Skip to content

פוטין לנתניהו: "הגינויים שהשמעת אינם מתקבלים על הדעת"

עפ"י דיווח של סוכנות ידיעות רוסית האשים פוטין את נתניהו ב"האשמות חסרות בסיס". בלשכת נתניהו אומרים ראש הממשלה, התקשר לפוטין כדי להביע תנחומים בעקבות הפיגוע בסנט פטרבורג ו"זעזוע עמוק על הנפגעים באידליב". עוד אמר נתניהו לפוטין שעל הקהילה הבינלאומית "להשלים את המאמץ לנקות את סוריה מנשק כימי כפי שסוכם ב 2013".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם יחסיה העדינים של ישראל עם רוסיה מסתבכים? שיחה קשה בין נשיא רוסיה, פוטין לבין ראש הממשלה, נתניהו – על רקע האשמותיו החריפות של נתניהו כלפי רוסיה, בעקבות הרג האזרחים באידליב. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הרוסית ריא.

נתניהו ופוטיו - כבר לא? (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
נתניהו ופוטיו - כבר לא? (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

עפ"י הדיווח הנשיא פוטין האשים את נתניהו ב"האשמות חסרות בסיס", בעקבות הדברים הקשים שהשמיע נתניהו אחרי ההתקפה הכימית באידליב. בשיחה הקשה שהתנהלה בין פוטין לנתניהו אמר נשיא רוסיה כי הגינויים שהשמיע נתניהו "אינם מתקבלים על הדעת לפני שהחוקרים משלימים את עבודתם".

בלשכת נתניהו אומרים כי השיחה בין השניים התקיימה ביוזמת ראש הממשלה, שהתקשר לפוטין כדי להביע תנחומים בעקבות הפיגוע בסנט פטרבורג. עוד נמסר כי נתניהו הביע "זעזוע עמוק על הנפגעים באידליב" וקרא לקהילה הבינלאומית "להשלים את המאמץ לנקות את סוריה מנשק כימי, כפי שסוכם עוד ב-2013".

כזכור הגיב נתניהו באמרו כי "התמונות שמגיעות אלינו צריכות לטלטל כל בן אנוש" וכי מדינת ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב, בייחוד נגד אזרחים וילדים חסרי ישע. נתניהו קרא עוד לקהילה הבינלאומית "למלא את התחייבויותיה לשנת 2013 ולהשלים את סילוקו של הנשק הכימי מסוריה – אחרת אין שום ערך להתחייבויות ולאמנות בינלאומיות".

בין שני המנהיגים שררו – לפחות עד היום – יחסים טובים ובשורה של מפגשים בין השניים הוקם מנגנון תיאום בין צה"ל לצבא רוסיה, כדי למנוע התנגשויות בלתי רצויות בין שני הצבאות – במקרה של פעולה ישראלית על אדמת סוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן