Skip to content

ועדת חו"ב: חלופה לחוק טל בעוד שבועיים. ליברמן: החוק לא יוארך אפילו בשעה!

שתי ועדות בכנסת מתחרות על גיבוש הצעת חוק חלופית לחוק טל: ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) וועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ שאול מופז. היום החליטה ועדת חוץ וביטחון שתוך שבועיים תונח בפניה הצעת החוק החלופית. ובינתיים מבהיר יו"ר "ישראל ביתנו", אבגדור ליברמן: "חוק טל לא יוארך – אפילו בשעה" מאת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי ועדות בכנסת מתחרות על גיבוש הצעת חוק חלופית לחוק טל: ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) וועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ שאול מופז. היום החליטה ועדת חוץ וביטחון שתוך שבועיים תונח בפניה הצעת החוק החלופית. ובינתיים מבהיר יו"ר "ישראל ביתנו", אבגדור ליברמן: "חוק טל לא יוארך – אפילו בשעה"

מאת צבי זינגר

"חוק טל לא יוארך – אפילו בשעה". כך קבע היום יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, בישיבת סיעתו בכנסת. ליברמן הגיב בכך על כינוס ראשי המפלגות החרדיות, שטיכסו עצה כיצד להיאבק בהחלטת בג"צ, על ביטול חוק טל. ובינתיים קבעה ועדת החוץ והביטחון: תוך שבועיים תוגש לוועדה הצעת חוק לחלופה לחוק טל.

"ראיתי כל מיני גרסאות לפזר את הערפל, שייתכן שתהיה הארכה זמנית של חוק טל", אמר ליברמן. "אני אומר לכל הקולגות שלי בכנסת ובממשלה. אין שום אפשרות להאריך את חוק טל גם לא בשעה. הוא פג תוקף בראשון באוגוסט".

ליברמן הזכיר כי פנה ליו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם וביקש ממנו לגבש הצעת חוק חדשה שתחייב את כל האזרחים לשאת בנטל. "לדעתי יש הרבה יותר הבנה גם ברחוב החרדי וגם ברחוב הערבי מאשר בהנהגה שמנסה לנצל את הנושא לדברים מיותרים", אמר ליברמן. "אם מישהו חושב שניתן לטייח הוא טועה. מי שלא ילך לשירות לאומי או אזרחי לא יקבל שום קצבה ולא יהיה זכאי לשום דבר מהמדינה. זה חלק אינטגרלי מההצעה שלנו".

גם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, התייחסה היום לחוק טל. היא אמרה את דבריה  בפאנל בנושא הימין החילוני, במסגרת כנס ירושלים התשיעי, בחסות השבועון הדתי-לאומי  "בשבע".

"ברור לכל שלא מדובר פה בשאלות פרקטיות בלבד – גיוס לא גיוס וכן הלאה", אמרה השרה לבנת. "מתחת לפני השטח רוחשת כל הזמן שאלת הזהות שלנו, שבמסגרתה החרדים מייצגים קוטב מסוים בזהות הזאת.

"מעבר לדרישה לשוויון בנטל וגם מעבר לקיטוב הנראה הולך וגובר בין המחנות – קיטוב שמביא לעתים לצערנו לתופעות של שנאה הדדית – אפשר לראות את הרצון של החברה הכללית לראות את החרדים משרתים בצבא גם כרצון לכלול בתוך הזהות הישראלית הכללית גם את הזהות החרדית", אמרה השרה לימור לבנת. "אנחנו לא מוותרים על החרדים. אנחנו מבינים שהם נמצאים בתהליך של השתלבות הולכת וגוברת בחברה הישראלית, תהליך איטי אמנם אבל הוא מתחולל ממש עכשיו לנגד עינינו – ואנחנו מבקשים לעזור לתהליך הזה להתפרש על תחומים נוספים ובראשם הנשיאה בעול השירות הצבאי".

גם ועדת החוץ והביטחון דנה הבוקר בנושא. בדיון סוכם כי תוך שבועיים תוגש לוועדה הצעת חוק לחלופה לחוק טל. את הצעת החוק תגבש קבוצה בראשותו של ח"כ יוחנן פלסנר, יו"ר הצוות ליישום חוק טל.

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) קרא להגיע בהסכמה לחוק גיוס לכולם. "אפשר להעביר כל הצעת החלטה בכנסת", אמר, "אבל נשאלת השאלה האם כך אנחנו רוצים להתנהל? רק קו דק מפריד בין הכרעת הרוב להכנעת המיעוט".

ח"כ אבי דיכטר (קדימה) הציג עמדה תקיפה בהרבה: "החוק החדש חייב להכיל שוט. מי שלא משרת – תשלל הקצבה" – אמר. יו"ר סיעת עצמאות, ח"כ עינף וילף, הציעה לאפשר לחרדים, שאינם רוצים בכך, שלא להתגייס – אבל על חשבונם. "יש לגייס רק את מי שרואים במדינה הזו את מדינתם ומוכנים לתרום לה – ואותם יש לתגמל בהתאם". ח"כ ניסים זאב (ש"ס) קרא להידברות שתאפשר  לפתוח לחרדים להתגייס בתנאים שיוכלו להיקלט בהם ולפתוח עבורם יותר מסלולים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן