Skip to content

הקבינט החליט: התנחלות חדשה, לראשונה מזה 25 שנה, תוקם למפוני עמונה

ההתנחלות החדשה תוקם במאחז גאולת ציון, בעמק שילה שבבנימין. אושרו לשיווק כ-2000 יחידות דיור מתוך כ-5,700 יחידות שאושרו לפני כחודשיים על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן. בנוסף, הכריזה המדינה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנחלות חדשה, לראשונה מזה 25 שנה, תוקם למפוני עמונה במאחז גאולת ציון, בעמק שילה שבבנימין. זאת, לאחר שהקבינט המדיני אישר הלילה פה אחד, את הקמת ההתנחלות. לאחר האישור בקבינט עברה הקמת ההתנחלות למשאל טלפוני בין שאר שרי הממשלה, שאינם חברי קבינט.

עמק שילה. כאן תוקם ההתנחלות החדשה (צילום: ויקיפדיה)
עמק שילה. כאן תוקם ההתנחלות החדשה (צילום: ויקיפדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדכן את שרי הקבינט  כי אושרו לשיווק כ-2000 יחידות דיור מתוך כ-5,700 יחידות שאושרו לפני כחודשיים על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן. על פי המכרזים שפורסמו, בביתר עילית ייבנו 612 יחידות דיור, באלפי מנשה 698 יחידות, בבית אריה 630 יחידות ובקרני שומרון 52 יחידות דיור.

בנוסף, הכריזה המדינה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי, "בהתאם לצרכים שעלו כתוצאה מסוגיות משפטיות" כפי שנמסר מלשכת ראש הממשלה.

בנוסף לכך החליט הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה לרסן את הבנייה בהתנחלויות, כך שהיא תתבצע רק בתוך השטח הבנוי של ההתנחלויות. עפ"י ההחלטה, במקרים שבהם אין זה אפשרי, הבנייה תתבצע בצמידות לקו השטח הבנוי. עוד הוחלט כי לא יוקמו עוד מאחזים חדשים ביהודה ושומרון.

נתניהו דיווח לשרים כי עדיין לא הושגו הסכמות עם ארה"ב באשר לבנייה בהתנחלויות, אולם הוא הדגיש כי למרות זאת תוגבל הבנייה, כמחווה של רצון טוב כלפי הנשיא דונאלד טראמפ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן