Skip to content

חיסול המחבל – דריכות במערכת הביטחון מחשש להסלמה וירי רקטות

כוחות צה"ל הונחו לשנות דפוסי התנהלות ולשנות מסלולי סיור מחשש לירי. דריכות מחשש לירי רקטות מצד "קבוצות סוררות. החמאס סגר את מעבר ארז נסגר מצדו הפלסטיני. ". גם בשטחים הוגברה הכוננות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דריכות וכוננות הבוקר (ראשון) במערכת הביטחון מחשש להסלמה מצד החמאס בעקבות חיסולו המסתורי של מפקד חוליות החמאס בגדה המערבית, מאזן פוקהא מול ביתו שבעזה בסוף השבוע שעבר. בצד הפלסטיני סגר משרד הפנים של החמאס בעזה את מעבר ארז בעקבות התראה ביטחונית לטענתם. "המעבר נסגר עד להודעה חדשה", נמסר בחמאס.
במערכת הביטחון קיים הבוקר חשש לירי רקטות עד לטווח 40 ק"מ בדגש על יישובי עוטף עזה מרצועת עזה ל- 24 השעות הקרובות, זאת בעקבות מידע על כוונות קבוצות סלפיות בעזה לשגר רקטות לכיוון שטח ישראל כ"נקמה" לחיסולו של פוקהא בכיר חמאס. כוחות הביטחון המוצבים דרך קבע במעטפת רצועת עזה הונחו לפעול בכוננות, לעבות את הכוחות בגזרה, לשנות את מסלולי הסיור ועוד. גם בשטחים חודדו הנהלים להגברת הכוננות מחשש שהחמאס יוציא לפועל פיגוע רחב היקף באזור זה, אזור מגוריו ומולדתו.
מיד לאחר הירצחו מיהרו בחמאס להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל: "היא המרוויחה היחידה מהחיסול, והרשויות הישראליות ומשתפי הפעולה שלהן עומדות מאחורי ההתקפה", אמר חליל אלחיה, בכיר חמאס בעזה. דובר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי, אמר: "התגובה לפשע הזה תגיע. האויב הציוני, ששמח מעט על החיסול ומנסה ליצור לעצמו ניצחונות מדומים – יבכה כשחמאס יראה לו באיזו צרה הוא נמצא".

הלווית המחבל (צילום: אל חיאת)
הלווית המחבל (צילום: אל חיאת)

במהלך הלווייתו של המחבל שנערכה אתמול והפכה למפגן כוח גדול שבמסגרתו צעדו אלפי חמושים ברחובות העיר, ובהם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ובכיר הארגון איסמאעיל הנייה, נאם אל-חיה, ששב והטיל את האחריות ל"פשע הנפשע" על ישראל ואמר כי "היא זו שתישא בהשלכות שיבואו בעקבותיו", "אם האויב מאמין שההתנקשות תגרום לשינוי מאזן הכוח, עליו לדעת שגדודי עז א-דין אל-קסאם יודעים להגיב באופן דומה", הוסיף ואמר .
איאד אבו-פנון, אחד ממשוחררי עסקת שליט, סיפר באירוע כיצד הזהיר את פוקהאא לפני מספר שבועות והפציר בו להתרחק מטלפונים ולא לנסוע במכוניות, אולם זה ביטל את דבריו ואמר שהוא "מצפה למות כשהיד".
מקורות בחמאס סיפרו לעיתונאים ברצועה כי מחקירת החמאס עולה שפוקהא נורה לאחר שהחנה את רכבו בחנייה הפרטית של ביתו באזור תל אלהוא שבעזה, נורו לעברו ארבעה כדורים מטווח קצר, והוא נהרג במקום. בחמאס חושדים שסמיכות ביתו לאזור החוף אפשרה למתנקשים לבצע ולהימלט בתוך זמן קצר, דרך הים. מאוחר יותר טען התובע הכללי של עזה, איסמעיל ג'בר כי "אנו סבורים שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול, כיוון שזה היה חיסול מתוכנן בקפידה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן