Skip to content

בג"ץ אפשר הבוקר את תגובות הצדדים בעתירת שרה נתניהו

אתמול עתרה שרה נתניהו לבית המשפט הגבוה לצדק כנגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה כי לא תוכל לערער על הפיצויים משום שלא נתבעה אישית. הצדדים וביניהם מני נפתלי וגיא אליהו יגישו את תגובותיהם עד תחילת מאי הקרוב. "ראוי היה אם במקום להמשיך להעמיס על מערכת בתי במשפט בישראל, תיקח נתניהו אחריות ותבקש סליחה מכל אותם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון החליט הבוקר (שני) כי תגובות בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, מדינת ישראל, עובד משרד ראש הממשלה לשעבר – גיא אליהו, ראש עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי ואחרים לעתירת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו כנגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה שלא מאפשר לה להגיש ערעור על פסק הדין בפרשת מני נפתלי ושלא לדון בערעורים שהגישה המדינה בפרשיות מני נפתלי וגיא אליהו עד שבג"ץ ימסור החלטה, תוגשנה עד ליום 1.5.2017.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, עתרה אתמול לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה, וביקשה גם שלא לדון בערעורים שהגישה המדינה בפרשיות מני נפתלי וגיא אליהו עד שבג"ץ ימסור החלטה בנושא. בעתירה טוענת נתניהו כי פסק הדין שקבע פיצויים לעובדי המעון לשעבר מני נפתלי וגיא אליהו, בעקבות העסקה פוגענית במעון, הוא מוטעה ופוגע בה באופן אישי. נתניהו ביקשה לערער בלי קשר לערעור המדינה על ההחלטה, אולם נשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, החליט לדחות את בקשתה להגיש ערעור נפרד.
לטענת נתניהו נקבעו לגביה קביעות קשות" ולפיהן היא ניהלה את מעון ראש הממשלה באופן פוגעני, כלפי כולי עלמא וללא תיחום בזמן ו/או במהות הנפגעים", נטען בעתירה שהוגשה על ידי עורך הדין יוסי כהן.  נתניהו טוענת בעתירתה כי השופטת דיתה פרוז'ינין שדנה בתיק בבית הדין האזורי לעבודה לא נתנה משקל ראייתי לראיות שהעבירה ושההליך נוהל באופן פגום. זו לא הפעם הראשונה שרעיית ראש הממשלה תוקפת באופן אישי את השופטת.

עתרה לעליון - שרה נתניהו ( צילום מסך חדשות 10)
עתרה לעליון - שרה נתניהו ( צילום מסך חדשות 10)

מיד לאחר פרסום פסק הדין, שבו נקבע כי שרה נתניהו התנהגה כ"מעסיקה פוגענית" כלפי אליהו שסבל מצעקות והשפלות, הגיב להחלטה פרקליטה של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן, באומרו כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז'ינין, שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו".

"בית המשפט הנכבד הזה 'בתוך עמו הוא חי' וקרוב לוודאי שלא נסתרה מעיניו 'מהומת האלוהים' שפרצה בעקבות שני פסקי הדין של בית הדין האזורי, גל הפרסומים האדיר שהכתים את שמה של העותרת ללא תקנה, הפגיעה הקשה בפרטיותה, במקצועה ובמהלך חייה", נכתב בערעור, "משהובאו בפני בית הדין הארצי הלכות מחייבות, ולפיהן די בפוטנציאל תביעה נגד העותרת כתוצאה מפסקי הדין של בית הדין האזורי, והוצגה לבית הדין הארצי העתירה שבה נתבקשה המדינה לתבוע את העותרת, היה עליו לתת לעותרת את זכות הערעור".

נתניהו מתרעמת ומלינה גם על פסקי הדין בפרשיות אליהו ונפתלי: "הקביעות שבפסקי הדין עלולות גם לחשוף את העותרת לתביעות כספיות אישיות מצידם של עובדים אחרים", נטען בעתירה, "מדובר בקביעות כלליות שאינן מתוחמות בהכרח לאירועים ספציפיים במועדים קונקרטיים, ואם לא תוענק לעותרת זכות הערעור הן עלולות לשמש נגדה בהליכים אחרים. זה המקום להזכיר כי בית הדין האזורי, באופן תמוה, התיר לנפתלי להצהיר במהלך עדותו בתביעת אליהו 'הצהרה דרמטית' כלשונו בדבר הרגלי השתייה של העותרת, וזאת ללא כל קשר או רלוונטיות לעדותו ומתוך כוונה ברורה לפגוע בעותרת", נטען בעתירה לבג"ץ נוסף, נתניהו טוענת כי פסקי הדין הפרו את זכותה לפרטיות, שכן "הם מתייחסים לאופן התנהלותה ברשות היחיד".

בערעור התייחס עו"ד כהן לקביעת בית הדין הארצי לפיה על נתניהו היה לבקש להצטרף כצד להליך כבר בשלב הדיונים בבית הדין האזורי. "העותרת לא יכולה ולא צריכה הייתה לצפות שבית הדין האזורי יפגע הן בזכויותיה הדיוניות והן בזכויותיה המהותיות – ויוציא מלפניו פסקי דין כה שגויים וכה פגומים", נכתב.
בית הדין הארצי לעבודה קבע כי נתניהו לא תוכל לערער על הפיצויים משום שלא נתבעה אישית. הרכב השופטים קבע כי לנתניהו אין עילת ערעור, וחייב אותה בשכר טרחת עורכי דינם של נפתלי ואליהו, בסך 6,000 שקלים. בית הדין האזורי קבע כי המדינה תשלם לנפתלי פיצויים בסך כ-160 אלף שקלים בגין הפרת התחייבויות העסקה כלפיו ולאחר שנקבע כי העסקתו הייתה "פוגענית" בשל היחס כלפיו במעון.

ממשרדה של עורכת הדין נעמי לנדאו, שמייצגת את מני נפתלי, נמסר אתמול לתקשורת: "כפי שאמרנו כבר שוב ושוב – טוב יהיה אם הגברת נתניהו תגאל את עם ישראל מהעיסוק האובססיבי בה. ראוי היה אם במקום להמשיך להעמיס על מערכת בתי במשפט בישראל, תיקח נתניהו אחריות ותבקש סליחה מכל אותם עובדים שבהם התעמרה לאורך השנים, ובראשם מני נפתלי וגיא אליהו. כפסיכולוגית חינוכית בשירות הציבורי, היינו מצפים מהגברת נתניהו להתבונן עמוק פנימה אל תוך נפשה ולהסיק את המסקנות הנדרשות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן