Skip to content

תערוכות חדשות בתל אביב

אבות שוודים בחופשת לידה, יחסים אינטימיים בתרבות העכשווית ולכידת ההיסטוריה בעין המצלמה, שלוש תערוכות חדשות בתל אביב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הורות שווה – תערוכת צילומים, יוהאן באוומן

בסוף מרץ, במסגרת יריד צבע טרי, תפתח עיריית תל אביב-יפו בשיתוף שגרירות שבדיה את תערוכת הצילומים של הצלם השבדי יוהאן באוומן בישראל. התערוכה תפתח שורה של אירועי שיח בנושא הורות שווה. לאחר סיום יריד צבע טרי, תנדוד התערוכה למכללה האקדמית תל אביב-יפו, בסיוע שגרירות שבדיה, שם היא תוצג במסגרת כנס עיר שווה בנושא "הורות שווה" (רביעי 05.04 בין השעות 8:30-14:00) של עיריית תל אביב-יפו בשיתוף האקדמית תל אביב יפו. הכניסה ללא עלות בהרשמה מראש בלבד. תערוכת הצילומים המצליחה ומעוררת הדיון של הצלם השבדי יוהאן באוומן מתעדת אבות שבדים בחופשת לידה – תיעוד שהפך לתערוכה שהוצגה במספר מוקדים ברחבי העולם. החוק השבדי מגדיר תקופה ארוכה במיוחד של חופשת לידה בתשלום, בתוכה מספר חודשים שבהם שני ההורים זכאים לקחת יחד את חופשת הלידה ובנוסף כל הורה לוקח 3 חודשים בנפרד. החל מ-1995, בעקבות ניצול נמוך של חופשת הלידה על ידי אבות, החוק השבדי הגדיר מכסת ימים ייעודית לאב, שגדלה באופן הדרגתי, ולפני כשנה הורחבה ל-3 חודשים. הכנס, המתקיים זו השנה החמישית, יעסוק השנה בהורות שווה. בכנס יידונו הצורך הכלכלי והחברתי בהורות שוויונית, המדיניות בנושא בישראל ובעולם ושוק העבודה הישראלי התובעני, מקומם של האבות, המשאבים הקהילתיים הדרושים לגידול ילדים וכיצד העיר יכולה לעודד ולקדם הורות שוויונית.

"פלירט No.3" או<מי ביקש אינטימיות ולא קיבל?

מציגות: מעיינה וכטל, שני רועה,יעל פיבק אילן אוצרת: יעל פיבק אילן

 תערוכה קבוצתית חדשה של האמניות מעיינה וכטל, שני רועה ויעל פיבק אילן. התערוכה מהווה תוצר של מפגש רב גילאי, בין שלוש יוצרות אשר בודקות בעבודותיהן את נושא האינטימיות והיחסים הבין אישיים בתרבות עכשווית, בדריכות שנעה בין ניכור ובוטות לכמיהה אנושית לקשר.

שיח גלריה:28.4.17 בשעה 12:00

נעילה:29.4.17

שעות פעילות הגלריה:שני-רביעי, 11:00-17:00, חמישי, 11:00-14:00, 20:00- 22:00

שישי-שבת, 11:30-14:00

סטודיו גלריה של מעיינה וכטל שביל התנופה 6, בניין 4, קומה 3, קרית המלאכה, תל אביב

לוכד ההיסטוריה – שים (דיוויד סימור)

תערוכה רטרוספקטיבית ראשונה בבית התפוצות – מוזיאון העם היהודי, על אחד  מצלמי העיתונות החשובים של המאה ה – 20, דייוויד סימור – "שים". בתערוכה יוצגו כמאה הדפסים מקוריים של עבודותיו, ביניהן תמונות בצבע של ראשית המדינה שטרם הוצגו וכן מגוון פריטים אישיים.  תמונותיו מתעדות תמיד את האוכלוסייה האזרחית שמאחורי המלחמה, זו שמתמודדת עם החורבן וההרס. הוא ידע לתפוס רגעים היסטוריים ייחודיים, ובה בעת לעורר מודעות לערכים אנושיים אוניברסליים. בשנת 1947 היה שים ממייסדי "מגנום" – קואופרטיב בינלאומי של צלמי עיתונות. דוד שימין נולד בוורשה ב-1911, למשפחה שעסקה בהוצאה לאור של כתבים ביידיש. בשנת 1933 החל לעבוד כצלם עיתונות בפריז. על עבודותיו חתם בשם שים – קיצור של שם משפחתו. בזמן מלחמת העולם השנייה הגיע לארה"ב ושינה את שמו לדיוויד סימור. הוא צילם רבות גם בישראל שלאחר קום המדינה, בעיקר עבור כתב העת "לייף".בנובמבר 1956 פרצה מלחמת סיני. שים תיעד אותה וגם את חילופי השבויים באל-קוניטרה, בזמן הפסקת האש. אש מצרית פגעה בג'יפ שבו נסע עם הצלם הצרפתי ז'אן רוי, ושניהם נהרגו.

נעילה: 31.1.18

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן