Skip to content

השלב הבא בפרשת התאגיד: איומים בשביתה כללית ובג"צ

פרשת ההסכם על תאגיד השידור עוברת לטיפולו של בג"צ ובמקביל מאיים יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן, בשביתה כללית בעוד שבועיים.  ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במגזר הציבורי. יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, האשים את ראש הממשלה, כי הוא מביא את מדינת ישראל לאנדרלמוסיה וטען כי הוא משסה שני ציבורי עובדים זה בזה. אחד כנגד השני. בהודעה שפרסמה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשת ההסכם על תאגיד השידור עוברת לטיפולו של בג"צ ובמקביל מאיים יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן, בשביתה כללית בעוד שבועיים.

 ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במגזר הציבורי. יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, האשים את ראש הממשלה, כי הוא מביא את מדינת ישראל לאנדרלמוסיה וטען כי הוא משסה שני ציבורי עובדים זה בזה. אחד כנגד השני. בהודעה שפרסמה ההסתדרות נאמר כי היא דורשת להגן על תעסוקת העובדים נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר וודאות תמידי. ההסתדרות דורשת גם להפסיק את תופעת ההעסקה של עובדי הקבלן ולהימנע מהרחבת ההעסקה במתכונת פוגענית זו. "משבר התאגיד נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט", נאמר בהודעת ההסתדרות.

נתניהו מול איום בשביתה ועתירות לבג"צ (צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ)
נתניהו מול איום בשביתה ועתירות לבג"צ (צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ)

בתוך כך הוגשו שתי עתירות ראשונות בנושא, לבית המשפט הגבוה לצדק בבקשה כי יתערב בנושא וימנע את ביצוע המתווה שסוכם בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון.

בעתירה שהגיש עו"ד אלדד יניב, איש מפלגת העבודה, נאמר כי נתניהו אינו יכול לעסוק בנושאי התאגיד. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יובל יועז, טען יניב כי נתניהו מנוע מעיסוק בענייני התאגיד משום שהוא חתום על הסכם ניגוד עניינים, ובגלל שמתנהלת נגדו חקירה בסוגיות תקשורת, על המגעים שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

גם ארגון העיתונאים הגיש עתירה, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי. הארגון מבקש בעתירתו לבטל את המתווה שסוכם בין נתניהו וכחלון ולמנוע את הפיכתו לחוק. עוד דורש הארגון כי ראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת יחדלו מהתערבותם באשר לזהות מנהלי ועיתונאי התאגיד. בנוסף, הארגון מבקש עוד כי יינתן אור ירוק לפתיחת התאגיד בהתאם לחוק ללא כל דיחוי, כלומר 30 באפריל.

"ההחלטה נעשתה במעשה של איומים ובריונות, ללא דיון ציבורי וללא עירובם של הגורמים הרלבנטיים – ובהם ארגון העובדים – וללא כל הנמקה", נאמר בעתירה. "ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית… הדברים נעשים תוך דחייה נוספת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ואסורה בהקמת החלק החדשותי בתאגיד ומתוך מגמה להמשיך ולשלוט בחלק זה ובהרכב בכיריו ועובדיו. בתוך כך, ימשיכו עובדים רבים להיות תלויים בין שמיים וארץ בכל הנוגע לעתידם התעסוקתי".

בתוך כך התייחס היום שר האוצר, משה כחלון, למשבר הפוליטי שנוצר בעקבות פרשת התאגיד. בטכס חתימת הסכם גג בבית שמש, שבו נכח גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר כחלון בכעס. "עברנו משבר בשבועות האחרונים", אמר. "אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות. בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה". כחלון שישב ליד נתניהו שידר גם בשפת גופו כעס וריחוק מראש הממשלה.

נתניהו עצמו התייחס היום לנושא בטקס הרמת כוסית במשרד ראש הממשלה. "הייתי רוצה שיהיה עוד תחרות, עוד גיוון, עוד פלורליזם", טען. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה את ההפך מזה. אבל אני אגיד לכם מה אני רואה בתקשורת, שלא מספיק מגוונת. היא לא משקפת את התחושות של הציבור. יש פה תעשייה של דכדוך. במקום שהם רואים אבטלה, אני רואה תעסוקה מלאה, במקום שהם רואים כלכלה הרוסה, אני רואה כלכלה פורחת. במקום שהם רואים פקקים, אני רואה מחלפים, רכבות, גשרים. במקום שהם רואים היסוס וחוסר ביטחון אני רואה תקיפות ועוצמה בלתי רגילה שמקרינה על כל הסביבה שלנו. זה מה שאני רואה.

"במקום שהם רואים גז בים, אני רואה גז ביבשה ואנחנו עובדים על זה", המשיך נתניהו. "במקום שהם רואים מדינה קורסת, מתפוררת, אני רואה את ישראל עולה ככוח עולמי. לא רק אני רואה את זה, אני רואה את זה בכל העולם, בכל המנהיגים שמגיעים הנה כל יום – ואתם מסייעים בהבאתם – ובמפגשים שלי עמהם בחוץ לארץ, עם ראשי המעצמות. כך הם מסתכלים עלינו – מסתכלים עלינו כמעצמה טכנולוגית עולמית, ככוח עולמי בביטחון, במודיעין, בטכנולוגיה".

1 Comment

  1. גורן
    4 באפריל 2017 @ 14:18

    מזל שיש בחירות להסתדרות בקרוב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן