Skip to content

בכיר חמאס שעמד מאחורי פעילות חוליות הטרור בגדה – חוסל בעזה

מאזן פוקהא, משוחרר עסקת שליט שעמד בראש "מטה הגדה" בחמאס שארגן והפעיל חוליות טרור בגדה, חוסל אמש בירי לראשו ליד ביתו שבעזה. טרם ידוע מי אחרי לחיסולו ומה המניע לכך אך ארגוני הטרור ברצועה מאשימים את ישראל בחיסולו ומבטיחים לנקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכיר החמאס וממקימי החמאס בגדה ששוחרר בעסקת שליט, מאזן פוקהא (38) חוסל אמש באורח מסתורי ליד ביתו שבשכונת תל-הווא בעזה. האירוע התרחש אמש מעט אחרי 22:00 כשאלמוני ירה מאקדח בראש של פוקהא. בחמאס הפנו אצבע מאשימה לישראל וברדיו פלסטין נטען כי סוכנים ישראלים רצחו את הבכיר. עדיין לא ברור מי אחראי לחיסול ומה המניע לכך.

הודעת ארגון גדודי אל קאסם
הודעת ארגון גדודי אל קאסם

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעת אבל בה הוגדר פוקהא ה"מפקד" ואיסמעיל הנייה, יחיא סינוואר וחליל אל-חיה הגיעו לבית החולים שיפא בעזה – לשם הובאה גופתו במהלך הלילה והבוקר הוציאו כל הפלגים הפלסטינים הודעות זעם בהן קראו לרדוף אחרי המחסלים ולהגיב על החיסול. ארגון הג'יהאד האסלאמי איים הלילה על ישראל והאשים אותה בחיסול, בהודעת הארגון נאמר כי הם: "מזהירים את ישראל, החזרה למדיניות החיסולים תשנה את העימות והתגובה מצד ההתנגדות ברצועה תהיה קשה".  הזרוע הצבאית של החמאס, בריגדות אל קאסם הוציא הודעה לפי האויב הציוני משחק באש וישלם על המעשה.

פוקהא, יליד טובאס שבגדה, נשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת מחבל לבצע פיגוע התאבדות. המחבל התפוצץ באוטובוס של חברת אגד ליד צפת ורצח 9 בני אדם. הוא שוחרר מהכלא בעסקת שליט בשנת 2011 וגורש לרצועת עזה שם הקים יחד עם מחבל נוסף משוחרר עסקת שליט שגורש גם הוא לעזה, עבד אל-רחמן רנימאת מהכפר צוריף, את "מטה הגדה" האחראי על פעילות חוליות החמאס הצבאיות בגדה המערבית. חלק גדול מחוליות הטרור נחשפו בידי כוחות הביטחון והשב"כ לאחר שקבלו פקודות מפוקהא ושותפו לבצע פיגועים קשים כנגד ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן