Skip to content

נתניהו: מקווה שהמסר של טראמפ "יהדהד גם בטהרן ובפיונגיאנג"

ארה"ב עדכנה את לשכת ראש הממשלה ואת צה"ל לפני ההתקפה הלילה. עפ"י הדיווחים הושמדו במתקפה האמריקנית 14 מטוסים של חיל האוויר הסורי ונגרמו אבידות לצבא אסד. התקיפה האמריקנית התבצעה יום לאחר הנזיפה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בראש הממשלה נתניהו – על שגינה את התקיפה הכימית באידליב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תומכת "תמיכה מלאה" בתקיפת בסיס חיל האוויר הסורי ליד חומס, שממנו יצאה השבוע התקפת גז העצבים הקטלני, של צבא אסד, על אידליב. ארה"ב עדכנה את לשכת ראש הממשלה ואת צה"ל לפני ההתקפה הלילה.

הזוג טראמפ מלווה לשלום את הזוג אובמה בסיום טקס ההשבעה. אמש נפרד גם ממורשת אובמה (צילום: ויקיפדיה)
הזוג טראמפ מלווה לשלום את הזוג אובמה בסיום טקס ההשבעה. אמש נפרד גם ממורשת אובמה (צילום: ויקיפדיה)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר הבוקר להודיע על תמיכתו הפומבית בהתקפה האמריקנית, שבמסגרתה שוגרו הלילה 59 טילי "טומהוק", מספינות הצי השישי בים התיכון, על צבא אסד. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב נתניהו: "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים. ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד, יהדהד לא רק בדמשק, אלא גם בטהרן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס הבוקר, לתקיפה האמריקאית על שדה התעופה בסוריה: ״מול השימוש הנורא בנשק כימי מול אזרחים חפים מפשע, צעדיו הברורים והנחושים של הממשל והצבא האמריקאי בהובלת הנשיא טראמפ מהווים תגובה הולמת וראויה מול אכזריות בלתי נתפסת.

"בכך, שמשה ארה״ב דוגמא לעולם החופשי כולו הנקרא לתמוך בכל צעד שיידרש על מנת להביא את הזוועות המתרחשות בסוריה לסופן״.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "התקיפה האמריקנית בסוריה היא מסר חשוב, הכרחי ומוסרי של העולם החופשי בהובלת ארצות הברית, שהוא לא יסבול את פשעי המלחמה של משטר האימה בראשותו של בשאר אסד כלפי אזרחים חפים מפשע. את הזוועות הללו חייבים לעצור, ולאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות הברית בהובלת הנשיא טראמפ, מנהיגת העולם החופשי, מתחילה לגבות אותו".

ליברמן הוסיף: "העדכון האמריקני לצה"ל ולמערכת הביטחון טרם התקיפה בסוריה, הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים ולעומק הקשר בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית".

גם צה"ל הביע הבוקר תמיכה מלאה בצעד האמריקני. בהודעה רשמית נמסר הבוקר כי ישראל עודכנה מראש על התקיפה האמריקנית. עוד בהודעה כי "צה"ל הביע את תמיכתו על ההחלטה".

שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיב על התקיפה האמריקאית בסוריה בעקבות השימוש בנשק כימי במדינה: ״משטרו הרצחני של אסד ממשיך לחצות קווים אדומים והתקיפה האמריקאית העבירה מסר חד וברור: לא עוד״, אמר דנון והוסיף: ״הפעולה מהווה מגדלור מוסרי לעולם כולו״.

התקיפה האמריקנית התבצעה יום לאחר הנזיפה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בראש הממשלה נתניהו – על שגינה את התקיפה הכימית באידליב.

עפ"י הדיווחים הושמדו במתקפה האמריקנית 14 מטוסים של חיל האוויר הסורי ונגרמו אבידות לצבא אסד. ההתקפה האמריקנית – הראשונה נגד משטרו של אסד מאז החלה מלחמת האזרחים – סימנה את סופה של מדיניות הנשיא הקודם אובמה, שהשאיר את הזירה כולה לרוסים ונמנע מכל התערבות. הנשיא טראמפ עצמו אמר לאחר התקיפה: "שנים של ניסיון לשנות את ההתנהגות של אסד נכשלו באופן דרמטי וכתוצאה מכך משבר הפליטים מעמיק והאזור לא יציב, מאיימים על ארצות הברית ובעלות בריתה". טראמפ קרא לאומות העולם הנאורות להצטרף לארצות הברית ו"לשים סוף לשפיכות הדמים והרצח בסוריה".

בתגובה ראשונה לתקיפה ביקשה רוסיה כינוס דחוף של מועצת הביטחון כדי לדון במה שכינתה "התקיפה האמריקנית חסרת האחריות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן