Skip to content

צירופים

להקת המחול הנודעת מניו יורק שייסדה ג'סיקה לאנג לפני שש שנים מגיעה לשלוש הופעות בלבד במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. הכוריאוגרפיה של לאנג מרתקת משום שהיא משלבת מחול מודרני עם מוזיקה קלאסית תוך שימוש בווידיאו ארט, תאורה חדשנית, ואלמנטים תיאטרליים ועיצוביים. כך הופכת שפת הבלט הקלאסי לעכשווית ומרגשת. היא יוצרת שיתופי פעולה מיוחדים ומפתיעים והופכת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין זה ביקורה הראשון של לאנג בארץ. ב-1997 הופיעה עם להקתה של טווילה ת'ארפ בקיסריה. הפעם תגיע עם להקתה שלה. לא בכדי זכתה ג'סיקה לאנג בשלל פרסים: פרס בסי היוקרתי (2014) ובפרס אריסון ב-2017. ב-2015 זכתה בפרס הוקרה מעיריית ניו-יורק. היא יצרה 90 בלטים שהועלו על ידי להקות שונות ברחבי העולם,- ביניהן הבלט של יפן והבלט המלכותי של ברמניגהם. היא יצרה בלט בשיתוף פעולה עם תיאטרון האריס בביאנאלה לאדריכלות בשיקאגו יחד עם האדריכל סטיבן הול. עם המוזיאון הנודע לאמנות מודרנית –  הגוגנהיים  — יצרה את  Works and series process. היא בראה את הכוריאוגרפיה ל"אאידה" עבור האופרה של סן פרנציסקו בשיתוף עם בית האופרה של וושינגטון והאופרה של סיאטל. עבודותיה שולבו באקדמיות יוקרתיות דוגמת ג'וליארד. היא עצמה סיימה את ג'וליארד ורקדה אחר כך בלהקת טווילה ת'ארפ. את דרכה החלה כבר בגיל שלוש כילדת פלא. לאחר שייסדה את להקתה – זכו לשבחים רבים. המייחד את הכוריאוגרפיה של לאנג הוא הצירופים המקוריים של שפות מחול שונות.

הייעוד, קרדיט Komau

בארץ תעלה הלהקה שישה קטעים : על רקע צלילי הפרטיטה השלישית של באך – יהיה  ריקוד סולו קצרצר וקליל. "מחשבה חרישית מתוקה" – היא יצירה שחיברה לאנג ב-2016 בהשראת הסונטות של שייקספיר והרקדנים ירקדו אותה לצליל מוזיקה מקורית של ג'ייקוב צ'ופינסקי.

לצלילי האדאג'יו הקסום של רביעיית המיתרים (מס' 15,אופ' 132) של בטהובן רוקדים עשרה רקדנים את Thousand Yard Stare יצירה שחיברה לאנג ב-2015 והיא עוסקת בחיילים נפגעי פוסט- טראומה. היצירה הועלתה ביום שהוכרז כיום ותיקי המלחמה.  הריקוד נפתח בחייל בוהה במבט אבוד – ומכאן הכותרת. לאנג ראיינה חיילים רבים לפני שיצרה את המחול.

 זעקת החיילים לעזרה, קרדיט Todd Rosenberg
זעקת החיילים לעזרה, קרדיט Todd Rosenberg

"הייעוד" הוא קטע מחול מתוך האפוס "בדידות זוהרת" אותו חיברה לאנג כבר ב-2006. הוא הוזמן ע"י אלווין איילי. הריקוד הוא לצלילי "הו מריה סטלה מאריס" בביצוע Trio Mediaeval.

"לבן" הוא קטע מחול לצלילי המוזיקה של אדוארד גריג על סרט צילום שחיברה לאנג ב-2011. עורכי הסרט הם טטסושי ואקאסוגי וג'קסון גוטייר. את הצילום ביים שינצ'י מרויאמה.

 שלמות גאומטרית מעודנת, קרדיט Sharon Bradford bradford
שלמות גאומטרית מעודנת, קרדיט Sharon Bradford Bradford

בהשראת הסדרה KUSHO של שיניצ'י מרויאמה חיברה לאנג בשנת ייסוד הלהקה – 2011 את "טיפה". חברי הלהקה רוקדים לצלילי מוזיקה מקורית של ג'אקוב צ'ופינסקי; עורך וידיאו/מלחין: טטסושי ואקסוגי וג'קסון נוטיאר. את הוידאו ארט ביים שיניצ'י מרויאמה.

המייחד את הכוריאוגרפיה של ג'סיקה לאנג  הוא היכולת לערוך צירופים מעולמות שונים – ארכיטקטורה. וידיאו ארט, מוזיקה מגוונת. כרקדנית יש לה היכולת  המדהימה לבטא רגשות בפשטות עדינה.

לא הייתי מחמיצה את המפגש עם יוצרת מרתקת ומקורית זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן