Skip to content

רביעי 22 מרץ 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה דיווח: חיל האוויר תקף מטרות של ההגנה האווירית בסוריה ; נתניהו: רוסיה לא שינתה מדיניותה ביחס לתקיפות ישראל בסוריה (בטחוני) * צעיר פלסטיני נורה למוות כשניסה להיכנס לישראל מעזה (בטחוני) * נתניהו: הגבלת הבנייה במזרח ירושלים לא על הפרק במו"מ עם הבית הלבן  (מדיני) * בכיר בגרמניה: בעקבות ההשוואות לנאצים, ארדואן לא רצוי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

דיווח: חיל האוויר תקף מטרות של ההגנה האווירית בסוריה ; נתניהו: רוסיה לא שינתה מדיניותה ביחס לתקיפות ישראל בסוריה (בטחוני) * צעיר פלסטיני נורה למוות כשניסה להיכנס לישראל מעזה (בטחוני) * נתניהו: הגבלת הבנייה במזרח ירושלים לא על הפרק במו"מ עם הבית הלבן  (מדיני) * בכיר בגרמניה: בעקבות ההשוואות לנאצים, ארדואן לא רצוי במדינה (חוץ) * חופשת הלידה בתשלום תוארך בשבוע (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן בעננות בגובה רב ובינוני עם טמפרטורות מעט נמוכות מהרגיל לעונה. יתכן גשם מקומי קל. הלילה: צפוי גשם מקומי מלווה בסופות רעמים יחידות. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח.

חמישי: מעונן חלקית עד מעונן. צפויים גשמים מקומיים ויתכנו סופות רעמים יחידות. חשש משיטפונות בנחלי המזרח.

שישי: מעונן עד מעונן חלקית. בבוקר עדיין יתכן גשם מקומי קל. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה.

שבת: בהיר עד מעונן חלקית. תחול עליה קלה של הטמפרטורות.

פוליטי

חכ"ים יחתמו על התחייבות לשמירת סודיות מישיבות חסויות

ליברמן מותח ביקורת על ההצעות להחיל ריבונות בשטחים: "מי שחושב שאנו יכולים לעשות משהו חד צדדי טועה בהערכת המצב"

משבר התאגיד: אנשי התאגיד פועלים להחרפת המשבר כדי להוביל לבחירות

– כחלון לא מתכוון לפוצץ את המו"מ על נושא מנהלי התאגיד * כחלון: "לא אכפת לי מי ינהל את התאגיד, הם לא הגיסים שלי, אותי מעניין שהשידורים יחלו בזמן".

– בכיר בליכוד: כדי לסיים את משבר התאגיד נתניהו או כחלון יאלצו לוותר * עד שובו של רה"מ מסין ביום חמישי יצטרך שר האוצר להסכים לסגירת התאגיד או לדחייה בהעלאת שידוריו כדי להעביר חוק אחר בכנסת, או שנתניהו יאלץ להשלים עם עליית התאגיד כמתוכנן (הארץ)

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ושוטרי מחוז ש״י באיו"ש 7 מבוקשים, אשר חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

באפרים – בנעלין נעצר מבוקש

בבנימין – בבית סירא נעצר מבוקש

בעציון – בג׳בל אינדזה נעצר מבוקש. בבית ג׳אלה נעצר מבוקש. ברשאיידה נעצרו 3 מבוקשים

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט

דיווחים זרים: כלי טייס תקף מבנה ברפיח המצרית בו מצוי לפי החשד ארגון דאעש (הארץ)

צעיר פלסטיני נורה למוות כשניסה להיכנס לישראל מעזה לאחר שזוהה עם שלושה חשודים בסמוך לגדר המערכת * גורמים בצה"ל: "טנק ירה לעבר 3 פלסטינים שהתקרבו לגדר בעזה"

7 מחבלים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון

תחקיר ראשוני: המל"ט בסוריה נפל בשל טעות אנוש

הסיבה לירי הנ"מ על המטוסים בסוריה: על פי עיתון היוצא לאור בכווית, האיראנים שינו את ההצפנה במערכת ההגנה האווירית הסורית – מה שהוביל לשיגור טילים לעבר מטוסי חה"א (חדשות10)

דיווח: רוסיה מתווכת בין ישראל לאסד * על פי דיווחים המגיעים מדמשק מתנהלים מגעים עקיפים בין ישראל למשטר אסד במטרה להסדיר את הפעילות הצבאית באופן שימנע היתקלויות מיותרות. אסד מעוניין בהרגעת הרוחות והנשיא פוטין נעתר לבקשת הצדדים ומתווך בפרטי ההסדרה. (ענין מרכזי)

נתניהו: רוסיה לא שינתה מדיניותה ביחס לתקיפות ישראל בסוריה * למרות זימון השגריר במוסקבה לשיחת בירור, ראש הממשלה אומר כי הבהיר לנשיא פוטין בפגישתם שישראל תמשיך במדיניותה * דחה את הדיווחים לפיהם רוסיה הזהירה את ישראל מפעולה בעומק המדינה * "אם יש היתכנות מבצעית ומודיעין אנו תוקפים, וכך זה יימשך"

איזנקוט מאשר: בכיר חיזבאללה נרצח על ידי מפקדיו בארגון * לדברי הרמטכ"ל, הריגתו של מוסטפא באדר א-דין בדמשק במאי אשתקד מעידה על המורכבות והמתח השורר בין חיזבאללה לפטרונו האיראני, ועל המשבר

מדיני

נתניהו: הגבלת הבנייה במזרח ירושלים לא על הפרק במו"מ עם הבית הלבן * לדברי ראש הממשלה, נושא הגבלת הבנייה בירושלים "כלל לא נכנס למשוואה". לא נמסר על פריצת דרך בשיחות בבית הלבן שיחות בין צוותים ישראלים ואמריקאים בעניין הבנייה בהתנחלויות (הארץ)

ליברמן: האיחוד האירופי מכין הסתערות על ישראל, בסוף השנה * ליברמן התייחס ללחצים הבינלאומיים להשגת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

חוץ

יועץ הגרעין של טראמפ: "ארה"ב תכבד את ההסכם שנחתם עם אירן"

בכיר בגרמניה: בעקבות ההשוואות לנאצים, ארדואן לא רצוי במדינה * לדברי סגן היו"ר של מפלגתה של הקאנצלרית, פולקר בופיר, התקפותיו של נשיא טורקיה על גרמניה חצו קו. – "מספיק זה מספיק, ארדואן וממשלתו אינם רצויים בארצנו וזה צריך להיות מובן" (הארץ)

אפגניסטן: זקוקים לתגבור כוחות אמריקניים למלחמה בטרור

ארגון דאעש התכוון להבריח חומרי נפץ על מטוסים באמצעות מוצרי אלקטרוניקה. כך דיווחה רשת ABC, שציטטה מקורות בסוכנויות המודיעין.

– דיווח: בריטניה תטיל גם איסור על נשיאת מחשבים ניידים ממדינות מוסלמיות – ההגבלות יוטלו על טיסות משש מדינות מוסלמיות * מקורות בלונדון: האיסור הבריטי לא יהיה זהה לאמריקאי * מוקדם יותר דווח כי ארה"ב תאסור העלאת מכשירים אלקטרוניים לטיסות מטורקיה, ירדן, מרוקו, כווית, סעודיה, מצרים, איחוד הנסיכויות וקטאר.

– גורם ממשל אמריקני: יתכן שהגבלת המחשבים בטיסות תורחב

– טורקיש איירליינס הודיעה רשמית על האיסור, שצפוי להשפיע על אלפי ישראלים * טורקיש: על נוסעים מישראל לארה"ב לאחסן המחשב הנייד במזוודה

ארה"ב: מזכיר המדינה האמריקני לסנאט: תמכו בצירוף מונטנגרו לנאט"ו

– נציגו של טראמפ לביהמ"ש העליון: "מאוכזב" כשמפקפקים ביושר שופטים

– דיווח: מקורבו של טראמפ קיבל בחשאי תשלום מאוקראינה

– טראמפ לא יטיל מס על פחמן כדי להילחם בשינויי האקלים

– מזכ"ל נאט"ו יבקר בוושינגטון באפריל וייפגש עם טראמפ

– דיווח בארה"ב: האף-בי-אי האזין לארגון פשע רוסי שפעל במגדלי טראמפ * רשת אי-בי-סי חשפה כי עד שנת 2013 עקבו השלטונות אחר מנהיגי הארגון, המחזיקים גם באזרחות ישראלית, שפעל שלוש קומות מתחת לפנטהאוז טראמפ. המעקב הביא למעצר יותר מ-30 בני אדם (הארץ)

גואטמלה: שלושה שוטרים נהרגו במתקפות על תחנות משטרה במדינה

סומליה: 4 הרוגים בהתפוצצות מכונית תופת ליד המתחם הנשיאותי

– האו"ם: 22 מיליון דולר הועברו לסומליה למאבק ברעב

סוריה: דיווחים: קרבות עזים בין צבא אסד למורדים באזור החרמון הסורי

– איראן שוקעת בבוץ הסורי: 50 הרוגים בקרבות מול המורדים בחמה

פרו: ביהמ"ש הוציא צו מעצר נגד הנשיא לשעבר טולדו, אשתו ושני ישראלים נוספים

צרפת: שר הפנים חשוד שהעסיק את בנותיו כעוזרות במשרדו ; שר הפנים התפטר בעקבות הדיווח * על פי התקשורת בצרפת, ברונו לה רו שילם לבנותיו 55 אלף יורו עבור עבודה פרלמנטרית בחופשות הקיץ שלהן. * הסקנדל דומה לזה שפגע במרוץ לנשיאות של פרנסואה פיון, שהואשם בתשלומים לאשתו

– דיווח: המועמד פיון יחקר בחשד להונאה וזיוף

קוריאה: צפון קוריאה: נמשיך לפתח את מערכות הטילים שלנו, למרות איומי ארה"ב

– קוריאה הדרומית: זיהינו ניסיון שיגור כושל של טיל בידי הצפון ; ארה"ב: "הטיל הצפון-קוריאני התפוצץ שניות לאחר ששוגר"

חדשות

החשד לשחיתות בתעשייה האווירית: בנו של שר מכהן נעצר * יחידת להב 433 עצרה הבוקר שני חשודים וכן עיכבה לחקירה 10 חשודים נוספים במסגרת הפרשה. מעצר זה מצטרף ל- 14 עצורים נוספים, בהם תא"ל במיל', שנעצרו בשבוע שעבר

מעצר זה מצטרף ל- 14 עצורים נוספים, חלקם בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית, בחברות פרטיות אשר סיפקו ומספקות שירותים לתעשייה האווירית

סופית: חופשת הלידה בתשלום תוארך בשבוע ל־15 שבועות * ההצעה עברה ברוב של 46 וללא מתנגדים  * אימהות שילדו מ־1 בינואר 2017 כבר ייהנו מההטבה

בית הדין הורה לעובדי הנמלים לסיים את השביתה

שטייניץ ל'בלומברג': "נשלים המו"מ להקמת צינור גז לטורקיה עד הקיץ" ; בשלוש שנים יחל ייצוא הגז לאנקרה ; התוכנית להנחת צינור שיגיע עד איטליה צפויה להסתיים בעוד שש שנים

בלי לספח, המדינה מחברת את מעלה אדומים לירושלים * הכרזה על גן לאומי ובניית מחלף ומנהרה יקלו על התנועה בין הערים, יקשו על השכונות הפלסטיניות באזור להתפשט ויסייעו להכשיר את הקרקע לבנייה בשטח E1 השנוי במחלוקת (הארץ)

צרכנות

בדרך לאישור: הצעת חוק שתחייב קמעונאיות להציב עמדות שקילה * הצעת חוק פרטית, שעברה אתמול בכנסת בקריאה טרומית בתמיכת הממשלה, מחייבת בתי עסק מגודל מסוים להתקין משקל ליד כל מדף או דוכן שבו נמכרים מוצרים בתפזורת (גלובס)

פרסום ושיווק

וילי פוד משיקה מותג מזון ייעודי לחרדים בשם "תפארת וילי פוד" *  המותג כולל עשרות מוצרים בכשרות מהודרת (בד"צ העדה החרדית), בהם שמן זית, מיצים טבעיים וסוכריות, לצד מוצרים אשר תו הכשרות שלהם ישודרג בהתאם, בהם שימורים ושמן קנולה. * היקף ההשקעה במהלך עומד על כמיליון שקל. * אירם גרייבר, נשיא וילי פוד: "זהו אחד ממנועי הצמיחה שלנו. הפוטנציאל הכלכלי במגזר הצרכנים החרדים עצום" (גלובס)

בריאות

חשש לחרקים זעירים במוצר פול ירוק מוקפא (800 גרם) של סנפרוסט של תנובה – "קיים חשש לנגיעות חרקים זעירים בחלק מהגרעינים שבמוצר" * הפגם התגלה בעקבות תלונות צרכנים * החברה דיווחה למשרד הבריאות על התקלה והיא אוספת את המוצרים מנקודות המכירה * בחברת סנפרוסט מבהירים: נאסוף את המוצר בחזרה אך ניתן להשתמש בו לאחר ברירה בטרם השימוש

כלכלה

נחתם הסכם ליצוא גבינות ואבקת חלב מישראל לסין: לאחר שבע שנים הכירו שלטונות סין בבדיקות וטרינריות בישראל * היצוא אינו מוגבל בכמויות והצלחתו תשפיע על תכנון משק החלב בתום מתווה לוקר * שר החלקאות, אורי אריאל: "מהיום, שביל החלב הישראלי מגיע עד לסין" (דה מרקר)

חרדים

גיוס: בית המשפט דחה את ההחלטה בנוגע למאסרו של סרבן הגיוס דב פרידמן, עד ליום חמישי אז התקיים דיון נוסף בעניינו

– פרקליט הסרבן יעקב ישראל טולדנו, דורש לזמן את רס"ן יעקב ראשי לשמש כעד הגנה שחקירתו תוכיח כי מדובר בהתנהלות מגמתית * "האישום נגד בן הישיבה מסתמך על מידע שקרי; התביעה הצבאית פועלת ע"פ הנחיות בכירים במערך הגיוס"

– נציג המשטרה בבית המשפט על ההפגנות ביום ראשון: "ללא ספק מדובר בעליית מדרגה בהפגנות שהיו עד כה בירושלים", "ההמונים יצאו לכבישים, חסמו צירים ותנועת הרכבת הקלה הופסקה", "זו לא הפגנה שהיא רק בבר אילן או רק בכיכר השבת, אלא הפגנה בכל העיר ומי שהתסתובב בעיר הרגיש את ההפגנות האלה", "היה צורך להפעיל את כלל כוחות משטרת ירושלים, בילוש, סיור, תנועה, יסמ"ג, היה שימוש באמצעי מכת"זיות לפיזור המוני" * 31 מתפרעים נעצרו * בתום הדיונים החליט בית המשפט לשחרר 26 עצורים בתנאים שונים בהם מעצרי בית ל-10 ימים ; מעצרם של חמשה הוארך עד להיום

– כ-20 חרדים התפרעו אתמול בהפגנה מול בית אביו של אחד מבכירי המדור לגיוס חרדים בצה"ל בפתח תקווה. * מפקד תחנת המשטרה עצר את כולם אבל נראה שזה לא ממש הפריע להם – בתיעוד שהגיע לידי חדשות2 נראים הצעירים החרדים רוקדים ושרים בדרך לתחנת המשטרה ובתוך תא המעצר עצמו (חדשות2)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן