Skip to content

ירושלים: צעירה בריטית נדקרה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה

הצעירה נסעה ברכבת הקלה ונדקרה בידי פלסטיני, ג'מיל תמימי, בן 57, תושב ראס אל עמוד, ככל הנראה מעורער בנפשו. מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי למרות מאמצי ההחיאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. אישה בהריון נחבלה בבטנה וגבר כבן 50 נחבל ברגלו כשניסה להימלט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה, סטודנטית מאנגליה כבת 23 נדקרה היום (שישי) על ידי מחבל בפיגוע דקירה שאירע בקרון רכבת במתחם הרכבת הקלה בכיכר צה"ל בירושלים. הצעירה פונתה לבית החולים הדסה ללא הכרה ונפטרה בחדר ההלם בבית החולים הדסה הר הצופים. המחבל נלכד בידי שוטר ונעצר. מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי הצעירה: "הגיעה לבית החולים והוכנסה לטיפול בחדר הלם ומצבה מוגדר כאנוש והובהלה אל חדר המיון תוך כדי פעולות החייאה, שנמשכו אף בחדר המיון. לצערנו נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה".


בשל האירוע הופסקה תנועת הרכבות לכל אורך הקו, אך חודשה באישור המשטרה בין התחנות הר הרצל לתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם ובשלב מאוחר יותר לאורך כל הקו. מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שהגיע לזירת הפיגוע מסר כי "המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה הוא גבר בן 57 מעורער בנפשו עם רקע של אלימות במשפחה".  עוד נודע כי המחבל פעל ככל הנראה לבדו וללא סיוע.

עוד עלה במהלך החקירה הראשונית כי מדובר ג'מיל תמימי, בן 57, תושב ראס אל עמוד וכי הוא ניסה להתאבד השנה בבליעת סכין גילוח בבית חולים בצפון.  ב 2011 הורשע בביצוע מעשים מגונים בבתו. בשב"כ מציינים כי "זהו מקרה נוסף מבין רבים שפלסטיני הסובל ממצוקות אישיות, נפשיות או מוסריות בוחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו".

 מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי "פרמדיקים טיפלו בצעירה שנפגעה בפלג גופה העליון. פצוע נוסף שמצבו מוגדר קל כבר פונה לבית החולים". לדבריו, "נהג הרכבת הפעיל את בלם החירום, מה שהביא לפגיעה במספר בני אדם נוספים שנחבלו מהעצירה הפתאומית".

בנצי אוירינג מפקד זק"א ירושלים, אמר "קיבלנו דיווח על פצועה קשה מדקירה בתוך הרכבת. הגעתי עם צוות כוננים של זק"א לזירת הפיגוע צעירה הייתה פצועה במצב אנוש עם פציעה רב מערכתית. בנוסף היו עוד כמה נפגעי חרדה. לאחר טיפול רפואי של צוות מד"א פונתה הפצועה תוך כדי החייאה ע"י נט"ן לבית החולים. לאחר כשעה קיבלנו את הדיווח מבית החולים שהפצועה נפטרה. הצוות של זק"א ירושלים אספו את הממצאים בזירה".

זירת הפיגוע (צילום: דן בר דב )
זירת הפיגוע (צילום: דן בר דב )
סכין המחבל (צילום: משטרת ישראל)
סכין המחבל (צילום: משטרת ישראל)

מחקירת המשטרה עולה כי מדובר בצעירה שנדקרה בזמן שנסעה ברכבת הקלה סמוך לכיכר צה"ל בירושלים. מחבל תושב ראס אל עמוד כבן 57,  שנסע אף הוא ברכבת הקלה וכשזו הגיעה סמוך לכיכר צהל , קם ממקומו ובאמצעות סכין שהייתה ברשותו דקר נוסעת. שוטר שהיה באותה עת ברכבת הבחין באירוע והשתלט על המחבל ונטרלו.


חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו את הצעירה  תוך כדי פעולות החייאה כשהיא סובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון. בנוסף צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי ציון אישה כבת 30 בחודשי הריון מתקדמים שנחבלה בבטנה בזמן עצירת הרכבת וגבר בשנות ה-50 שנחבל ברגלו שניסה להימלט.

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב
צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת

מהמרכז הטראומה בשערי צדק נמסר כי למרכז פונו גבר ואשה שנפגעו בעת עצירת החירום של הרכבת הקלה. האישה בהריון עם פגיעה  בבטנה והגבר נחבל ברגל ובחזה, שניבם טופלו מיידית בחדר הטראומה.
זאבי הנפלינג חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א שהגיע ראשון למקום סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה, שוטרים שהיו במקום הובילו אותי לתוך הרכבת שם שכבה צעירה בשנות ה- 20 כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים וביצעתי פעולות החייאה. מיד הגיעו צוות ניידת טיפול נמרץ שלנו שהמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות שמצבה אנוש. טיפלנו גם גבר בשנות ה 50 ואישה בהריון בשנות ה 30 שנחבלו במהלך האירוע ופינינו אותם לבית החולים שמצבם מוגדר קל".

סיכום האירוע במחוז ירושלים – הדוקר, שוהה במוסד רפואי לחולי נפש

מאוחר יותר סיכמו במשטרת ירושלים את האירוע ומסרו:  בשעה 12:49 הוזעקו כוחות משטרה רבים סמוך לכיכר צה"ל בעקבות דיווח אודות פיגוע דקירה. מתחקור ראשוני עולה כי מחבל שעלה לרכבת הקלה בתחנת שער שכם עם שקית אותה אחז בידו, נסע ברכבת מספר דקות עד הגיעה בסמוך לכיכר צה"ל. משהבחין בצעירה העומדת לידו, התכופף ושלף מהשקית שברשותו סכין ודקר את הצעירה מספר פעמים בפלג גופה העליון.


שוטר ממשטרת ירושלים שהיה באותה עת באותו הקרון שלא במשמרת יחד עם בני משפחתו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום ברכבת ונטרל המחבל תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בנטרול המחבל.

בשלב זה הרכבת נעצרה, הדלתות נפתחו וכוחות משטרה ויס"מ שהיו פרוסים במסגרת ההערכות המוגברת בעיר, נכנסו לקרון ועצרו את המחבל ופינו את שאר הנוסעים. מד"א פינו במצב קשה את הפצועה לבית החולים שם נפטרה מפצעיה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד כבן 57, מעורער בנפשו , היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים ,שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש. המחבל הועבר לחקירת ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה החוקרים גבו עדות מארבעת בניו.


מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שניהל את  זירת הפיגוע שיבח את התגובה המקצועית והנחושה של השוטר שעצר את המחבל  "שוטרי משטרת ירושלים ערוכים בכל עת לתת מענה מיידי לכל אירוע בדגש לאירוע טרור. הניטרול המיידי והמקצועי של המחבל בעודו ברכבת הינו פועל יוצא של תרגום ההנחיות המבצעיות לפעילות בשטח הלכה למעשה שמנעה המשך פגיעה בחפים מפשע שהיו באותה עת ברכבת.  בשלב הפיגוע הרכבת היתה מלאה אנשים ליד המפגע, שוטר על אזרחי של מחוז ירושלים שומע את הצעקות, מתנפל עליו ועוצר אותו. ובזה מסתיים האירוע. אני מקווה שלא יהיו עוד אירועים כאלו, ואם יהיו נסכל אותם כפי שסיכלנו בפעמים הקודמות"

4 Comments

  1. גורן
    16 באפריל 2017 @ 12:47

    אליק למה הערבים המערערים בנפשם לא דוקרים ערבים ?

    • עמית מנדלזון
      16 באפריל 2017 @ 15:18

      מצד אחד זו תורת הסיכויים יש להם 80 אחוז סיכוי לדקור יהודי. מצד שני גם ערבי מעורער בנפשו יושע מי מדכא אותו. אבל יהודי מעורער בנפשו… מצביע ביבי ודוקר את כולם, ערבים ויהודים גם יחד

  2. פאני
    14 באפריל 2017 @ 15:25

    זו המשך התוצאות מטיפשותו של הבוגי יעלון. הערבושים כבר לא פוחדים לפגוע בנו באור יום–הם יודעים שהחיילים לא יורים ולכל חייל צמוד עורך דין. אבל אותו יעלון ידע טוב מאד לנעול מגפיים כשדאג לעצמו. חוכמתו של הבוגי דומה לחוכמתו של אויבמה, וגם התוצאות זהות.

    • אליק מאור
      14 באפריל 2017 @ 16:10

      ערבושים? גזענות….
      ולעניין גופו – זו חכמתו של מר נתניהו וחבר מרעיו מימין (בית יהודי, שס, חרדים, ישראל ביתנו) שמעדיפים כיסא, כסף, תאוות בצע ושררה, ואיך לא? ארץ ישראל השלמה וההילכתית, על פני 2 מדינות, נסיגה מהשטחים הכבושים, פתרון יצירתי לירושלים העתיקה (בנאום וכדומה). ימין הזוי שכופה על עם שלם מציאות מדממת, שנאה, אפרטהייד והכל בעזרת השם..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן