Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 23 באפריל, 2017

גנבת הספרים, סיפורו של ניקולס וינטון, רשימת שינדלר, אני זוכר, הסודות של איידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17:30 גנבת הספרים | The Book Thief, ערוץ Hot גולד 

דרמה שהייתה מועמדת לפרס האוסקר על המוזיקה. הסרט מבוסס על רב-מכר מאת מרקוס זוסאק, והמיוחד בו הוא הקול המספר, שהוא המוות בכבודו ובעצמו. בשנת 1938, נוסעת נערה צעירה בשם ליזל (סופי נליס, "שובר את הכלים") עם אמה ואחיה הצעיר אל משפחה אומנת. אמה הקומוניסטית חוששת שירדפו אותה, ולכן מבקשת למסור את ליזל לאימוץ. כאשר האח הצעיר נפטר משחפת ומובא לקבורה, ליזל מוצאת במקום את הספר 'המדריך לחופר הקברים' ונוטלת אותו אליה. בעיירה קטנה בפאתי מינכן, היא סובלת מיחסה של האם המאמצת הקשוחה רוזה הוברמן (אמילי ווטסון, "לשבור את הגלים"), אך יוצרת קשר קרוב ומיוחד עם האב המאמץ, הנס (ג'פרי ראש, "ניצוצות", "נאום המלך") – שמלמד אותה לקרוא. הנס מחביא במרתף נער יהודי בשם מקס, שאביו הציל את הנס במלחמת העולם הראשונה. היא גם מתיידדת עם רודי (ניקו ליירש, "בלקאאוט"). זהו נער בן גילה שמצטרף לתחביב המוזר שלה, לגנוב ספרים מהספרייה שבבית ראש העיר. שוב ושוב פוגש המוות את ליזל במסגרת ההתרחשויות הטראגיות בתקופת המלחמה, וכשהיא מתחילה לכתוב את סיפור חייה, עליה להוסיף את סיפור ההפצצה על העיירה. בימוי: בריאן פרסיבל. ארה"ב / גרמניה, 2013. הסרט מייצג אסופה של כוונות טובות, שפשוט לא הסתדרו יפה על המסך. הסיפור אמנם עוסק בחלק מבייש של ההיסטוריה האנושית, והגרמנית בפרט, לעיתים הוא נוגע בלב הצופים, אך רחוק מאוד מאיכותו של הספר, וחבל. ציון: 

18:20 סיפורו של ניקולס וינטון Children Saved from the Nazis: The Story of Sir Nicholas Winton, ערוץ Hot8 

אלבום ישן של גזרי עיתון התגלה בעליית הגג של ניקולס וינטון, וחשף את מעשיו המופלאים במהלך מלחמת העולם השנייה, שהצילו קרוב ל-700 ילדים ממוות ודאי בידי הנאצים. את הסיפור המורכב והמרגש מגוללים אחדים מהילדים הניצולים וסר ניקולס וינטון בעצמו. בריטניה, 2010.

22:00 רשימת שינדלר | Schindler's List, ערוץ Yes3 

סרטו הבלתי נשכח של סטיבן ספילברג, זוכה שבעה פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר. סיפורו של אוסקר שינדלר, איש עסקים שהיה מקורב למפלגה הנאצית, אשר ניצל את קשריו כדי להציל מאות יהודים שעברו עבורו ממוות במחנות. בין השאר נבחר הסרט למקום השמיני ברשימת מאה הסרטים הטובים בכל הזמנים של מכון הסרטים האמריקני, ונמצא במקום שישי ברשימת הסרטים הטובים אי פעם של אתר IMDB. שחקנים: ליאם ניסן, בן קינגסלי, רייף פיינס, מארק איווניר, רמי הויברגר. ארה"ב, 1993. יצירת מופת בכל קנה מידה – בימוי, צילום, מוזיקה וחוכמה תסריטאית. ציון: 

22:00 אני זוכר Remember, ערוץ Yes4 

שני ניצולי שואה קשישים מחליטים לצאת בחיפוש אחר הקצין הנאצי ששלח את משפחותיהם למוות וחי באמריקה תחת זהות בדויה. על אף שאינם בקו הבריאות, הם נחושים להוציא את תוכנית החיפוש לפועל ויוצאים למסע חוצה יבשת מדהים. שחקנים: כריסטופר פלאמר, מרטין לנדאו, דין נוריס. במאי: אטום אגויאן ("המתיקות שאחרי"). קנדה / גרמניה, 2015. סרט מסקרן המונע בזכות המשחק החכם והאיכותי של פלאמר, אל מול הבימוי הרגיש של אגויאן. ציון: 

22:05 הסודות של איידה | Aida's Secrets, ערוץ Yes דוקו 

פרס הקהל – דוקאביב 2016, מחביבי הקהל – פסטיבל Hotdocs 2016. שבעה עשורים של שקרים והסתרות מגיעים לקיצם. כשהבמאי אלון שורץ מגלה לדוד שלו, יצחק, סוד ששמר מפניו במשך 40 שנה – חיי המשפחה במושב הפסטורלי מתהפכים על פניהם. מתברר שלדוד יצחק, שנולד במחנה העקורים בֶּרגן-בֶּלזן בשנת 1945 והגיע כתינוק יתום לאימוץ בישראל, יש אח בקנדה, שֶׁפְּסֶל, עליו מעולם לא ידע. אך האיחוד בין שני האחים הוא רק תחילתו של מסע מלא תפניות מפתיעות, שבמרכזו עומדת אישה מסתורית אחת – אַיְידה, אמם של השניים. כששני האחים מגיעים לבית האבות ליד מונטריאול בו מתגוררת איידה, שפוגשת לראשונה את שני בניה יחדיו, הם מנסים לפזר את הערפל האופף את עברם המשפחתי: מיהו אביהם? מדוע שלחה את יצחק לישראל וניתקה קשר עם שפסל? כיצד בכלל הגיעה למחנה העקורים? והאם קיימים ילדים נוספים אותם היא מסתירה? את התשובות המטלטלות לשאלות האלה, האחים לא יצליחו לחלץ ממנה בקלות, אבל מה שבטוח הוא שחייהם לא ימשיכו להיות עוד כפי שהיו. תוך שימוש בארכיונים נדירים, נחשף, דרך קורותיה של המשפחה, סיפור התקומה של אנשי מחנות העקורים – סיפורם של אלו שעד היום סוחבים את השלכות התקופה הדרמטית הזו; וגם של אלו שבחרו לחגוג את החיים, לרקוד, לקיים חיים מלאי תשוקה, ולהמשיך הלאה אל עבר העתיד במקום להביט אחורה. 90 דקות, ישראל / גרמניה / ארה"ב, 2016. סרט מרגש, מצולם היטב, שיודע להגיע בדיוק למקומות הנכונים, אם כי מותיר את הצופים עם לא מעט שאלות. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן