Skip to content

עתירה לבג"צ: להגביל את מעורבות נתניהו בסוגיית תאגיד השידור

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"צ כי יוטלו מגבלות ממשיות לעיסוקו של רה"מ בענף התקשורת ובכלל זה מגבלות על מעורבותו בסוגיית תאגיד השידור הציבורי. "ניגודי העניינים צריכים להיבחן במישור המהותי ולא רק במישור הפורמאלי ולהבטיח כי כל החלטה אשר תתקבל על סמך שיקולים ענייניים ותוך שמירה על עצמאות שוק התקשורת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לבית המשפט העליון בבקשה לתקן את העתירה הראשונית כנגד ראש הממשלה, כמחזיק תיק התקשורת. התנועה לאיכות השלטון מבקשת להוסיף צווים על תנאי, לנוכח ההתפתחויות האחרונות בהתנהלות נתניהו בנוגע לתאגיד השידור ושוק התקשורת.

מעורב מעורב באופן אינטנסיבי בשוק התקשורת בכלל וברפורמה המתוכננת בתאגיד הציבורי. נתניהו (צילום: יולה זובריצקי)
מעורב מעורב באופן אינטנסיבי בשוק התקשורת בכלל וברפורמה המתוכננת בתאגיד הציבורי. נתניהו (צילום ארכיון: יולה זובריצקי)

ב-18 ביונואר השנה עתרה התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה נתניהו ונגד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, בנוגע להמשך כהונתו של רה"מ כשר התקשורת לנוכח ניגוד העניינים והחקירות בהן הוא מצוי. כחודש לאחר מכן, ב-19.02.2017 הודיע נתניהו כי התפטר מתפקידו כשר התקשורת ובמקומו מונה צחי הנגבי ממלא מקום זמני למשך שלושה חודשים. בעקבות זאת, החליט ביהמ"ש העליון כי ידון בעתירה פעם נוספת בחודש מאי 2017, לאחר תום מועד מילוי המקום הזמני.

בבקשתה היום אומרת התנועה לאיכות השלטון כי למרות התפטרותו, בשבועות האחרונים אנו עדים לכך שנתניהו אינו חדל ממעורבותו בשוק התקשורת ולמעשה, הוא מעורב באופן אינטנסיבי בשוק התקשורת בכלל וברפורמה המתוכננת בתאגיד הציבורי בפרט ועושה מאמצים כבירים לשינויים ברפורמה זו.

"לעמדת התנועה, ניגודי העניינים בהם מצוי רה"מ עם בכירים בעולם התקשורת – ובהם שאול אלוביץ' ונוני מוזס – מנעו ממנו מלכהן כשר התקשורת. אך מעבר לכך נמנע ממנו גם היום מלעסוק בסוגיות הנגועות בניגודי עניינים אלו", אומרת התנועה לאיכות השלטון. "ניגודי העניינים צריכים להיבחן במישור המהותי ולא רק במישור הפורמאלי ולהבטיח כי כל החלטה אשר תתקבל על סמך שיקולים ענייניים ותוך שמירה על עצמאות שוק התקשורת.

"בנסיבות אלו ולנוכח ניגודי העניינים הרבים והחקירות הקיימות, מבקשת התנועה לאיכות השלטון לתקן את העתירה כך שיתווספו הצווים ולפיהם יוטלו מגבלות ממשיות לעיסוקו של רה"מ בענף התקשורת ובכלל זה מגבלות על מעורבותו בסוגיית תאגיד השידור הציבורי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן