Skip to content

מה צריך לבדוק לפני שקונים רכב מיד שניה?

קניית רכב מיד שניה מצריכה עבודת בית לא מסובכת במיוחד, אך חשובה מאוד ומהווה שלב קריטי לפני בחירת הרכב הסופית. לפניכם כל הבדיקות שיש לערוך טרם קניית רכב מיד שניה. בכל אופן, בשום פנים ואופן אסור לוותר על בדיקה מקיפה של מוסך ותמיד עדיף מוסף מטעמכם. כל הבדיקות המתוארות בכתבה זו אמורות להיכלל בבדיקת המוסך, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קניית רכב מיד שניה מצריכה עבודת בית לא מסובכת במיוחד, אך חשובה מאוד ומהווה שלב קריטי לפני בחירת הרכב הסופית. לפניכם כל הבדיקות שיש לערוך טרם קניית רכב מיד שניה. בכל אופן, בשום פנים ואופן אסור לוותר על בדיקה מקיפה של מוסך ותמיד עדיף מוסף מטעמכם. כל הבדיקות המתוארות בכתבה זו אמורות להיכלל בבדיקת המוסך, אך כדאי לבצע אותן גם באופן עצמאי או לפחות לדעת כיצד ומה אמור המוסך לבדוק.

צמיגים

יש לבדוק שהצמיגים במצב טוב, שאינם שחוקים, או יבשים או שסובלים מסדקים שונים. בנוסף בדקו ששני הצמידים זהים ברמת השחיקה שלהם משני הצדדים. אם צד אחד של צמיג קדמי או אחרי שחוק יותר מזה שמולו יתכן שהפרונט אינו מכוון. חשוב לזכור שהצמיגים הם החוליה היחידה המקשרת בין הרכב לכביש ומצב הצמיגים קריטי ביותר לבטיחותכם.

בלמים

בדרך כלל בלמים מוחלפים לאחר כ 30,000 ק"מ נסיעה ועד 60,000 ק"מ, תלוי באופי הנהיגה ברכב. תצטרכו לבדוק מתי הוחלפו הבלמים לאחרונה והאם הוחלפו גם הרפידות והדיסקים. לא בכל החלפת בלמים או רפידות יש להחליף גם את הדיסקים. הקפידו לראות בעצמכם שבדיסקים אין חריצים, אם אין – אין צורך להחליפם.

מצבר

חשוב לבדוק שתאריך היצור של המצבר אינו עולה על 3 שנים. בנוסף יש להביט על המצבר ועל החיבורים. האם יש קורוזיה? חלודה? אלו מעידים על מצבר ישן.

מנוע

הפעילו את המנוע, שלבו את תיבת ההילוכים להילוך סרק ולחצו חזק על המצערת. האם המנוע מעשן? אם כן, יתכן ויש בעיה מכנית במנוע. ישנם צבעים שונים של עשן מכלי רכב בדרך כלל. עשן לבן מעיד על שימוש יתר של מים במנוע. עשן שחור מעיד על שריפת דלק מאסיבית מדי.

פחחות וצבע

יש לבדוק היטב את כל פינות הרכב באור יום, האם ישנה אחידות בצבע בכל חלקיו. אם לא, יתכן והרכב עבר תאונה או צביעה מחדש מה שפוגע בערכו בשוק היד שניה. בנוסף, פגיעות קטנות ככל שיהיו בפח הרכב יכולות להוביל ברוב המקרים לעבודת פחחות בכל החלק ולא רק באזור המכה עצמה. תיקון לא זול בדרך כלל המצריך פירוק כל החלק, עבודת פחחות ועבודת צביעה.

רצועת תזמון

יש לבדוק מתי הוחלפה לאחרונה רצועת התזמון (רצועת הטיימינג) של הרכב. את הרצועה יש להחליף בכל 100,000 ק"מ בדרך כלל, ברכבים אחרים רצוי להחליף את הרצועה בכל 120,000 ק"מ. אלמנט זה חשוב שכן החלפת רצועת טיימינג במוסך רכב מורשה עשויה לעלות מעל ל 3,000 ₪. איחור בהחלפת הרצועה עלול להביא לקריעתה ולנזק בלתי הפיך למנוע.

מיגון

ראשית, יש לבדוק מהן דרישות חברות הביטוח לדגם הרכב שאתם עתידים לרכוש. האם יש דרישה לקודן? מערכת איתור? הטמעת מערכות אלו ברכב עלולה להיות יקרה ותכאיב לכם בכיס, לכן בדקו מראש ותוכלו לדרוש הנחה במחיר במידה ואכן תידרשו להוסיף אמצעי מיגון כאלו או אחרים.

עוד מרכיבים שיש לבדוק

בדקו שמספר השלדה והמנוע מופיעים בטפסי הרישוי וגם על הרכב עצמו. שוב נזכיר, בצעו בדיקה חיצונית לרכב באור יום בלבד, יש לבדוק את ספר הטיפולים של הרכב, האם הם בוצעו בזמן ובאילו מוסכים. אל תוותרו על נסיעת מבחן, בזמן בנסיעה שימו לב לרעשים שונים, הרגישו את הבלמים, האם הדלתות והחלונות אוטמים את הרכב לחלוטין, האם יש רעש מהמנוע והאם הילוכי הרכב עוברים בצורה חלקה. אם מדובר בחברת השכרה או ליסינג המפעילה שירותי מכירת רכב מליסינג תתלוו בוודאי לנציג המכירות בנסיעת המבחן, בקשו ממנו לצאת מאזור חניית הרכבים אל הכביש הפתוח שם תוכלו להרגיש את הרכב טוב יותר.

בהצלחה, תתחדש – והכי חשוב.. סעו בזהירות!

1 Comment

  1. אופיר
    20 במרץ 2017 @ 1:52

    אם הייתי צריך לקנות היום רכב חדש כנראה שהייתי פונה לאחת מעסקאות הליסינג הפרטי של אלבר או משהו. כל שנה וחצי רכב חדש מהניילונים בתשלום מקדמה קטנה וחיוב חודשי קבוע, מה רע? זה בטח עדיף מלקנות יד שנייה פרטית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן