Skip to content

מחשש לפיגוע טרור – מעבר טאבה נסגר ליציאה מהארץ

בצעד תקדימי המלמד על חומרת המידע המצטבר בידי המטה ללוחמה בטרור, הוחלט הבוקר לסגור מיד את המעבר לכניסה למצרים. הלוט"ר קרא למשפחות ישראלים השוהים בסיני ליצור עמם קשר ולבקשם לשוב מיד לישראל. לגבי ישראלים שמבקשים לצאת לסיני נמסר כי " לא תתאפשר יציאתם בעת הנוכחית מטעמים של הגנה על ביטחונם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לתיקוף אזהרת המסע של המטה ללוט"ר (לוחמה בטרור) מאמש, נוכח התגברות האיום, חומרתו ומידיותו, ועל פי אישור הדרג המדיני, החליט היום (שני) שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, בהתאם לסמכויותיו ע"פ די ולאחר התייעצות עם שר הביטחון הגורמים המוסמכים, לא לאפשר יציאתם של אזרחים ישראלים ממעבר טאבה לכיוון סיני, החל מטווח הזמן המידי ועד אחרי החג (18.4) בכפוף להערכת המצב. יודגש, כי תתאפשר כניסת אזרחים ישראלים חזרה למדינה.
אתמול הוציא הלוט"ר אזהרת מסע חמורה ובה נאמר: "נוכח חומרת האיום, המלצת המטה ללוט"ר לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. כמו כן, נבקש ממשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם אודות האיום המיידי בסיני. לצד זאת, ממליץ המטה ללוט"ר לאזרחים הישראלים המתעתדים לצאת לסיני, להימנע מלעשות זאת".

מעבר טאבה
מעבר טאבה

ברקע לכך, הביא הלוט"ר בחשבון את המידע על פעילותו המתעצמת של "מחוז סיני" בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה בפעילותו, כולל כנגד ישראל, למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים בטווח הזמן המידי.

עוד נאמר בהודעת הלוט"ר כי "המלצת המטה ללוט"ר לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. כמו כן, נבקש ממשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם אודות האיום המידי בסיני. לגבי אזרחים ישראלים אשר מתעתדים לצאת לאזור, נדגיש כי לא תתאפשר יציאתם בעת הנוכחית מטעמים של הגנה על ביטחונם, לפיכך מתבקשים שלא להגיע למעבר טאבה לצורך יציאה לסיני ולהישמע להנחיות

".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן