Skip to content

מעבר טאבה נסגר לישראלים עד לאחר החג

במטה ללוחמה בטרור אומרים כי המעשה נעשה על רקע התגברות האיום, חומרתו ומיידיותו. על סגירת סיני לישראלים החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לאחר התייעצות עם שר הביטחון ועם הגורמים המוסמכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע פיגועי הטרור שהיו במצרים ובהמשך לאזהרת המטה ללוחמה בטרור, מפני פיגועים אפשריים בסיני – נסגרה, בצעד חריג ויוצא מן הכלל, הכניסה לשראלים לסיני עד לתום חג הפסח. השלטונות המצריים עודכנו בהתפתחות זאת.

חצי האי סיני כפי שצולם מהמעבורת "קולומביה" בשנת 2000 (צילום: ויקיפדיה)
חצי האי סיני כפי שצולם מהמעבורת "קולומביה" בשנת 2000 (צילום: ויקיפדיה)

במטה ללוחמה בטרור אומרים כי המעשה נעשה על רקע התגברות האיום, חומרתו ומיידיותו. על סגירת סיני לישראלים החליט שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בהתאם לסמכויותיו ע"פ דין, ולאחר התייעצות עם שר הביטחון והגורמים המוסמכים. עפ"י ההחלטה לא תתאפשר יציאתם של אזרחים ישראלים ממעבר טאבה לכיוון סיני, החל מטווח הזמן המיידי ועד אחרי החג, ה-18 באפריל, בכפוף להערכת המצב. כניסת אזרחים ישראלים בחזרה למדינה תתאפשר.

ברקע להחלטה – פעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" של דאע"ש בחודשים האחרונים, כולל כנגד ישראל, למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים בטווח הזמן המיידי.

המטה ללוט"ר שב והמליץ לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. כמו כן, התבקשו משפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם אודות האיום המיידי בסיני.  יציאתם לסיני של אזרחים ישראלים, אשר מתעתדים לצאת לאזור, לא תתאפשר מטעמים של הגנה על ביטחונם – ולפיכך הם התבקשו שלא להגיע למעבר טאבה לצורך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן