Skip to content

בית המשפט הוציא צו מעצר והבאה כנגד ענבל אור

אשת הנדל"ן לשעבר לא התייצבה מספר פעמים לדיון בעניינה בטענה כי היא חולה. משלא הגיעה היום הורה בית המשפט לעצרה ולהביאה לפניו תוך 24 שעות. תוך כל החליט בית המשפט לאפשר להשתחרר ממעצר בתמורה לערבות מזומן של 50 אלף שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט הורה הבוקר (ראשון) למשטרה לעצור את ענבל אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות. הבוקר אמור היה להיות דיון בכמה בקשות ביזיון בית משפט שהוגשו נגדה בשבועות אחרונים, היא לא התייצבה, והשופט אורנשטיין הוציא הנחיה לעצור אותה.
אורנשטיין ציין בהחלטתו כי אור תוכל להמיר את הצו בהפקדת 50 אלף שקלים בקופת כינוס הנכסים, וכן חתימה על התחייבות שלפיה היא תתייצב לדיון הבא. אורנשטיין הוסיף בהחלטתו כי מדובר במספר בקשות הקשורות לענבל אור: "אור לא הגיבה לבקשות, הגם שאלה הומצאו לה, ובהחלטות שניתנו היא נדרשה למסור תגובה. החייבת לא התייצבה לדיון, הגם שנודע לה על ההחלטה. היא אמורה לדעת על ההחלטה לאור בקשת הדחייה שהוגשה על ידה".

ענבל אור (תמונת יח"צ)
ענבל אור (תמונת יח"צ)

החלטת השופט באה לאחר שאור נעדרה הבוקר מדיון ב – 4 בקשות שונות לביזיון ביהמ"ש. לפני כמה ימים נעדרה אור מהדיון בנימוק שהיא חולה, והוא נדחה להיום וכמור גם היום היא לא התייצבה.
"משטרת ישראל מתבקשת לעצור את החייבת ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה. הצו ניתן להמרה אם תפקיד 50 אלף שקלים ותחתום על התחייבות להופיע לדיון", כתב השופט בהחלטתו.

במהלך הדיון טען המנהל המיוחד לנכסיה, עו"ד איתן ארז, כי אור "ירדה למחתרת". הוא הוסיף כי גם מידיינים אחרים במשפטים שבהם היא מעורבת במישור דיני המשפחה אינם מצליחים לאתר אותה ולמסור לה זימונים לדיונים. " לא מצליחים לבצע לה מסירות. באופן כללי החייבת לא מצייתת לשום צו של בית המשפט", כך עו"ד ארז.

אורנשטיין הוסיף בהחלטתו כי מדובר במספר בקשות הקשורות לענבל אור: "אור לא הגיבה לבקשות, הגם שאלה הומצאו לה, ובהחלטות שניתנו היא נדרשה למסור תגובה. החייבת לא התייצבה לדיון, הגם שנודע לה על ההחלטה. היא אמורה לדעת על ההחלטה לאור בקשת הדחייה שהוגשה על ידה".

אר הגיבה על כך הבוקר לתקשורת ומסרה: אני שוכבת במיטה ולא יכולה לזוז עם דלקת ריאות ולא יודעת מה רוצים ממני. שלחתי את כל האישורים, יש לי אישור פקס שהתקבל. לא הופעתי גם בפעמים הקודמות מטעמי מחלה. לא ידעתי שמחפשים אותי, חשבתי שהאישורים התקבלו", אמרה אור.

אור, נחקרה בפברואר 2016 ברשות המסים בחשד להעלמות מס, וזמן קצר לאחר מכן הוציאה רשות המסים צו הקפאה על נכסיה האישיים. בחודש אפריל 2016 הורה בית המשפט המחוזי על פירוק החברות של אור, והוציא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ. בית המשפט הסביר כי חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלותה פעלה בשיטת פירמידה, והיא אף נחקרה באזהרה על ידי מפלג ההונאה של משטרת ישראל בחשד למרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות, ושוחררה ממעצר בערבות.

 בחודש אוגוסט שעבר נתן בית המשפט צו לפירוק כל החברות של ענבל אור, אולם אור  נגד רשות המסים, בדרישה לקבל לידיה מסמכים אשר לטענתה החלו את "גלגולו של כדור השלג" שהביא לפירוק החברות שבשליטתה. לפני מספר שבועות החלה הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה לבדוק את התנהלותה של אור לאחרונה, לאחר שחזרה לנסות לשווק מיזמי נדל"ן. ברשות ביקשו לזמן אותה לחקירה, אך גם במקרה זה לא הצליחו למצוא אותה על מנת למסור לה את הזימון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן