Skip to content

ח"כ ביטן לעובדי התאגיד: "אתם לא הציבור ולא הדמוקרטיה". שר הכלכלה: "התאגיד לא מעניין – לא את המצביעים שלנו ולא את עם ישראל"

חברי הממשלה כבר לא מעמידים פנים. מבחינתם השידור הציבורי יכול להיסגר וטובה שעה אחת קודם. אמש חשף יו"ר התאגיד כי הוזהר ש"סביבתו המאוד, מאוד קרובה של נתניהו" (רעייתו), לא מרוצה מהמינויים. גיל עומר: "הפכנו במחי יד להיות טורקיה או רוסיה. בדברי ימי המדינה, השבוע הזה ייזכר לדיראון עולם. דגל שחור כבד הונף, משום שרמסו את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצא המרצע מהשק: אתמול (שבת) הבהיר שר הכלכלה אלי כהן, מסיעת "כולנו" של כחלון, במהלך "שבתרבות" בבאר שבע את עמדת שר האוצר משה כחלון הנוגעת לשמירת הדמוקרטיה וחופש העיתונות ואמר: "הפכתם את ערוץ 1 לערוץ מרכזי. כחלון הוא לא שר תקשורת, אבל בתור שר האוצר שמר על התקציב ולכן דחייה של שבועיים לא מהותית. התאגיד לא מעניין – לא את המצביעים שלנו ולא את עם ישראל". מאוחר יותר, במוצאי שבת, במהלך ראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, חשף יו"ר תאגיד "כאן", גיל עומר מי עומד מאחורי ה"שגעת" של בינימין נתניהו, ראש הממשלה, לסגור את התאגיד שהוא הקימו במו ידיו ולזרוק לפח עשרות מיליוני שקלים מכיסו של הציבור ובלבד שמספר מועט של 2 עד 3 בעלי תפקידים לא ימונו וביניהם העיתונאית גאולה אבן שהוחתמה בתאגיד להגיש את מהדורת החדשות. עומר הגיב למראיינת רינה מצליח ואמר : "הפכנו במחי יד להיות טורקיה או רוסיה. בדברי ימי המדינה, השבוע הזה ייזכר לדיראון עולם. דגל שחור כבד הונף, משום שרמסו את הדמוקרטיה". לדבריו, זורקים פה מאות אנשים כי 3-4 עיתונאים לא באים טוב לראש הממשלה".

"סביבתו הקרובה של נתניהו לא אהבה את המינויים" - גיל עומר (צילום מסך)
"סביבתו הקרובה של נתניהו לא אהבה את המינויים" - גיל עומר (צילום מסך)

הוא הוסיף וחשף: "ישבתי לפני כמה חודשים עם אחד האנשים הכי מקורבים לראש הממשלה, ושם נאמר לי 'אתה צריך להבין שבסביבתו הקרובה מאוד מאוד של ראש הממשלה מאוד מודאגים שכספי ממשלה ילכו לתחקירים נגד ראש הממשלה'. עצרתי אותו – 'הכספים לא של הממשלה אלא של הציבור. ואין לנו שום אג'נדה נגד אף אחד. תפקידנו לחקור'".
המראיינת, מצליח, הבינה היטב למי כוונו דבריו של עומר, באומרו  על "סביבתו המאוד קרובה של נתניהו". יו"ר התאגיד התכוון לרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אך חששה מכך והעדיפה לעבור הלאה ולתת לדברים קשים אלו להישאר תלויים כפי שהם.
על פי המתווה עליו סיכמו כחלון ונתניהו, מחלקת החדשות שהוקמה בתאגיד תפורק, ולצד התאגיד הנוכחי יוקם תאגיד נוסף לחדשות ואקטואליה. הגוף הזה יפיק וישדר את תכני האקטואליה בערוץ הכללי וברשת ב' ועובדיו יהיו אנשי חטיבת החדשות של ערוץ וקול ישראל. במקביל יבוטלו תוכניות תחקירים, הפקות חיצוניות ותכנים במיקור חוץ שתוכננו לתאגיד הציבורי. במילים פשוטות – תוכנית חדשות ללא תחקירים וללא ביקורת כלפי ראש הממשלה וסביבתו.

את ביטן  לא מעניין חופש העיתונות, דמוקרטיה וגורל עובדי התאגיד – אדנית שבורה חשובה יותר

כ-500 עיתונאים הפגינו  אמש  מול קרית הממשלה בתל אביב נגד הסיכום להקמת תאגיד חדשות נפרד, שאליו הגיעו ראש הממשלה ושר האוצר. "ביבי 'עד כאן', כאן זה לא ארדואן", קראו המפגינים, ו"כחלון מציג – מחיר למשתפן".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

יו"ר איגוד העיתונאים, יאיר טרצ'יצסקי, אמר בהפגנה: "שמענו שביבי וכחלון הגיעו לפשרה. זו לא פשרה, זו שחיתות על גבם של יותר מאלף עובדים". לדבריו, "במשך שנים מתעללים בעיתונאים, והכל מסיבה אחת – פוליטיקאים שרוצים שהעיתונאים והתקשורת ישרתו אותם. אבל השידור הוא של הציבור". המוחים – עובדים של התאגיד וכן עיתונאים רבים מכל כלי התקשורת בישראל, חסמו את צומת עזריאלי לזמן קצר.

בהמשך עברו עשרות בני אדם למחות מחוץ לביתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בראשון לציון. המפגינים קראו ליו"ר הקואליציה, שהוביל את ההתנגדות לתאגיד בראיונות לכלי התקשורת: "דוד ביטן אל תהיה פחדן". ביטן, שהגיע לביתו ועבר ליד המפגינים והתעמת איתם בזלזול: "אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור", אמר להם חבר הכנסת והוסיף: מההתחלה אני הייתי נגד התאגיד. אחד העובדים קרא לעברו: "אני לא מאמין שאני צריך לעמוד פה ולהפגין כי אני הולך לאבד את העבודה שלי". יתר המפגינים הצטרפו אליו וקראו: "חוקקתם את החוק שגרם לפיטורים", אך ביטן הגיב בתנועת ביטול. מאוחר יותר הוא העלה תמונה לחשבון הטוויטר שלו, שבה נראית אדנית שבורה בכניסה לבניין שבו הוא גר. "'בני התרבות' מהתאגיד ותוצאות ההפגנה מול הבית שלי", כתב בזלזול ח"כ ביטן, "ניתצו רכוש, ממש שומרי הדמוקרטיה".

אני לא מאמין שאתה גורם לפייטורי - צילום: ציפי מנשה
אני לא מאמין שאתה גורם לפיטורי - צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

 

האדנית השבורה חשובה יותר מדמוקרטיה (צילום מחשבון הטוויטר של ביטן)
האדנית השבורה חשובה יותר מדמוקרטיה (צילום מחשבון הטוויטר של ביטן)

ארגון העיתונאים בהסתדרות פנה בשישי האחרון ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט במכתב התראה לפני פניה לבג"ץ. בפניה דרש הארגון לחדול מהפגיעה בעובדים ש "ממשיכים להיות תלויים בין שמיים לארץ זמן ממושך מבלי שעתידם – ומהות התאגיד שהם מועסקים בו – נהיר להם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן