Skip to content

כך הפכה הריביירה הישראלית ליעד אטרקטיבי

העיר שהייתה ידועה בעיקר בדימויים לא מחמיאים בעברה הלא רחוק, הפכה כיום לפנינת השרון. מגדלי יוקרה בכל פינה, מלונות וסוויטות על הים והרבה שיק; כל אלה מושכים תיירים, אנשי עסקים ואת אוהבי החיים הטובים. נתניה של השנים האחרונות היא ממש לא מה שחשבתם. כבר בכניסה הדרומית לעיר ניצב לו קניון עיר ימים המעוצב לעילא ולעילא, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיר שהייתה ידועה בעיקר בדימויים לא מחמיאים בעברה הלא רחוק, הפכה כיום לפנינת השרון. מגדלי יוקרה בכל פינה, מלונות וסוויטות על הים והרבה שיק; כל אלה מושכים תיירים, אנשי עסקים ואת אוהבי החיים הטובים.

נתניה של השנים האחרונות היא ממש לא מה שחשבתם. כבר בכניסה הדרומית לעיר ניצב לו קניון עיר ימים המעוצב לעילא ולעילא, ומקנה תחושה של עיר מודרנית. מגדלי המגורים הגבוהים והיוקרתיים סביב, רק מוסיפים לאווירת היוקרה ולתחושה שהגעתם לעיר-חוף אטרקטיבית מאין כמותה.

ככל שתעמיקו לתוככי העיר, תיתקלו במבנים מרהיבים נוספים – רובם לצורכי מגורים – חלק בלתי נפרד מתנופת הבנייה המבורכת שפוקדת את רוב ערי ישראל. רק לאחרונה אושרה בנייתן של 1,000 יחידות דיור נוספות בעיר, והיד עוד נטויה. גם בקיים משקיעים בעיר נתניה – החברה לפיתוח נתניה שיפצה עד היום מעל 150 בנייני מגורים קיימים, ויש להניח שזה לא ייעצר שם.

אבל מה שהופך את נתניה לעיר אטרקטיבית במיוחד לתיירים מכל העולם, הוא היצע בתי המלון שבעיר. על חוף הים תמצאו שרשרת ארוכה של בתי מלון ומגדלי סוויטות יוקרתיים, שחלקם לא היו קיימים עד לפני עשור.

אחד מהבולטים ומהיוקרתיים שבהם – מלון הסוויטות איילנד – נבנה בתחילת העשור הנוכחי בהשקעה של כ-100 מיליון דולר. המגדל הלבן והמבהיק בן 30 הקומות מציע 137 סוויטות ודירות פאר, עם נוף מדהים אל הים, ספא יוקרתי ומפנק ואירוח ברמה שחמש כוכבים נשמע כמו משהו מיושן לעומתו. מלון איילנד הוא גם מלון כשר, המושך אליו את קהל שומרי המסורת, לצד זוגות נשואים טריים שמחפשים ליל כלולות חד פעמי בסוויטה יוקרתית.

היוקרה הזו ניבטת כיום מכל אזוריה החדשים והמתחדשים של העיר נתניה. רבים מעדיפים להימנע מתל אביב הדחוקה, הסואנת והיקרה מדי, לטובת המסעדות החדשות, הטיילת המרהיבה ודירות היוקרה של נתניה, רק 20 דקות נסיעה צפונה משם.

גם אנשי עסקים פוקדים את המקום, לא פחות מאשר תיירי הפנים והחוץ. בתי מלון רבים בנתניה השכילו להבין זאת מבעוד מועד, ורובם ככולם מציעים כיום טרקליני עסקים מפוארים לקיום פגישות עסקיות בנוחות וביוקרה של בית מלון. אין כמו נוף לים וארוחה מפנקת לעשיית ביזנס מוצלח.

 ומה הלאה? יש לשער שנתניה של 2017 והשנים הבאות, תהיה לא פחות אטרקטיבית ואף מעבר לכך. כבר בשנת 2013 החליטה עיריית נתניה להשקיע במלונות ובתיירות, ולהקים יותר מ-10 בתי מלון עם היצע כולל של 6,000 חדרים, בנוסף על אלו הקיימים.

מדובר בגידול של מעל 550% במספרי חדרי המלון בעיר, שחלקם ישמשו לתיירות וחלקם ישמשו להשקעה כדירות מגורים. כך ניתן יהיה לאזן בין הביקוש להיצע, במקרים בהם הגידול בחדרי המלון יעלה על הביקוש.

בכל מקרה, ולאור השינויים המדהימים שעוברים על נתניה – אין ספק שרק טוב צפוי לפנינת השרון החדשה והמתחדשת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן