Skip to content

שוב הותקף חייל על ידי חרדים במאה שערים

חייל שעבר בשעות אחר הצהריים הותקף בקללות ומטר ביצים. כוחות משטרה שחילצוהו הותקפו גם הם בביצים. אחד מהתוקפים נעצר לחקירה. קודם לכן הוטלו על חרדי אחר שתקף חיילים ושוטרים מספר פעמים, 5 חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות. העבריין לא הביע חרטה אך הסביר כי נלחם בתופעות שליליות כמו גיוס חרדים לצה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר חרדי נעצר היום (רביעי) בירושלים לאחר שתקף חייל ושוטרים שהגיעו לחלצו וזרק עליהם ביצים. האירוע החל כשהחייל נכנס לשכונת מאה שערים ומיד התגודדו סביבו חרדים, זעקו לעברו חרדק (מטבע לשוני של החרדים לאמור חייל זה חיידק א.מ) והשליכו לעברו ביצים. בלשי משטרת ירושלים הגיעו לחלצו והותקפו אף הם בקריאות גנאי והשלכת ביצים לעברם ממרפסות השכונה. התוקף נלקח לחקירה בתחנת לב הבירה.

החייל מחולץ (צילום מסך)
החייל מחולץ (צילום מסך)

מוקדם יותר בשעות הבוקר, גזר בית משפט השלום בירושלים 5 חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות על אהרון קורלנדסקי בן 35, תושב ירושלים ואב ל 6 ילדים שנאשם כי תקף והעליב חייל שהגיע עם אביו להתפלל בבית כנסת. בעת שנחקר על מעשיו גידף את השוטרים וקרא לעברם: "עמלקים, היום לא תישארו בחיים", "משטרה של עמלקים", "שטן" וקללות נוספות. קצין משטרה שהיה במקום פנה לחרדי וביקש מנו להירגע ולדבר בנימוס. בתגובה לכך קם העבריין השתולל דחף את הקצין לעבר קיר גבס שניזוק מכך.
מתסקיר שירות המבחן שהוגש לבית המשפט עולה כי קורלנדסקי "קיבל מימד כלשהו של אחריות לביצוע העבירות והוא ואולם הוא התייחס להרשעתו הנוכחית כמו גם להרשעתו הקודמת כאל מאבק בעל צביון דתי ונטה לצמצם במשמעות התנהגותו האלימה".
קורלנדסקי תיאר את "התנהלותו כביטוי מחאה לא אלים נגד התנהלותו הפרובוקטיבית של החייל", רק בשל היותו חייל.  בצד כך התרשם שירות המבחן כי הנאשם עובד ומפרנס את משפחתו ומנהל אורח חיים תקין ולכן המליץ לבית המשפט לגזור עליו עונש מאסר לתועלת הציבור בן 180 שעות.
התביעה דרשה עונש מאסר בן חצי שנה עד שנה וטענה כי העבריין "מצדיק את מעשיו בכך שנלחם לשמור על החברה החרדית מתופעות שליליות דוגמת גיוס חרדים לצה"ל".
"נתתי את דעתי שהתנהגותו של הנאשם כלפי החייל בבית הכנסת …הייתה בעלת אופי מינורי", קבעה השופטת ג'ויה סקפה שפירא, והטילה על החרדי מאסר שיומר לעבודות שירות, קנס בן 500 ₪ ופיצוי לחייל בן 1000 ₪.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן