Skip to content

עיקר החדשות – 05 אפריל 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה גינוי בינלאומי בעקבות המתקפה הכימית בסוריה, מועצת הבטחון תתכנס, לא מסתמנת פעילות מעשית ; הערכות בישראל: התקיפה הכימית אושרה ע"י הדרגים הגבוהים במשטרה הסורי ובקרמלין ; המורדים בסוריה: "להבעיר את כל החזיתות בעקבות התקיפה הכימית" (חוץ) * בדרך למשבר חדש? מחצית מבין הצרפתים מבקשים משאל עם על החברות באיחוד (חוץ) * ארדואן במסר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

גינוי בינלאומי בעקבות המתקפה הכימית בסוריה, מועצת הבטחון תתכנס, לא מסתמנת פעילות מעשית ; הערכות בישראל: התקיפה הכימית אושרה ע"י הדרגים הגבוהים במשטרה הסורי ובקרמלין ; המורדים בסוריה: "להבעיר את כל החזיתות בעקבות התקיפה הכימית" (חוץ) * בדרך למשבר חדש? מחצית מבין הצרפתים מבקשים משאל עם על החברות באיחוד (חוץ) * ארדואן במסר מאיים לעיראק: "הורידו את הדגל הכורדי (חוץ) * סקר: סער מוביל על נתניהו במגרש הישראלי, נתניהו מוביל במגרש הפנים מפלגתי (פוליטי)

תחזית מזג אוויר

היום (רביעי): מזג האוויר יהיה בהיר עם אובך קל עד בינוני ברחבי הארץ. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת * עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום מזרחית 17-28 קמ"ש עם משבים עד 46 קמ"ש בעיקר בצפון, בהרים ובשפלה. בשעות הצהריים תנשב רוח דרום מזרחית עד דרום מערבית 17-28 קמ"ש עם משבי רוח עד 46 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח, גובה גלים בחופי הים התיכון 30-60  ס"מ, גובה פיק מקסימלי 90 ס"מ. טמפרטורת המים 18 מעלות.

אזהרות מטאורולוגיות: אין.

ירושלים: 16-28,    תל אביב: 14-31.

חיפה: 13-29,            נתניה: 14-34.

כפר סבא: 15-33,באר שבע: 16-33.

חרמון: 10-20,      מרום גולן: 14-26.

קר' שמונה: 17-32,     קצרין: 16-30.

צפת: 15-26,             עפולה: 16-32.

כרמיאל: 16-30,         נצרת: 17-30.

נהריה: 13-28,           כרמל: 13-26.

אשקלון: 14-28,    עוטף עזה: 16-33.

אריאל: 17-28,        בית אל: 15-26.

מעלה אדומים: 18-31,אפרת: 15-26.

ב.שמש: 17-33,       רחובות: 17-33.

ערד: 18-30,       מצפה רמון: 17-29.

טבריה: 18-32,       בית שאן: 18-33.

ב. הירדן: 22-35,
אילת: 21-33

חמישי: בהיר בד"כ, הטמפרטורות ירדו במישור החוף ובשפלה אך יוסיף להיות חם מהרגיל ברוב אזורי הארץ. בדרום הארץ ייתכן אובך.

שישי: מעונן חלקית עם ירידה משמעותית של טמפרטורות והן תהיינה מעט נמוכות מהרגיל בעונה. ייתכן טפטוף בעיקר בצפון הארץ.

שבת: מעונן חלקית עד בהיר עם עליה קלה בטמפרטורות.

מפלס הכנרת מעודכן ב4/4/17

212.99- מטר מתחת לפני הים.

מתחילת עונת הגשמים עלה 85 ס"מ.

המפלס נמוך ב419 ס"מ מקו רום עליון.

המפלס גבוה ב1 ס"מ מקו אדום תחתון.

חדשות

הפחתות המס של כחלון: נקודות זיכוי ומס הכנסה שלילי * ההערכות הן שהשיקול העיקרי בבחירת המסים שיופחתו יהיה פוליטי-אלקטורלי * מנכ"ל האוצר שי באב"ד מרכז את התוכניות; אנשי אגף התקציבים לא שותפו בהן – עד היום (גלובס)

ח"כ חזן התעמת עם פעילי 'שוברים שתיקה' בהפגנה והורחק ע"י המשטרה * ח"כ רוזין: "הוא ניסה להפריע למתרחש", * ח"כ חזן: "הותקפתי מילולית ופיזית"

עובדי רשות הטבע והגנים הודיעו על שביתה של יומיים בחול המועד פסח * השביתה, שפרצה על רקע סכסוך בין העובדים להנהלה, צפויה להימשך יומיים ותכלול סגירה של יותר מ-60 אתרים ברחבי הארץ. * ההנהלה: נפנה לבית הדין לעבודה * מנכ"ל רשות הטבע והגנים: מקווה שהשביתה לא תצא לפועל

המשבר בהדסה מתרחב: אחרי הרופאים, גם המתמחים בהדסה מאיימים * משבר הרופאים האונקולוגים בבית החולים בירושלים רחוק מלהסתיים: אחרי התפטרות כל רופאי המחלקה, עשרות מתמחים צעירים ברפואת ילדים שלחו מכתב למנהל בית החולים, פרופסור זאב רוטשטיין, כדי להודיע: "לא נישאר בבית החולים לאחר ההתמחות" (חדשות2)

ניצולי שואה: סרביה תשיב רכוש יהודי ללא יורשים מהשואה * במסגרת חוק שאושר במדינה יישלחו מכתבים לאלפי ניצולי שואה ממוצא סרבי לשעבר המתגוררים ב-27 מדינות ברחבי העולם * תכנית חדשה בסרביה תפצה ניצולי שואה בכספים שיושגו מרכוש יהודי שנגזל במלחמת העולם השנייה ושלא היו לו יורשים. * "עשיית צדק 70 שנה אחרי שהנאצים הכריזו על סרביה כחופשיה מיהודים"

משבר האמוניה: המדינה לעליון: לעכב ריקון מכל האמוניה עד יוני, על תגובת המדינה חתום מנכ"ל האוצר, שי באב"ד * חוות הדעת הוגשה לקראת דיון בערעור של חיפה כימיקלים על ההוראה לרוקן את המכל * המשרד להגנת הסביבה תקף את דוח המומחים שהמליץ לרוקן את המכל

– בית המשפט העליון קבע כי הכנסת אניית האמוניה למפרץ חיפה אסורה, אם המדינה תבקש בכל זאת להכניס אנייה היא תיאלץ להגיש תצהיר מיוחד על רמת מסוכנותה. הדיון בבית המשפט המחוזי בנוגע לריקונו המלא של המיכל במפרץ יתקיים כסדרו

במשטרה ירושלים התקבל דיווח אודות נהג מונית שהותקף על ידי מספר צעירים שנמלטו * נהג המונית לא נפגע * מיד עם הגעת השוטרים פתחו בסריקות לאיתורם ונפתחה חקירה

בכביש הר חומה הושלך לעבר רכב בקבוק זכוכית מרכב נוסע * אין נפגעים ולא נגרם נזק * פעילות מבצעית מידית של השוטרים הובילה לאיתור החשודים ומעצרם,  שני צעירים תושבי מזרח ירושלים

בראס חמיס עלו באש 9 כלי רכב חונים השייכים לתושבי המקום ככל הנראה כתוצאה מהשלכת בקבוק תבערה לכיוונם * כב"ה פעלו בשריפה * מחקירה ראשונית עולה כי הרקע הינו ככל הנראה סכסוך בין משפחות * המשטרה פתחה בחקירה

פוליטי

מכה לליברמן: נפסל מינויו של יאיר שמיר לתפקיד יו"ר התעשייה האוירית * הוועדה לבחינת מינויים בכירים פסלה את המועמד המועדף על השרים ליברמן וחיים כץ * שמיר נפסל מחשש לניגוד עניינים בשל קרן השקעות שבראשותו * ליברמן: "החלטה תמוהה" – "לאחר שנקבל את הנימוקים נחליט באילו צעדים לנקוט"

סקר: סער בראשות הליכוד משנה מאזן הכוחות * חזרתו של שר הפנים לשעבר לפוליטיקה מראה כי למרות שאינו המועמד המועדף על מצביעי הליכוד, בקרב הציבור הוא עשוי לזכות ליותר מנדטים מרה"מ * על פי תוצאות הסקר סער מקבל 29 מנדטים, זאת לעומת 27 בלבד לנתניהו בראשות המפלגה. * בשני התרחישים מפלגת 'יש עתיד' עומדת על 29 מנדטים * על פי הסקר 68% אחוזים ממצביעי הליכוד מעוניינים שבנימין נתניהו יעמוד בראשות התנועה – וזאת לעומת 13% בלבד שמעדיפים את גדעון סער (חדשות10)

ח"כ ביטן: "לא חושב שסער יילך נגד נתניהו" – "הדי.אן.איי של הליכוד הוא כזה שלא הולך נגד המנהיג, וכמו שאני מכיר את גדעון סער הוא לא עושה טעויות כאלה" (רשת ב')

משבר התאגיד חוזר: בכירים באוצר: התאגיד יקום  בסוף אפריל עם חברת חדשות, אם נתניהו רוצה – שילך לבחירות * המו"מ על המתווה עליו סיכמו רה"מ ושר האוצר לא מתכנס, לא מבחינת לוחות זמנים ולא מבחינה תקציבית (כלכליסט)

– היועמ"ש על פשרת התאגיד: "חוקית, אך לא מהווה הכשר במישור הציבורי"

– מנכ"ל תאגיד השידור: "אין שום קשר עם המחוקק – נתק מוחלט" – "המתווה לא מוסרי, יכול להיות שזה אפילו לא חוקי"

רה"מ אישר מכירת צוללות לקהיר חרף ההתנגדות * בעסקת מכירה של ארבע צוללות של הקונצרן תיסנקרופ למצרים הייתה מעורבות ישראלית. הממסד הביטחוני התנגד למכירה, אך נתניהו אישר אותה * מלשכת רה"מ נמסר: "הפרטים אינם נכונים"

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, מג״ב ושב״כ באיו״ש 6 מבוקשים * 5 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

בנימין – במחנה הפליטים קלנדיה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמאס

עציון – בדהיישה נעצרו 3 מבוקשים * בדוחא נעצר מבוקש * בזעתרה נעצר מבוקש

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

בנוסף, במהלך הלילה תפסו כוחות החטיבה המרחבית ״אפרים״ מחרטה המשמשת לייצור נשק לא חוקי בכפר א-דיק * המחרטה נלקחה והועברה לידי כוהב״ט

ניצחון במאבק נגד מימון של פעילות טרור: בית המשפט העליון בארה"ב אישר לערוך דיון בערעור על החלטת ערכאה קודמת ולפיה בנקים לא אחראים לכסף שהם מעבירים לארגוני מחבלים. התביעה הובאה בידי 6,000 נפגעי טרור מישראל (nrg)

דיווח: מספר עובדים במשרד רוה"מ פונו במצב קל לאחר שנחשפו לחומר בלתי מזוהה שהגיע בדואר * רה"מ לא היה במקום * למקום הוזעקה יחידה שאמונה לטפל בחומרים מסוג אנטרקס ; מבדיקה ראשונית לא התגלה חומר מסוכן, אולם כדי לנקוט משנה זהירות התכולה נשלחה לבדיקה

בשב"ס נערכים לשביתת הרעב הגדולה אותה יוזמים אסירי הפתח בכלא, שביתה שעשויה, מטיבעה, להתדרדר. * בית חולים שדה יוקם ליד כלא קציעות בדרום, לשם יועבר כל מי שיזדקק לטיפול מבין שובתי הרעב, הרופאים במקום יגויסו לשירות מילואים

מדיני

ישראל לאיחוד האירופי: יש 32 משברים הומניטריים בעולם ואתם עוסקים באובססיביות בפלסטינים

בעקבות מחאת השגרירים בעניין הריסות בתי פלסטינים בשטח C, הגיע אתמול סגן שגריר האיחוד לשיחת הבהרה במשרד החוץ. * סמנכ"לית אירופה: "דינה של בנייה בלתי חוקית בישראל להיות מטופלת בהתאם לחוק" (הארץ)

חוץ

גיברלטר: "ספרד חדרה למים הטריטוריאליים שלנו שלא כחוק"

פוטין דן עם מרקל והולנד בשיתוף פעולה במאבק בטרור

דאע"ש על טראמפ: ארה"ב שוקעת במצולות ומונהגת בידי אידיוט שלא יודע מה זה איסלאם

אירופה: בדרך למשבר החדש? מחצית מבין הצרפתים מבקשים משאל עם על החברות באיחוד * חטיבת המחקר של סיטיגרופ פרסמה היום כי יותר ממחצית ציבור הבוחרים הצרפתי רוצה ליישם משאל עם בנוגע לחברותה של צרפת באיחוד האירופי. (bizportal)

אקוודור: מועמד השמאל זכה בבחירות עם 51% מהקולות

בריטניה: חבר הלייבור שטען כי "היטלר תמך בציונות" הושעה לשנה נוספת

סודאן: 3,000 בני אדם נמלטו מדרום סודאן לאחר תקיפה של הצבא בעיירת גבול * תושבי פאג'וק יצטרפו למאות אלפים שכבר ברחו לאוגנדה, שם פועל מחנה הפליטים הגדול בעולם ואחד חדש מוקם כל חודשיים. הסיוע ההומניטארי ממאן להגיע והממשלה מתריעה: אנחנו קורסים (הארץ)

סוריה: מועצת הביטחון תתכנס מחר אחר הצהריים לבקשת צרפת כדי לדון בתוצאות ההסלמה במדינה

– חוקרי פשעי המלחמה של האו"ם יחקרו את התקיפה הכימית בסוריה

– דובר הבית הלבן: "טראמפ מודאג, אבל הפלת אסד אינה מציאותית" – הססנותו של הממשל הקודם הביאה למעשים האכזריים היום – הבטיח לבסס קו אדום נגד השימוש בכלי נשק כימיים, ולא עשה דבר. * טראמפ ב-2013: "לא לתקוף בסוריה, אין בכך שום תועלת"

– הבית הלבן: לא ניתן להתעלם מהתקיפה הכימית בסוריה * הממשל האמריקני מאשים את אסד באופן ישיר בהפצצה הכימית בעיר אידליב * גורם אמריקאי: "ארה"ב מאמינה שנעשה שימוש בסארין במתקפה בסוריה" * גורם אמריקאי בכיר: "ישנן 'טביעות אצבע' של משטר אסד בתקיפה הכימית"

– מזכיר המדינה האמריקני: "לרוסיה ולאיראן אחריות מוסרית למוות בסוריה" – "אסד פועל בברבריות אכזרית ללא בושה"

– קואליציית ארגוני הסיוע הרפואי לסוריה: מניין ההרוגים עומד על כמאה בני אדם ויותר מ-400 סובלים מבעיות נשימה.

– המורדים בסוריה: "להבעיר את כל החזיתות בעקבות התקיפה הכימית"

– עדות מהתופת, מספר עיתונאי סורי על המתקפה באידליב שגבתה את חייהם של יותר מ-100 בני אדם: "ב-06:30 הגיחו מטוסי קרב בשמיים ושיגרו טילים שהכילו גז סארין. גברים, נשים וילדים נהרגו. ראיתי ילדים עם עיניים נפוחות שלא מצליחים לנשום. הם היו מבועתים".  (חדשות2)

– שר החוץ הטורקי: "התקיפה הכימית בסוריה היא פשע נגד האנושות" – תפגע בשיחות השלום בסוריה

– בישראל מעריכים: התקיפה הכימית אושרה בדרגים הגבוהים במשטר הסורי, כמסר למורדים * על פי ההערכות, התקיפה בוצעה בסבירות גבוהה בגז סארין ואושרה על רקע הביטחון הגובר של השלטון ביציבותו. הגז שנעשה בו שימוש הוא ככל הנראה חלק משרידי המאגרים הישנים שנותרו ברשות המשטר (הארץ)

– ההערכה בישראל: הרוסים אישרו ההפצצה בסוריה * ההערכה היא כי הקרמלין נתן אור ירוק לביצוע ההפצצה מתוך הבנה שהעולם לא יעשה דבר מלבד גינויים. הממשל בארה"ב האשים את חולשת אובמה (חדשות10)

– "אסד מחזיק בחומרים הכי קטלניים" – גורמים בגוף ביון מערבי מעידים כי בניגוד להצהרותיו, משטר אסד ממשיך לשמור מאגרים של נשק להשמדה המונית מהסוגים המסוכנים בעולם – "מזהים שימוש גובר בחומרים האלה" (חדשות2)

– בכיר ביטחוני מדמשק לסוכנות הידיעות AFP: "אין לנו נשק כימי" * לדבריו המורדים מנסים להשיג בתקשורת את מה שהם אינם יכולים להשיג בשטח

– בנט לנתניהו: "כנס את הקבינט לדיון על המתקפה הכימית בסוריה והשלכותיה"

– נתניהו: "התמונות המזעזעות מסוריה צריכות לטלטל כל בן אנוש" – "יש לסלק את הנשק הכימי מסוריה"

– ריבלין: טבח ילדים ואזרחים בסוריה "כתם על האנושות, קורא למעצמות לפעול מיד"

– כחלון: ישראל חייבת לטפל בילדים קרבנות רצח העם בסוריה

– דרעי: ישראל חייבת להוביל לסיום הטבח הנורא

– ח"כ בוז'י הרצוג: "קורא לטראמפ, כמנהיג העולם החופשי, להוביל מדיניות תקיפה" – שקד: "מוטלת עלינו החובה, לצעוק לאומות העולם ולנשיא טראמפ להפסיק את הטבח הנורא הזה" – "לא ננוח ולא נשקוט עד שנצליח לעורר את העולם"

– ח"כ לפיד: "תמונות הילדים המתים מסוריה הן אות קלון על מצפון העולם"

– אקוניס: המצב בסוריה מחייב התערבות בינלאומית

– גדעון סער: "הפלת אסד היא אינטרס ישראלי אסטרטגי"

– ח"כ נחמיאס ורבין לרה"מ: "האץ את קליטת יתומי המלחמה בסוריה"

עיראק: ארדואן במסר מאיים לעיראק: "הורידו את הדגל הכורדי" * זעמו של נשיא טורקיה יצא על טקס הנפת דגל כורדיסטן בעיר בצפון עיראק, וכעת הוא מאיים במשבר מול שכנתו מדרום: "המחיר יהיה כבד, אתם פוגעים ביחסים עם טורקיה" (nrg)

– ארדואן במסר מאיים לעירק: "העיר כירכוכ לא שייכת לכם"

צרכנות

הצעת חוק חדשה לטובת הצרכנים: הצעת חוק חדשה תחייב את כל החברות להקליט את כל השיחות ולשמור למשך שנה. אם לקוח רוצה להוכיח צדקתו במסגרת מאבק מול החברה תהיה חייבת החברה להעביר לו את ההקלטה.*  החוק יחול על עסקים שמשווקים דרך הטלפון בדגש על חברות תקשורת גז ומים

נדל"ן

משרד האוצר: "בנק ישראל חושש ש'מחיר למשתכן' תוריד את מחירי הדירות" * בנייר עמדה של משרד האוצר מפורט כי הבנק המרכזי חושש שירידת מחירים עלולה לסכן את יציבות הבנקים – ומפנה אצבע מאשימה: הריבית הנמוכה מסבירה שני שלישים מהעליות בשוק (גלובס)

כלכלה

שערים יציגים (04/04/17): דולר = 3.646 ; ליש"ט = 4.5335 ; אירו = 3.882 ; פרנק שוויצרי = 3.6366

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן