Skip to content

גפני: "אם צריך – נלך שוב לבוחר. אין לנו בעיה ללכת לבחירות"

נפתלי בנט בתגובה על הפרסום, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, יזמו נגדו במכוון כתבה מגמתית שלילית: "זה לא בסדר. ראש הממשלה לא צריך להזמין סדרת כתבות על מפלגה בקואליציה שלו. די הופתעתי, זה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נמשכת הטלטלה בקואליציה ובינתיים אין סימנים להפשרה בעמדותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושל שר האוצר, משה כחלון בעניין תאגיד השידור.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע היום, בפתיחת דיון פגרה בוועדה, כי למרות שמפלגתו מתנגדת לבחירות – היא אינה חוששת מהן ולא תתנגד לבחירות, אם כך יוחלט.

"לא נהיה אבן נגף". משה גפני (צילום: אתר הכנסת)
"לא נהיה אבן נגף". משה גפני (צילום: אתר הכנסת)

"אנחנו לא מאמינים שבחירות היא דבר הנכון, אבל אנו לא חוששים מכך", אמר ח"כ גפני. "אם צריך – נלך שוב לבוחר. אנחנו האחרונים שמתנגדים לעניין הזה, אין לנו בעיה ללכת לבחירת, להיפך אולי זה אפילו ייטיב איתנו על פי הסקרים".

 גפני הגיב בכך על טענות בליכוד, כי החרדים מונעים בחירות משום שהם חוששים לאבד את ההטבות שלהן הם זוכים, מחשש כי אחרי הבחירות הם יישארו באופוזיציה. "אני רוצה להודיע שאנחנו לא נגד הליכה לבחירות", אמר גפני. "לא נעמוד כאבן נגף נגד הבחירות – אנחנו רק נצטער על ההחלטה הזאת. אבל זה יהיה חוסר אחריות  שמדינה הנמצאת באתגרים כל כך גדולים ובעיות כל כך קשות – תלך לבחירות בגלל נושא של רשות השידור והתאגיד הציבורי".

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט הגיב היום לראשונה, בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל,  על הפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, התייחסו אליו בהקלטות שנחשפו במסגרת פרשה 2000, ואף יזמו נגדו במכוון כתבה מגמתית שלילית.

"הרגשתי מאוד לא נעים", אמר בנט. "בזמן אמת לא הבנתי מאיפה סדרת הכתבות הזאת, היום אני מבין את הלוגיקה.

"היום אני מבין את הלוגיקה". נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)
"היום אני מבין את הלוגיקה". נפתלי בנט (צילום: רפי מיכאלי)

"זה לא בסדר", הוסיף בנט. "ראש הממשלה לא צריך להזמין סדרת כתבות על מפלגה בקואליציה שלו. די הופתעתי, זה הדבר האחרון שהייתי מעלה על דעתי".

בנט התייחס גם לסוגיית היישוב החלופי לתושבי עמונה. לדברי השר, "זו כבר לא גם סוגיה של ימין ושמאל, זה סוגיה של קיום התחייבויות בסיסיות. אתה מפנה אנשים מבתים תוך התחייבות להקים ישוב חלופי – תעשה את זה, זה לא עניין פוליטי בכלל, זה עניין אנושי".

בליכוד הגיבו בחריפות את דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ותקפו :"תמוה מאד שמי שפעלו לסגירת עיתון בישראל וזכו לכיסוי מלטף בידיעות אחרונות ובווינט שנמשך עד היום, תוך שהם מצפצפים על בוחרי הימין, שוב מטיפים מוסר לראש הממשלה. מדובר בצביעות ובהתחסדות פתטית שאיש לא קונה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן