Skip to content

צה"ל נגד ילד בן 8 : זהה עבורנו משליכי אבנים

בלתי נתפש: ילד שהגיע לבקר את סביו, נתפס בידי חיילים מחוץ לבית הסבים כשהוא יחף ומחפש צעצוע שאבד. הילד נדרש להתלוות לחיילים ולדלג מבית לבית כדי שיזהה משליכי אבנים. דובר צה"ל: הכוח לא דרש מהקטין לכוון אותם לחשודים נוספים - הסרטון מראה אחרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ילד בן 8 נדרש להתלוות לחיילים ולעבור מבית לבית בשכונה הנמצאת סמיכות לקריית ארבע, על מנת שיזהה עבורם ילדים שהשליכו אבנים קודם לכן.  בסרטון הווידאו שצולם נראה הילד נגרר לבתים  וגגות על ידי החיילים שדורשים ממנו לזהות משליכי אבנים.

לפני ארבעה ימים ב-19.3.17 בשעות הצהרים, בסביבות השעה 13:30, תפסה קבוצה של יותר מ-15 חיילים את סופיאן אבו חיתה, בן ה-8, שיצא מביתו כשהוא יחף כדי לחפש צעצוע שאבד לו. שני חיילים אחזו בו וגררו אותו לשכונת אל-חריקה, כשהם דורשים ממנו להצביע על ילדים שיידו קודם לכן, לדבריהם, אבנים ובקבוק תבערה על ההתנחלות קריית ארבע. "ניסיתי להסביר לחייל שאנחנו לא גרים בשכונה ושבאנו רק לביקור אצל ההורים שלי, ושהילד לא יודע את שמות הילדים בשכונה. החייל התעלם מדבריי והחיילים גררו את סופיאן פעם לכיוון קריית ארבע ופעם לכיוון הרחוב שמוביל לאזור ג'בל ג'והר", סיפרה היום (חמישי) אם  הילד המבוהל.
מדבריה עולה כי באותו יום התארחה האם, אמאני אבו חיתה, יחד עם שני אחיו הפעוטים של סופיאן, בני שלוש וארבע, בבית הוריה בשכונה. היא ביקשה מסופיאן לאסוף את אחיו מוחמד, תלמיד כיתה א', בתום הלימודים, ולהגיע יחד אתו לבית הסב. בסביבות השעה 13:30 הגיעו סופיאן ומוחמד לבית סבם. סופיאן חלץ את נעליו ואז גילה כי איבד צעצוע שקנה בדרך. אמו, ששמעה על נוכחות חיילים בשכונה, אסרה עליו לצאת, אך הוא התגנב החוצה כדי לחפשו.
כמה דקות לאחר מכן הגיעו לבית ילדים מהשכונה והודיעו לאמאני, כי חיילים תפסו את בנה וכי הם מובילים אותו לכיוון ההתנחלות קריית ארבע הסמוכה. כך יפרה אמאני בעדות שמסרה ב-21.3.17 לתחקירנית בצלם מנאל אל-ג'עברי, על מה שאירע כשיצאה לרחוב


"ראיתי יותר מ-15 חיילים מסביב לסופיאן. שניים מהם החזיקו בשתי הזרועות שלו וגררו אותו לכיוון השער של קריית ארבע. כמה שכנים כבר התאספו ברחוב וניסו לחלץ את סופיאן מהחיילים" העידה האם. "ניגשתי לאחד החיילים וביקשתי ממנו שיחזיר לי את הבן שלי. הוא סירב, ואמר: אם את רוצה לקחת אותו, את צריכה לשכנע אותו למסור לנו את שמות הילדים שמיידים אבנים. ניסיתי להסביר לחייל שאנחנו לא גרים בשכונה ושבאנו רק לביקור אצל ההורים שלי, ושהילד לא יודע את שמות הילדים בשכונה. החייל התעלם מדבריי והחיילים גררו את סופיאן פעם לכיוון קריית ארבע ופעם לכיוון הרחוב שמוביל לאזור ג'בל ג'והר".

סופיאן רעד מפחד וראיתי אותו מדבר עם החיילים ואומר להם שהוא לא יודע כלום, אבל זה לא עזר לו. החיילים המשיכו לגרור אותו והכניסו אותו לתוך בתים בשכונה. הם נכנסו לבית של מוחמד א-נהנוש וכשהם יצאו משם אחרי חמש דקות בערך, סופיאן בכה. הם לא עצרו אף אחד בבית הזה. אני לא יודעת אם הם הרביצו לסופיאן בתוך הבית או מה קרה שם. מאוד פחדתי ודאגתי לסופיאן התחלתי לבכות ורצתי אחרי החיילים ממקום למקום בניסיון לחלץ אותו מידיהם. ראיתי אותם מכניסים את סופיאן לעוד בית, הפעם של משפחת אשרף אבו ר'זאלה, ושוב יצאו אחרי כמה דקות".

סופיאן אבו חיתה (צילום מסך)
סופיאן אבו חיתה (צילום מסך)

עדי ראיה סיפרו כי החיילים גררו את סופיאן לרחוב ג'בל ג'והר, אז ניסתה אחת הנשים למשוך אותו מידיהם. בינתיים התאספו עוד נשים מסביב לחיילים ולבסוף הן הצליחו לחלץ את סופיאן ולהשיב אותו לאמו. האירוע תועד על  ידי מתנדבת בצלם תושבת השכונה, מאי דענא, ועל ידי תושב נוסף.
מדובר צה"ל נמסר כי "מבירור ראשוני עולה כי ביום א׳ האחרון, זיהתה תצפית זריקת בקת"ב לעבר היישוב קרית ארבע. כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה תפס חשוד והוביל אותו לבית הוריו מכיוון שמדובר בקטין. יצוין כי מבירור ראשוני, הכוח לא דרש מהקטין לכוון אותם אל החשודים הנוספים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן