Skip to content

75 אלף איש ומסר אחד פשוט עד כאב

שלום פירושו סירוב להילחם, שלום מבחינת מלנשון זה לצאת מנאט"ו שהוקמה כדי שתהייה חזית כנגד ברית המועצות שכזכור איננה קיימת. שלום זה להסב את המשאבים שהתפנו לאקולוגיה. ולהתחיל עם אנרגיות מתחדשות במקום נפט שהוא אחד מהגורמים הראשוניים לחבית חומר הנפץ הלא יציבה שנקראת המזרח התיכון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

75 אלף איש התייצבו בנמל הישן ולאורך רחובה הראשי של מארסיי כדי להקשיב למועמד השמאל ז'אן לוק מלנשון מציג את האג'נדה הפוליטית שלו. והמסר פשוט עד כאב, כל כך פשוט ומתאים לכל פינה בעולם, בטח שבטח לישראל והמסר הוא… שלום ומהר.

מראה הפוכה - צילום: עמית מנדלזון
מסכי ענק - צילום: עמית מנדלזון

ז'אן לוק מלנשון לוקח את אסיפות הבחירות שלו לרחובות והוא יודע לעשות זאת טוב יותר מכולם. והפעם הוא תפס את כל מרכז העיר כדי להעביר את תוכן דבריו להמונים שהתייצבו לתמוך בו. עירית מארסיי לא ממש אוהבת את זה וראש העיריה גודה, סגן נשיא הסנאט וחבר המפלגה הגוליסטית (הרפובליקנים), עשה את המקסימום כדי למנוע את האירוע על ידי מניעת שיטור מוניציפלי מהאירוע. חסר תקדים ומלוכלך (הטענה שלו היא משחק רוגבי גדול שנערך בו זמנית בעיר, אלא שאוהדי רוגבי לא צריכים שיטור בכלל).

ג'נדרמים במקום משטרה מקומית - צילום: עמית מנדלזון

אז שלום הוא המסר והוא באמת פשוט אבל, אם זה כל כך פשוט, ומיד אפרט, מדוע זה לא צלח מעולם, מדוע יש מלחמות? כי יש מי שמחרחר אותן יש מי שמעורב בהן יש מי שמסית בני אדם אחד כנגד השני. והאינטרסים בלתי נגמרים מנפט, דרך חוזי בניה וכמובן תעשיית נשק עניפה ורווחית.
למעלה מ-25 שנה קיימים הסכמים לחיסול נשק כימי וביולוגי מדוע הם אינם מקויימים? מדוע יש מדינות כמו ארה"ב שנזכרו רק 20 שנה מאוחר יותר לחתום עליהם או מדינות אחרות שבכלל לא חתמו? ואיש לא כפה עליהן דבר.

75 אלף איש לאורך רחוב הקנבייר - צילום: עמית מנדלזון

שלום פירושו סירוב להילחם, שלום מבחינת מלנשון זה לצאת מנאט"ו שהוקמה כדי שתהייה חזית כנגד ברית המועצות שכזכור איננה קיימת. שלום זה להסב את המשאבים שהתפנו לאקולוגיה. ולהתחיל עם אנרגיות מתחדשות במקום נפט שהוא אחד מהגורמים הראשוניים לחבית חומר הנפץ הלא יציבה שנקראת המזרח התיכון. גם את אספקת האנרגיה הגרעינית ניתן להפסיק, ולשחרר את העולם מסכנות כמו צ'רנוביל ופוקושימה ובמקביל להציל חייהם של אלו העובדים בכריה וייצור אורניום.

לחלום גבוה - צילום: עמית מנדלזון

כן יש להשקיע משאבים בכל צידיו של הים התיכון, אחרי הכל כולנו חולקים בו ו-30% מתעבורת הסחורות העולמית עוברת בו אבל גם 17% מהטינופת מושלכת אליו.
הסבת המשאבים לאקולוגיה, בין היתר ניקוי הים התיכון המטונף, תאפשר מיליוני מקומות עבודה לחוקרים מדענים, מהנדסים, והשלום כלשעצמו יספק תעסוקה לאמנים ומשוררים. כי למלחמה אין סוף.

אבטחה מהים - צילום: עמית מנדלזון

ומלנשון שואל. איך יתכן שאדם, הומופוב, גזען, שונא נשים הפך בן לילה למושיע העולמי, עבור מה בעצם? עבור החרפה של סכסוך בינלאומי עקוב מדם? הרי האמריקאים הפציצו כבר את אפגניסטאן ועירק ולא רק שכלום לא נפתר, הכל הסתבך.

השלום הוא הפתרון היחיד לכל בעיות העולם, המלחמה הופכת את כולנו לבשר תותחים מצד אחד ועבדים לכלכלה גלובלית מלוכלכת שמונעת על ידי חמדנות גרידא.

צעירים ומלנשון - צילום: עמית מנדלזון

הנאום היה ארוך אבל מעורר השראה.  מסודר וברור ומנומק להפליא וגם… אפשרי, זו לא רק תאוריה זה אפשרי הלכה למעשה, ולצרפת יש את הכלים לא להזדנב אחרי מחרחרי מלחמה. לכלכלה המקומית כמו גם הגלובלית השלום חשוב הרבה יותר מנפט. אז נכון שצרפת איננה מעצמה כמו שהיתה בעבר אבל היא עדיין הלב של אירופה: פיזית , תרבותית ומנטלית. ויש לה את הכח להוביל מהלכים אילו רק היה לה נשיא ולא סתם חדל אישים נטול כריזמה כמו פרנסואה הולנד.

אבל מלנשון פתח דווקא בברכת ברוכים הבאים לפליטים. ואמר בפשטות. האם לא מגיע להם לחיות? האם אנחנו חברה רבת גוונים, צבעים, מוצאים ודתות יכולים או מסוגלים למנוע מהם את הזכות לחיות טוב יותר? האם הצבת גבולות וחומות תשפר במשהו את העולם שלנו? לא, היא פשוט תפריד ביננו ותייצר עוד סיבות למלחמות. מלנשון גם מצא לנכון להכריז על דקה דומיה (20 שניות למען האמת) לזכר מאות אלפי הפליטים שנספו בנסיון להגיע לחוף מבטחים.  כן שלום אפשרי, ונכון תמיד יהיה מי שינסה למנוע אותו להקשות עליו להסית ולחרחר מלחמה. אבל גם בשכונה הכי שקטה יש שכן רועש וקולני. זה לא סיבה לשרוף לו את הבית ולצאת למלחמה.

75 אלף איש ומסר אחד פשוט, ואנוכי, ציניקן שכמוני, גם אני ראיתי לפתע אור בקצה המנהרה, כן אני יודע שהמנהרה ארוכה. אבל יש שם אור פתח , זרזיף של תקווה. עכשיו לך תסביר לפשיסט הימני המצוי את כל זה. לך תעביר מסר ששלום זה לא הפניית הלחי השניה אלא להיפך שלום הוא מהלך מבריק שמבטיח שגשוג ועוצמה כלכלים וחברתית. החיים במצב מלחמה מתמיד רק מחמירים את מצב האוכלוסיה, פוגעים בחברה ובכלכלה. וגובים הרבה יותר קרבנות בנפש מפיגוע טרור אקראי.

2 Comments

  1. גורן
    11 באפריל 2017 @ 12:58

    איזה שלום? רוסיה עדין לא התפרקה מהראש שלה שיהיה ברית המועצות ראה אי קרים לרוסיה יש עדין חלומות של התפשטות גם כאן במזרח התיכון ועדין מדינות חופשיות במזרח אירופה " מפריעות לה" עכשיו כאשר יש בעיות בעולם כולם פוני לשריף של העולם [ דונאלד טראמפ] ומבקשים חלקם אפילו מתחננים שיעזור [ סוריה] בעולם של איסלם פונטליסטי המתפשט כאש בשדה קוצים של טרור אתה מדבר על שלום הרי המלחמה באה מלחמת עולם 3 תהיה נגד אותו איסלם מטורף הפוגע בכל פינה בעולם סומליה פיליפינים הודו שבדיה גרמניה צרפת אנגליה ארצות הברית מצרים עירק לבנון סוריה אוסטרליה ירדן רוסיה אותם " פליטים" שהכנסת לבית שלך הם יהרסו לך את הבית מבפנים אם הבשורה של הגיאה"ד לחלום זה טוב ואפילו מהנה אבל בסוף החלום אתה מתעורר המציאות היא אחרת כידוע ורוב הסיכויים שבצרפת וכך גם באירופה הימין יזכה וזה תודות לאסלם ולטרור תחליף משקפיים ……..

    • עמית מנדלזון
      11 באפריל 2017 @ 21:52

      אז יאללה גורן צא למלחמה , כולי תקווה שתשוב ממנה בחיים. האיסלאם הפונדמנטליסטי לא מנסה להתפשט לשום מקום כי הוא פשוט לא יכולה. אבל ימכרו לך את זה כי אתה מאמין במלחמות. הרוסים… הם לא עניין שלנו ולהם אכן יש אינטרס בנפט וסחר בנשק. גם לדונלד טראמפ יש אינטרס בנפט. אם תפסיק להשתמש בנפט… ואישך כל מדינות אירופה אז פוטין וטראמפ לא ימצאו סיבה לבזבז משאבים על מלחמה בסוריה. גורן, נסה לרגע לצאת מהקופסא ולחשוב באופן לא מקובל. מה גורם למה מי מניע את מה ולמה. אל תחפש את מה שמוכרים לך. כי ביננו קל נורא למכור לציבור לוקשים. נסה לחשוב באופן עצמאי. כל ילד שגדל במדינת ישראל גדל על מיתוסים שרובם שקריים או חצאי אמיתות. גם אני הייתי ילד כזה (לא נולדים שמאלנים). עם הזמן מתחילים לחשוב על… מה ההגיון? מה מניע דברים? הנה נקודת מוצא בסיסית אסאד רוצה להישאר בחיים ובשלטון. לרוסים זה חשוב כי אסאד הוא אחד מהלקוחות הטובים ביותר של תעשיית הנשק שלהם. דאעש זה תרוץ נחמד לאללה למה לתמוך באסד, אבל דאעש זה סתם כנופיה, מסוכנת אבל עדיין סתם כנופיה. לפוטין מתאים המשך הסכסוך הרי אם היה פוטין רוצה הוא היה יכול מזמן להשמיד את דאעש . בחייך גורן במקום לצטט תחשוב יש לך ראש רק בשביל זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן