרי לנקה שנחטפה על ידי פיראטים

סוריה: 42 נהרגו ועשרות נפצעו בתקיפה אווירית סמוך לחלב

– צבא ארה"ב: חיסלנו פעילי אל-קאעדה בתקיפה בצפון סוריה

– סוריה לאו"ם: יש לפעול להפסקת התקיפות על הסכרים בנהר הפרת

פרו: לפחות 12 הרוגים בשיטפונות, חשש להצפות בלימה

צרפת: מעטפה התפוצצה במשרדי קרן המטבע בפריז * יום אחרי שנמצאה חבילת נפץ שהגיעה מיוון במשרד של שר האוצר הגרמני, מעטפת נפץ התפוצצה במשרדי קרן המטבע הבינלאומית (IMF). * אדם אחד נפצע באורח קל לאחר שפתח את המעטפה. * עדיין לא ברור מהו מקור המעטפה ; באירופה משערים שיש קשר בין המקרים  * מעטפת הנפץ בפריז – פצצה ביתית מאולתרת

– חבר מפלגתה של לה פן: לא הייתה שואה יהודית

קוריאה: מזכיר המדינה האמריקני, טילרסון: המאמצים לפרק את קוריאה הצפונית מהגרעין נכשלו

חדשות

שר הפנים אריה דרעי הורה לספח חלקים משטחי הים התיכון לרשויות המקומיות בשל אי-אחידות בקרב הרשויות. (ynet)

עסקת תחנת הכוח הגרעינית במצרים מתקדמת לקראת חתימה * ההסכם בין רוסיה למצרים צפוי להיחתם בחודש הבא סביב תחנת כוח גרעינית עם ארבעה כורים. לאחר שנים של הכנות, הצליח סיסי להוריד את התנגדות התושבים באזור התחנה המיועדת. רוסיה תממן את מרבית העסקה בהלוואה לטווח ארוך (nrg)

זעם בירושלים: "עבריינים גוזלים קרקעות ובונים בניגוד לחוק" * תושבי שכונת גבעת שאול בבירה הבחינו שיום אחד, הוקמו מול עיניהם מבנים לא חוקיים בשטח הסמוך לשכונה וליער שעלה באש בגל השריפות האחרון. לדבריהם, "גורמים עבריינים השתלטו על הוואדי ובונים בה כרצונם, בלי שאף אחד עוצר אותם. זה קורה כבר שנים". העירייה: "הוצאו צווי הריסה, בית המשפט מעכב את ביצועם" (חדשות2)

העליון בפסיקה תקדימית: תושבי מזרח י-ם הם "תושבים ילידים" ובעלי זכויות בישראל * השופטים הכירו במעמדם המיוחד של תושבי מזרח ירושלים וקבעו כי הם אינם במעמד מהגרים אלא "בעלי זיקה חזקה" לעיר כיוון שנולדו בה. הפסיקה עשויה להקשות על משרד הפנים לשלול מהם את מעמד התושבות (הארץ)

דיווח במצרים: תייר אמריקני-ישראלי נעצר אחרי שהטיס רחפן

משפט אזריה: 5 שופטים בראשות האלוף דורון פיילס ידונו בערעורו * נשיא בית הדין הצבאי לערעורים יעמוד בראש ההרכב ולצדו יהיו שני שופטים מקצועיים ושני קצינים בכירים במילואים. הם ידונו בערעורים שהוגשו על ידי ההגנה והתביעה

הפגנת חיפה כימיקלים: כביש 1 נחסם לתנועה במחלף שער הגיא בגלל שיירת מחאה של עובדי חיפה כימיקלים ; ועד עובדי חיפה כימיקלים: עשרה נעצרו בהפגנה בכביש 1 * העובדים חסמו את הכביש משני הכיוונים עם משאיות וכלי רכב פרטיים וקוראים לדאוג לעתידם במידה ומכל האמוניה במפרץ ייסגר. אתמול שיבשו העובדים את התנועה בכביש החוף * העובדים קוראים לדאוג לעתידם במידה ומכל האמוניה במפרץ ייסגר. עם זאת, חלק מהעובדים דחה את איומי הפיטורים של הנהלת החברה ואמרו כי האיום בסגירת המפעלים הוא מנוף לחץ בלבד

הפגנת רשות השידור: עובדי רשות השידור השביתו את רשת ב' והפגינו בירושלים * העובדים שהפגינו מול משרד ראש הממשלה נשאו שלטים שעליהם נכתב "1,000 מפוטרים"

צרכנות

77% מהצרכנים שבדקו את החשבון ברשתות השיווק – מצאו טעויות

תחבורה

ההסתדרות: החל מיום שלישי: שביתה כללית של קווי אגד ברחבי הארץ

כ-22,000 דוחות חניה נרשמו על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה (רשת ב')

כלכלה

שערים יציגים (16/03/17): דולר – 3.631 ; ליש"ט = 4.4852 ; אירו = 3.8916 ; פרנק שוויצרי = 3.6395

חרדים

אתמול התקיימו הפגנות ספונטניות בעקבות מעצרו של סרבן גיוס חרדי בצומת שערייה (כביש 40), וסמוך לחשמונאים (כביש 446)

בדיון שהתקיים אתמול בביהמ"ש הצבאי דרשה התביעה להטיל עונש מאסר חריג על הסרבן שנעצר בתחילת השבוע * ראשי הוועדה להצלת עולם התורה מאשימים: "ציידי הנפשות שבמערך הגיוס דורשים להתנכל בצורה קיצונית לבני הישיבות שאינם מתייצבים" במערך הגיוס שבראשות יעקב ראשי * דוברי הוועדה להצלת עולם התורה: "זו עליית מדרגה חמורה של העוסקים בציד הנפשות, שרואים בתיסכול את הצלחת המערכה נגד גזירת הגיוס"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן