Skip to content

עיצוב תעשייתי: תחום הלימודים הרב-גוני ביותר כיום

אם אתם מאלו שאהבו את שיעורי המלאכה בבית הספר היסודי (כשעוד היו שיעורי מלאכה), כנראה שעיצוב תעשייתי הוא בהחלט אופק מקצועי שיתאים לכם. השילוב המנצח בין עיצוב, שיווק והקלה על חייהם של אנשים באמצעות תכנון ויישום של מוצרים, מביא רבים לבחור בעיצוב התעשייתי כמקצוע לחיים. עיצוב תעשייתי הוא תחום לימוד ועיסוק שפשוט נוצר לכל מי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם אתם מאלו שאהבו את שיעורי המלאכה בבית הספר היסודי (כשעוד היו שיעורי מלאכה), כנראה שעיצוב תעשייתי הוא בהחלט אופק מקצועי שיתאים לכם. השילוב המנצח בין עיצוב, שיווק והקלה על חייהם של אנשים באמצעות תכנון ויישום של מוצרים, מביא רבים לבחור בעיצוב התעשייתי כמקצוע לחיים.

עיצוב תעשייתי הוא תחום לימוד ועיסוק שפשוט נוצר לכל מי שאוהב מלאכת יד ועיסוק במגוון רחב של חומרים: פלסטיק, מתכות, בד, עץ, גומי וכל דבר היכול לשרת את האג'נדה שמאחורי המוצר. למעצבים התעשייתיים יש נגיעה כמעט בכל אספקט בחיינו, אולם לרוב הם נשארים אנונימיים ורק תוצריהם מדברים עבורם. ממברשת שיניים ועד מכונת כביסה, ידם בכל.

הלימודים בתחום נחלקים לשני סוגים עיקרייםלימודי עיצוב תעשייתי לתואר הנדסאי, הנמשכים בדרך כלל שנתיים עד שלוש, או לימודים לתואר ראשון בעיצוב תעשייתי (B.Des) הנמשכים ארבע שנים. כמו כן תמיד ניתן להמשיך גם לתואר שני בתחום, המאפשר להתפתח יותר בכיוון של יזמות וניהול.

בשנים האחרונות הפכו לימודי העיצוב התעשייתי לתחום נחשק במיוחד, במוסדות הלימוד האקדמיים והמקצועיים. לדעת שהיית מעורב ביצירתו של מוצר שהקל על חייהם של אנשים – זו תמורה הולמת עבור רבים הבוחרים במקצוע זה. המעורבות בתהליכים משני-חיים, לצד העובדה שמדובר בתחום אינטרדיסציפלינרי שמאפשר לשלב בין עיצוב ושיווק, מביאים רבים לפתחם של מסלולי הלימודי השונים בתחום העיצוב התעשייתי.

פיתוח, תכנון והוצאה לפועל של מוצר – משלב הרעיון ועד הביצוע הסופי – מביאים סיפוק אדיר ואפילו תחושה של שליחות בקרב בוגרי התחום. מעבר לכך מעורבת בתהליך הרבה חשיבה יצירתית, הכרת קהל היעד וכן הכרת הלקוח שעבורו המוצר מעוצב. מצעצועים לילדים, רהיטים, ביגוד ותכשיטים, ועד מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, חפצים לשימוש אישי ועוד – הרשימה האינסופית של אפשרויות מוכיחה כי אין מוצר שמאחוריו לא עומד מעצב כזה או אחר.

בוגרי התחום יכולים להשתלב כמעצבים שכירים בסטודיו כזה או אחר או בחברות תעשייתיות. לחילופין, יש כאלה שבוחרים במסלול העצמאי ומקימים עסק משלהם, למרות שזה נדיר יותר. המעצבים בעלי השכר הגבוה ביותר הם אלו שעובדים בחברות הייטק, בפערים של כשליש לעומת מקומות עבודה אחרים בתחום. אחריהם מגיעים המעצבים העובדים בחברות Low Tech, ולבסוף מגיעים אלו המועסקים בסטודיו.

המעצבים המוצאים את דרכם למשרה בסטודיו ייחשפו למגוון רב יותר של מוצרים ושיטות עבודה, לעומת אלו העובדים בחברות התעשייתיות, שיטפלו בעיקר במוצרים מסוגים מאוד מסוימים. קחו את זה בחשבון כאשר אתם מסיימים את לימודיכם. כמו כן כדאי לדעת שלמרות הביקוש הגבוה לתחום עיסוק זה, ההיצע כיום אינו גבוה מספיק. יש רק מספר פירמות גדולות שלצדן עוד כמה עשרות משרדים קטנים וחברות.

מה שבטוח – הנכנסים בשערי התחום חייבים להביא איתם מהבית הרבה תשוקה, יצירתיות ומוטיבציה להשתלב. (נכתב לאחר חיפוש תחום לימודים)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן