Skip to content

שוטר היס"מ שתקף פלסטיני הושעה וישקלו פיטוריו

נהג פלסטיני שרט את רכבו של השוטר בעת חניה לפני יומיים. הבוקר הגיע השוטר, התעמת עם הנהג קילל וצעק: "שאני אשלם, יה בן ש"XXXX", נגח בפני הפלסטיני ובעט בצלעותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטר יס"מ שהיכה נהג משאית, הושעה היום (חמישי) מעבודתו ובמשטרה תישקל המשכת העסקתו.
נהג המשאית צולם הבוקר בעת תקיפתו בידי השוטר והסרטון הפך לווירלי תוך דקות ספורות.  התקיפה תועדה היום בבוקר במגרש חניה בוואדי ג'וז בירושלים המזרחית, מול לשכת משרד הפנים. הויכוח עצמו נסוב על שריטה ששרט נהג המשאית את רכבו של השוטר.
"לא האמנתי שאפשר להגיע למצב כזה. אני מרגיש לא טוב", שחזר מאזן שווקי, הנהג הפלסטיני, תושב מזרח ירושלים, את התקיפה האלימה שחווה מצדו של שוטר יס"מ רק כמה שעות מוקדם יותר. שוטר היס"מ, שתועד מכה ונוגח בשווקי, עוכב לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).
לדברי שווקי, הוויכוח החל עקב כך שבעת שהחנה את משאיתו במגרש החנייה, פגע ברכבו הפרטי של השוטר. לדבריו הוא המתין שעה ארוכה כדי להודיע לנהג על הפגיע, אך שנוכח שאיש לא מגיע, עזב את המקום וחזר אחרי יומיים.

הנגיחה (צילום מסך)
הנגיחה (צילום מסך)

"זה היה ביום שלישי ב-17:00 אחרי הצהריים", סיפר מאזן. "נכנסתי למשאית, לא שמתי לב שהאוטו שלו הפריע קצת, ודפקתי לו את הטמבון. חיכיתי שעה ולא בא אף אחד. אמרתי שיש מצלמות ומצלמים את הכול, וכשיגיע אליי אני אתן לו את פרטי הביטוח. לא שמתי פתק באמת כי אמרתי שיש מצלמות ולא צריך".
לאחר יומיים, שב הנהג למשאית והתכונן לצאת לנסיעה לחיפה. "ראיתי אם המכונית שנפגעה עומדת, היא לא הייתה שם", הבהיר. בעת שנכנס למשאית הגיע השוטר: "בא מולי, לא שמתי לב מי זה", הוא שחזר.
"היום ב-6:00 בבוקר הוא בא ואומר לי 'יא בן זונה, תרד מהאוטו'. איך שירדתי מהמשאית התחיל להכות אותי. שאלתי אותו למה אתה מתנהג ככה. הוא אמר שעשיתי נזק לאוטו וברחתי. אני יודע שיש פה מצלמות. למה שאברח? לא הרגתי בן אדם. באו עוד שלושה-ארבעה חבר'ה שלו שוטרים והפרידו אותו. הוא נגח בי ונתן לי בעיטה. קיבלתי מכות בצלעות ואני חושב שיש לי שברים. אני בקושי מצליח לדבר. הכבוד שלי הלך לרצפה", אומר הנהג.

בעיטה לצלעות (צילום מסך)
בעיטה לצלעות (צילום מסך)

ממשטרת ישראל נמסר: מדובר בהתנהגות חמורה וחריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה משוטרים במ“י. עם קבלת הסרטון השוטר הוצא לחופשה כפויה באופן מיידי ובהמשך יוזמן לשימוע לבחינת המשך שירותו במשטרה. במקביל החומר הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים.

ח"כ אחמד טיבי פנה היום למפכ"ל המשטרה ולשר בטחון הפנים ולשר הפנים :  "מדובר בהתנהגות ברוטלית של איש אבטחה נגד נהג משאית מירושלים המזרחית . אני דורש לעצור אותו מיד ולהעמיד אתו ואת שני חבריו שהצטרפו לחינגת המכות נגד הנהגים במקום. ח"כ טיבי שוחח עם האדם שצילם את הסרטון והיה עד למתרחש והגיב : ״זו התנהגות ברוטלית של אנשי מאפיה וכנופיות ולא של אנשים האמורים לשמור על חוק וסדר.״

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לסרטון בו נראה שוטר תוקף אזרח בירושלים ואמר: "התנהגות שוטר היס״מ שצולם תוקף באלימות תושב מזרח ירושלים היא חמורה ביותר וראויה לכל גנאי. התנהגות כזו פוגעת במשטרה כולה ונכון פעלה המשטרה כאשר השעתה מיידית את השוטר. אין מקום להתנהגות כזו של שוטרים ואני מקווה שמח״ש תמצה עימו את מלוא חומרת הדין בשל התנהגותו הפסולה"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן