Skip to content

נתניהו: "התמונות המזעזעות מסוריה, צריכות לטלטל כל בן אנוש"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "אנו, שארית הפליטה אשר קמה מעפר והייתה לאומה איתנה ובטוחה, נעשה כל שנוכל על מנת להמשיך ולסייע לניצולי התופת בסוריה"; שר החינוך נפתלי בנט פנה בצהריים לראש הממשלה: "כנס את הקבינט לדיון מיוחד על המתקפה הכימית בסוריה והשלכותיה"; יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג: "על ארה"ב והעולם להוביל מדיניות תקיפה להגנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תגובות של גינוי וזעזוע בישראל, על ההפצצה במחוז אידליב בסוריה, שכתוצאה ממנה נהרגו כמאה בני אדם ובהם גם ילדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בטקס אזכרה לנשיא חיים הרצוג ז״ל: "התמונות שמגיעות אלינו צריכות לטלטל כל בן אנוש", אמר. "מדינת ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, בייחוד נגד אזרחים וילדים חסרי ישע. סיפרתי עכשיו לנשיאה נאור (נשיאת ביהמ"ש העליון, מרים נאור – צ.ז.) שראיתי תמונות של ילדים פעורי פה, עיניים קרועות לרווחה שמתו בחנק.

"מדינת ישראל קוראת לקהילה הבינלאומית למלא את התחייבויותיה לשנת 2013 ולהשלים את סילוקו של הנשק הכימי מסוריה – אחרת אין שום ערך להתחייבויות ולאמנות בינלאומיות", אמר נתניהו. "המלחמה האכזרית המשתוללת סמוך לגבולנו משתוללות כבר שש שנים, מדגישה את הציווי הגדול להקמתה של מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל. לעולם נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל אויב, מול כל איום. אין מי שהבין זאת טוב יותר מחיים הרצוג ז"ל והוא ביטא זאת מעל במות העולם, בעברית ובאנגלית".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס למתרחש בסוריה: ״התמונות המגיעות היום מסוריה והידיעות על טבח ילדים ואזרחים בנשק כימי, הן כתם על האנושות. הקהילה הבינלאומית כולה, חייבת להתגייס על מנת להביא סוף לטירוף הרצחני הזה ולוודא שמראות שכאלה לא ישובו עוד לעולם, בשום מקום.

"לפעול מיד, עכשיו, כדי לעצור את מעשי הרצח הנפשעים המתרחשים בסוריה". ריבלין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
"לפעול מיד, עכשיו, כדי לעצור את מעשי הרצח הנפשעים המתרחשים בסוריה". ריבלין (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

"אני קורא למנהיגי הקהילה הבינלאומית וביניהם לראשי המעצמות, לפעול מיד, עכשיו, כדי לעצור את מעשי הרצח הנפשעים המתרחשים בסוריה על ידי משטר אסאד ולפעול בדחיפות להוצאת כל מצבורי הנשק הכימי משטחי סוריה", אמר הנשיא. "אנו, שארית הפליטה אשר קמה מעפר והייתה לאומה איתנה ובטוחה, נעשה כל שנוכל על מנת להמשיך ולסייע לניצולי התופת בסוריה. אנו יודעים היטב עד כמה מסוכנת השתיקה ולא נוכל להישאר נאלמים״.

שר החינוך נפתלי בנט פנה בצהריים לראש הממשלה בדרישה לכנס את הקבינט לדיון מיוחד על המתקפה הכימית בסוריה והשלכותיה. לבקשת השר בנט, על הדיון לעסוק בהיבט ההומניטרי, בהשפעות הביטחוניות על האזור, על משמעויות השימוש בנשק כימי ועל השמדת העם השיטתית המתרחשת ברגעים אלה בסוריה.

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הגיע הזמן שאסד ישלם על פשעי המלחמה שלו. תקיפה נוספת בנשק כימי והעולם שותק. על ישראל להוביל קו מוסרי ערכי ברור נגד פשעי המלחמה של הציר איראן-אסד-חיזבאללה. זה נוגע לישראל לא רק ערכית. גם אסטרטגית. הנשיא אובמה השאיר ואקום ב 2013 אליו נכנסו רוסיה, איראן, דעאש וחיזבאללה. על ישראל לגבש מדיניות אקטיבית יותר מול ההתפתחויות השליליות בגבולה הצפוני".

יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מה שמתרחש בסוריה הוא פשע כנגד האנושות. על ארה"ב והעולם להוביל מדיניות תקיפה להגנה על חפים מפשע. לגיטימציה למשטר אסד היא תמיכה במשטר רצחני".

נפתלי בנט: דרישה לכינוס הקבינט (צילום ארכיון: ענבל כהן-חמו)
נפתלי בנט: דרישה לכינוס הקבינט (צילום ארכיון: ענבל כהן-חמו)

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד: "תמונות הילדים המתים מסוריה הן אות קלון על מצפונו של העולם. אם האנושות אינה יודעת כיצד לעצור את טבח הילדים היא לא למדה דבר מן העבר. ישראל צריכה לעשות יותר גם במישור המדיני וגם במישור ההומניטרי כדי לסייע לילדים שחייהם בסכנה בגלל מלחמותיהם של מבוגרים".

שר האוצר משה כחלון: "בסוריה מתבצע רצח עם מתמשך. הטבח המכוון כנגד ילדים מחייב פעולה עולמית בלתי מתפשרת למיגור משטרו של אסד. ישראל, מדינתו של העם היהודי, חייבת לממש את אחריותה המוסרית ולפתוח את שעריה לטובת טיפול בילדים קורבנות רצח העם. לפעילות זו לא חסרים המשאבים ולא הנחישות המוסרית הנדרשת".

שר הפנים, אריה דרעי, הגיב בעמוד הטוויטר שלו: "זוועה קורעת לב הבוקר בסוריה: עשרות ילדים הרוגים מנשק כימי. ישראל המעצמה והדמוקרטיה היחידה באזור, חייבת להוביל את העולם לשים קץ לטבח הנורא!"

ח"כ מיכל רוזין, חברת ועדת החוץ והביטחון: "הגיע הזמן לפקוח את העיניים ולהפסיק לעמוד מנגד בזמן שמעבר לגדר שלנו יש משטר שמבצע פשעים נגד האנושות. המצב בסוריה מורכב וכואב מאוד ושתיקת המעצמות במשך שנים תרמו למשטר לפעול ללא רסן וללא מעצורים. התערבות בינלאומית נדרשת בהקדם ועל ממשלת ישראל והדרג המדיני לפעול בנושא, לסייע ולקרוא למעצמות להתעורר".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון: "אסור שהתמונות האלו יחזרו על עצמן. אסור לעולם לשתוק מול הטבח המחריד הזה של ילדים תמימים. האו"ם צריך להתערב באופן מיידי כדי למנוע את השימוש בנשק כימי. זהו התפקיד האמיתי של האו"ם, לצורך כך הוא הוקם וזה רגע המבחן בו עליו לממש את האחריות שלו".

על פי הדיווחים של ארגוני אופוזיציה וזכויות אדם בסוריה, מדובר במתקפת גז עצבים מסוג סארין, שבוצעה ע"י חיל האוויר הסורי. אם אכן מדובר דיווח נכון, זוהי הפעם הראשונה שנעשה שימוש בגז סארין מאז הסכם פירוז סוריה מנשק כימי. סוכנות הידיעות אי-אף-פי דיווחה כי לאחר ההתקפה הופצץ גם בית החולים בו מטופלים הניצולים.

3 Comments

  1. גורן
    6 באפריל 2017 @ 7:47

    והאום מתעסק בפיתות שישראל מונעת מלהכניס לעזה ……,

    • אליק מאור
      6 באפריל 2017 @ 9:36

      העולם מתעסק במצור הנוראי שישראל מטילה על הרצועה וישראל משחקת לידי המתנגדים לה

    • עמית מנדלזון
      6 באפריל 2017 @ 9:50

      גורן, פיתות זה אוכל פיתות זה לחם. אני מניח שעבורך מוות ברעב זה לא מספיק נורא

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן