Skip to content

הלילה – עוברים משעון חורף לשעון קיץ

אולי עוד לא מרגיש לכם קיץ אבל הלילה נפסיד שעת שינה כשנזיז את מחוגי השעונים בשעה אחת קדימה. היום יתארך וכולנו נרוויח שעת אור. שעון הקיץ ימשך כשבעה חודשים ויסתיים בסוף אוקטובר השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעון הקיץ יחל הלילה חמישי  לבין יום שישי 24 במרץ 2107. בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה לשעה 03:00.  שעון הקיץ ימשך כשבעה חודשים יסתיים בלילה שבין מוצאי שבת, 28.10.17 ליום ראשון ה-29 באוקטובר  2017.
להזכירכם, עבר כבר קרה שהיו תקלות עדכון בטלפונים החכמים, כשהשעון היה אמור להתכוונן לשעון הקיץ באופן אוטומטי. רצוי אם כך שתוודאו שאזור הזמן במכשירים מוגדר כ"אוטומטי" או מוגדר על "ירושלים".  לחילופין ניתן לשנות את העדכון לידני בלבד ללא עדכון אוטומטי, ולבצע את השינוי בעצמכם.
הסיבה העיקרית לשימוש בשעון קיץ היא כלכלית. יותר שעות אור מובילות לחיסכון באנרגיה ולעלייה בתפוקת העובדים. עובדים רבים יגיעו לביתם בשעות האור וחלקם אף יבצע קניות בשווקים באור יום.

סיבה נוספת לשעון הקיץ היא בריאותית: על פי מחקרים, שינה בשעות החשכה היא איכותית יותר, ומביאה לערנות ולחיוניות רבות יותר. יתרון נוסף לשעון הקיץ הוא ששעות העומס בכבישים מתרחשות באור יום, שבו הראות טובה.

עוברים לשעון קיץ
עוברים לשעון קיץ

שעון הקיץ הוארך בתחילת יולי 2013 לפי הצעתו של שר הפנים דאז, גדעון סער. בעד השינוי הצביעו 73 חברי כנסת, 17 התנגדו. סער אמץ את המלצת וועדה שמינה בראשות שמואל אבואב לבחינת הנושא השנוי במחלוקת: "לסוגיה של שעון הקיץ יש השלכה ישירה על אורח החיים ואיכות החיים של כל אדם בישראל, ולשעת אור נוספת יש השפעה חיובית על כל אחד מתחומי החיים המרכזיים כמו פנאי, בריאות, בטיחות בדרכים, חיסכון באנרגיה, ומסחר", אמר סער במסיבת עיתונאים שכינס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן