Skip to content

השר ישראל כץ, בביקורת נגד נתניהו: "על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות"

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, קרא לשר האוצר כחלון להתפטר מתפקידו, ולחבור אליו לממשלה חלופית במסגרת הכנסת הנוכחית: "אני קורא לכחלון להתפטר מהממשלה ולבוא למהלך מהיר של הקמת ממשלה חלופית", אמר הרצוג.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו טוען, כי אין בעיה תקציבית בקיום רשות השידור ומאשים את שותפיו באי כיבוד הסכמים קואליציוניים.

"אין בעיה תקציבית". נתניהו בטרם המראתו לסין (צילום: חיים צח/לע"מ)
"אין בעיה תקציבית". נתניהו בטרם המראתו לסין (צילום: חיים צח/לע"מ)

לפנות בוקר, טרם המראתו לביקור של שבוע בסין, אמר נתניהו: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים", אמר נתניהו. "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד. האירוע היחידי היה סביב שאלת התקציב.

"בישיבה עם עובדי רשות השידור, ואני חייב להגיד לכם ישיבה מרגשת, קורעת לב, התברר לי שאין שום בעיה תקציבית", אמר נתניהו. "קודם כל, התקציב של רשות השידור, ההוצאות בפועל שלהם בשנה הזאת פחותות מהתקציב המיועד של התאגיד והם גם מוכנים להתייעל עוד. הם הבטיחו שכך יהיה. ולכן האגרה בוטלה. אין בעיה תקציבית – בשביל מה צריך את התאגיד הזה? לשלוח מאות משפחות הביתה ערב פסח, בשביל מה? לכן לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד עם 30 מנדטים מכבדים את כל הסעיפים הקואליציונים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים, וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".

בליכוד אין תמימות דעות עם נתניהו. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מתח הבוקר ביקורת על אווירת הבחירות שיוצר נתניהו. בראיון עם אפי טריגר בגלי צה"ל קרא השר כץ להרגיע את הרוחות. "על מחלוקת תקשורתית לא הולכים לבחירות", אמר. "יצירת האווירה של הבחירות היא לא במקומה. לא הייתה שום החלטה בליכוד בנושאים האלה".

גם ח"כ יהודה גליק מתח ביקורת. בעמוד הפייסבוק שלו כתב ח"כ גליק: "אין שום סיבה הגיונית ללכת עכשיו לבחירות. אני מציע לכולם לא לקבל החלטות מהבטן. לקחת נשימה ארוכה ולקבל החלטות מהראש. הראש אומר שהממשלה הזאת יכולה וצריכה להחזיק עד יומה האחרון בעוד שנתיים וחצי".

גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מתנגד לבחירות חדשות. "הבחירות זה הדבר האחרון שעם ישראל זקוק לו בעת הזו", אמר ליברמן לאחר סיור שערך בבקו"ם. "כל בר דעת מבין זאת, ולכן אני מאוד מקווה שעד לחזרת ראש הממשלה מסין תימצא פשרה שתאפשר תפקוד נורמלי של הקולאיציה. אין שום סיבה לפרק את הקואליציה הנוכחית, וכל אחד צריך לעשות את המקסימום כדי לשמור על העבודה התקינה".

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, קרא בגל"צ לשר האוצר כחלון להתפטר מתפקידו, ולחבור אליו לממשלה חלופית במסגרת הכנסת הנוכחית: "אני קורא לכחלון להתפטר מהממשלה ולבוא למהלך מהיר של הקמת ממשלה חלופית", אמר הרצוג.

בינתיים מתברר כי ראש הממשלה נתניהו הסתבך לא רק עם כחלון – אלא גם עם הצד החרדי בקואליציה שלו. חברי הכנסת החרדיים זעמו על ההתייעצות הפוליטית שקיים נתניהו בצהרי יום שבת.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב ואמר: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית".

מלשכת יו"ר ש"ס, אריה דרעי: פורסמה מחאה: ״לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה ע״י הממשלה עצמה״.

 במכון הישראלי לדמוקרטיה אומרים בתגובה להחלטת ראש הממשלה, לחזור בו מהסיכום, להביא לעליית תאגיד השידור לאוויר, כי הזיגזג הבלתי פוסק שמקיימת הממשלה נועד לעשות דבר אחד – לכופף את כל כלי התקשורת ולהוריד אותם על הברכיים.

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, ראש התכנית לרפורמות במדיה במכון, אמרה: "חוסר הוודאות שיוצרת הממשלה והחשש מהרחבת השליטה הפוליטית לאור חוק התקשורת החדש, נועדו לגרום לכתבים ולעורכים בכלי התקשורת לחוסר ודאות וחשש תעסוקתי. זו אנטי-תזה לתקשורת חופשית. מדובר בפארסה של ממש שחובה לשים לה סוף. כל מי שרוצה מדינה דמוקרטית מתוקנת חייב להתנגד לשינויים שעולים השכם וערב בנושא התקשורת בישראל. בנוסף, בנושא הכלכלי, ראש הממשלה אינו מדייק: כשבוחנים את עלות הפעלת התאגיד מול רשות השידור, יש לבחון גם מה מקבלים עבור התקציב. לא ניתן להשוות את תקציב רשות השידור הנוכחי, בעת שהיא נמצאת בתת תפקוד ובמחסור חמור בכח אדם ואמצעים, לתקציב הנדרש להקמת תאגיד שידור אקטואלי ורלוונטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן