Skip to content

צו ההבאה כנגד ענבל אור נותר על כנו

הבוקר שוב לא התייצבה אשת העסקים לדיון בעניינה. אור הגישה מסמך רפואי לפיו היא חולה ולא כשירה להגיע לבית המשפט. המנהל המיוחד זעם ודרש לזמן את רופאה של אור לחקירה בעניינה. הערב החליט נשיא בית המשפט המחוזי שצו ההבאה נותר על כנו ויבוטל כנגד תשלום של 30 אלף ₪ והתחייבות להתייצבותה בבית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר שוב לא התייצבה אשת העסקים לדיון בעניינה. אור הגישה מסמך רפואי לפיו היא חולה ולא כשירה להגיע לבית המשפט. המנהל המיוחד זעם ודרש לזמן את רופאה של אור לחקירה בעניינה. הערב החליט נשיא בית המשפט המחוזי שצו ההבאה נותר על כנו ויבוטל כנגד תשלום של 30 אלף ₪ והתחייבות להתייצבותה בבית המשפט

ענבל אור בבית המשפט (ארכיון - צילום מסך חדשות 2)
ענבל אור בבית המשפט (ארכיון - צילום מסך חדשות 2)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הערב (שלישי) את בקשתה של ענבל אור לבטל צו הבאה שהוצא כנגדה והותירו על כנו. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הדגיש כי על אור להתייצב לדיון שיערך מחרתיים לדיון בעניינה. עם זאת החליט השופט כי אם  אור תפקיד 30 אלף ₪ לקופת בית המשפט ותחתום על התחייבות להבטחת התייצבותה לדיון, שיערך מחרתיים,  יבוטל צו ההבאה שיצא כנגדה בתחילת השבוע.
בתחילת השבוע הורה השופט איתן אורנשטיין משטרה לעצור את ענבל אור ולהביאה בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרה. זאת, לאחר שאור לא הגיבה לבקשות שהוגשו במסגרת הליך פשיטת הרגל שלה, לא התייצבה לדיון הקודם שנקבע וגם לא לדיון שהתקיים הבוקר. הדיון נסוב סביב בקשות ביזיון בית המשפט שהוגשו נגדה, בשל התנהלותה בהליך המשפטי בשנה החולפת.
אור טענה כי היא חולה בדלקת ראות והגישה לבית המשפט אישור מחלה נוסף לבית המשפט, לפיו היא "אינה כשירה להשתתף בדיונים בבית המשפט". האישור תקף ל-8 ימים, מתאריך 2.9.2017 עד תאריך 9.4.2017. האישור ניתן על-ידי ד"ר סולוגוב מיכאל ממרפאת מכבי שירותי בריאות בכפר יונה.
לאחר הגשת האישור הרפואי, הגיש המנהל המיוחד, עו"ד ארז לנשיא בית המשפט המחוזי, אורנשטיין, בקשה לזמן את ד"ר סולגוב לחקירה בבית המשפט. "מעיון אקראי במערכת 'נט המשפט' נודע למנהל המיוחד כי החייבת הגישה בבוקר יום 4.4.17 בקשה נוספת לדחיית מועד דיון, אליה צורף אישור רפואי מיום 3.4.17, לפיו נבצר מהחייבת להתייצב לדיונים בבית משפט עקב מחלה וזאת עד ליום 9.4.17 כולל", כותב עו"ד ארז ומוסיף: " מדובר באישור רפואי שני שהנפיק ד"ר סולוגוב לחייבת. בנסיבות העניין, יתבקש בית המשפט הנכבד להואיל ולהורות על זימונו של ד"ר מיכאל סולוגוב, בכתובת רחוב גבעתי 31 בכפר יונה, לחקירה על-ידי המנהל המיוחד באולם בית המשפט הנכבד, לדיון הקבוע ליום 6.4.17 או לכל מועד אחר בהתאם ליומנו של בית המשפט הנכבד.

"לא יעלה על הדעת כי החייבת תמשיך לבזות את החלטות בית המשפט הנכבד בהתאם לנוחיותה ולברור מבין ההחלטות את ההחלטות שלדעתה יש לציית להן ואת ההחלטות שיש להתעלם מהן.

 "כך לדוגמה, כאשר בית המשפט הנכבד קובע בהחלטה כי על החייבת להגיש מסמך מסוים פעם נוספת, מכיוון שאיננו קריא וברור, מוגשים תגובת החייבת והמסמך באופן קריא תוך זמן קצר. ואולם כאשר בית המשפט הנכבד קובע בהחלטה כי על החייבת להגיש תגובה לבקשה עד ליום 13.3.17 או כי על החייבת להגיש תשובה לתגובת המנהל המיוחד, נמנעת החייבת מלציית להחלטה כאילו מדובר בהמלצה בלבד. יש לשים סוף להתנהלותה המזלזלת של החייבת".

. "נטען על ידי החייבת שהיא לא התייצבה לדיון מפאת מחלה, הגם שלא הומצאו אישורים רפואיים נהירים וקריאים. דומה שבאישור הרפואי צוין כי שהחייבת אינה יכולה לעבוד אך אין התייחסות לאפשרות שהיא תוכל להתייצב בבית המשפט ומשכך נדרשה החייבת לפנות לרופא שייתן את התייחסות לכך", החליט הערב אורנשטיין והוסיף: "אין להתעלם מטענת המנהל המיוחד שהחייבת לא הגיבה לגופן של הבקשות שבעטיין נתבקש צו ההבאה. עוד יש להביא בחשבון את עמדת המנהל המיוחד שלפיה החייבת אינה מאותרת וקיים קושי להשיגה", כך השופט. ועוד: "במכלול הדברים, יש להבטיח מחד גיסא את התייצבותה של החייבת לדיונים, ומאידך גיסא להתחשב בטענתה שמפאת מצבה הבריאותי נבצר היה ממנה להתייצב לדיו.

"במכלול האיזוני אני מורה כי אם תפקיד החייבת סך של 30 אלף שקל בקופת בית המשפט או במשטרה, וכן תחתום על התחייבות להתייצב לדיונים בעניינה, יבוטל צו ההבאה. כל עוד לא ייעשה האמור, יישאר צו ההבאה שניתן בתוקף".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן