Skip to content

נתניהו יבחן חידוש עליית ח"כים להר הבית בעוד 3 חודשים

פעיל הר הבית, ח"כ יהודה גליק, בתגובה: "איני מבין מדוע נדרשים עוד שלושה חודשים מיותרים עד לפתיחת ההר לחברי הכנסת - ולמנוע ממני ומחברי לקיים את מצוות העלייה לרגל להר הבית. בכוונתי השבוע להגיש עתירה לבג"צ על מנת לא לאפשר דחייה נוספת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום לבחון את חידוש עליית חברי כנסת ושרים להר הבית. כך פרסם הערב הערוץ השני. עם זאת, ההחלטה תתקבל בכפוף למצב הביטחוני ורק אחרי תקופת חגי ניסן והרמאדן בעוד שלושה חודשים.

יעתור לבג"צ. יהודה גליק (צילום: ויקיפדיה)
יעתור לבג"צ. יהודה גליק (צילום: ויקיפדיה)

עפ"י הפרסום בערוץ 2 כינס נתניהו אחר הצהריים דיון בלשכתו עם גורמי ביטחון, השר לביטחון הפנים ארדן, ראש השב"כ, מפקד מחוז ירושלים, ראש המל"ל ויועצו המיוחד יצחק מולכו. גורמי הביטחון הביעו חשש מחזרת עליית פוליטיקאים להר הבית בעת הזאת לקראת החגים. בדיון הוצגו נתונים לפיהם יש עליה של 40% בעליית יהודים המבקרים בהר הבית.

אחרי התלבטויות נתניהו הכריע להשאיר את האיסור על כנו לתקופת חגי ניסן – כלומר פסח, יום העצמאות ויום ירושלים, שבו מציינים 50 שנה לשחרור העיר. מיד אחר כך מתחיל חודש הרמאדן שמסתיים בסוף יוני. בתום התקופה הזאת נתניהו מתכוון לחדש את ביקורי השרים וחברי הכנסת בכפוף למצב הביטחוני ותחת מגבלות של משטרת ישראל לתקופת מבחן. המשמעות היא חידוש הדרגתי מדוד ומפוקח כדי למנוע חיכוך ועימותים.

בתגובה לפרסום כתב פעיל הר הבית וח"כ יהודה גליק כי אין הצדקה לאסור עליה להר הבית גם במשך שלושת החודשים הקרובים. גליק קרא לכל העולים להר הבית לעלות בתאום עם המשטרה ולכבד את הכללים והמקום.

"בעשרת החודשים האחרונים פעלתי בכל דרך לבטל את ההחלטה על איסור עליית חכים להר הבית", כתב גליק בעמוד הפייסבוק שלו. "ישבתי על כך עם היועמ"ש לממשלה, יועמ"ש הכנסת וגורמים נוספים בסביבת רוה"מ. משטרת ישראל והשר לביטחון הפנים הסירו מזמן את התנגדותם לעליית ח"כים להר הבית.

"ביוזמתי כונסה וועדת האיתקה של הכנסת שהחליטה לאחר ששמעה את מפקד מחוז ירושלים במשטרה להסיר את האיסור על חכים לעלות להר הבית. מצער לחשוב שרק האיום בפנייתי לבג"צ הביא להחלטה שפורסמה הערב.

"כפי שלא היה מוצדק בחודשים האחרונים לאסור על עליית ח"כים להר הבית בניגוד לכל חוק יסוד וחסינות חברי הכנסת כך איני מבין מדוע נדרשים עוד שלושה חודשים מיותרים עד לפתיחת ההר לחברי הכנסת – ולמנוע ממני ומחברי לקיים את מצוות העלייה לרגל להר הבית", כתב גליק. "על כן בכוונתי השבוע להגיש את הבגצ כפי שתוכנן על מנת לא לאפשר דחייה נוספת".

השר לשעבר אבי גבאי, המתמודד על ראשות "העבודה"\ אמר בתגובה: "בנימין נתניהו ממשיך להוכיח ששיקולי שמאל וימין מעניינים אותו כקליפת השום. את נתניהו מעניין רק נתניהו, והוא ממשיך לשעבד את טובת הציבור לצרכיו האישיים. כשפעמוני הבחירות כבר נשמעים ברקע, הוא חוזר לטריק הישן והמוכר של הצתת אש לטובת צרכיו הפרטיים. לעלות להר הבית או לפנות יישובים או לסגור את התאגיד – לא ממש חשוב לו. העיקר להסיט את תשומת הלב הציבורית מכשליו ומחקירותיו".

"נמאס מממשלה וראש ממשלה שלא מסתכלים על האינטרס הציבורי, אלא על האינטרס הפוליטי האישי הצר שלהם. בגלל זה עזבתי. אני חושב שכולם כבר מבינים שהגיע הזמן למנהיג שיחשוב מה עושים לטובת המדינה והציבור, ולא איך לשמור על הכסא, להיבחר שוב ולדאוג לעצמו ולקומץ המקורבים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן