Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 25 באפריל, 2017

משפחת פוסטר 4, חיי הנצח של הנרייטה לאקס, זרעים: הסיפור שלא סופר, אימפריית החלומות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:15 משפחת פוסטר 4 | The Fosters 4, ערוץ Yes דרמה 

העונה הרביעית מתחילה מיד עם סיום אירועי העונה השלישית, כשניק שבור הלב, שראה את מריאנה מנשקת את מאט, מגיע לבית הספר ובידו אקדח, ומאיים לפגוע בתלמידים. קאלי וברנדון מנסים לשער מה תהיה תגובתן של לנה וסטף לבשורה שקיימו יחסי מין, וקאלי בטוחה שיחליטו לשלוח אותה לבית אומנה אחר. במהלך פרוייקט צילום, קאלי מגלה לתדהמתה שאחד מאחיה האומנים מן העבר, מואשם ברצח.

22:00 חיי הנצח של הנרייטה לאקס The Immortal Life of Henrietta Lacks, ערוץ Yes3 

דרמה מבית HBO, מבוססת על רב המכר באותו השם, שאף יצא לאור בעברית בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר. עשרים שנה לאחר שהנרייטה נפטרה, מגלה משפחת לאקס כי חלק ממנה ממשיך לגדול. מסתבר שהביופסיה שנלקחה מגופה נשלחה גם למעבדה מיוחדת – שם ניסו לגדל את התאים הסרטניים מחוץ לגוף האנושי. למרבה מזלה של האנושות כולה, הצליחו התאים לגדול ולשגשג כמו ששום תא אנושי לא עשה לפניהם. תאי הילה (HeLa), כפי שהם נקראו עכשיו (צירוף ההברות הראשונות של הנרייטה לאקס), היוו בסיס לניסויים פורצי דרך בהבנת התורשה והמנגנונים העומדים בבסיסן של מחלות רבות. אולם בני משפחת לאקס קשי היום לא ידעו דבר על עלילותיהם המופלאות של התאים של הנרייטה. כאשר הם מגלים את תורמת אמם למדע, הם יוצאים למאבק לקבל הכרה. שחקנים: אופרה ווינפרי, רוז ביירון. במאי: ג'ורג' וולף. ארה"ב, 2017. משחק מצוין של ווינפרי, אך למי שקרא את הספר, הסרט לא מחדש או מתעלה עליו. ציון: 

22:00 זרעים: הסיפור שלא סופר SEED: The Untold Story, ערוץ Hot8 

פרס ראשון Sheffield Doc Festival; פרס ראשון פסטיבל הסרטים בנאשוויל; פרס ראשון IDFA; פרס ראשון Princeton Environmental; פרס הקהל American Conservation Film Festival; פרס ראשון United Nations Film Festival. 94% מזני הזרעים נעלמו במאה האחרונה. בעוד חברות הביוטק שולטות על מרבית הזרעים בעולם, חקלאים, עורכי דין ומדענים עושים כל שביכולתם במטרה לשמר ולהגן על עתיד המזון שלנו. הסרט עוקב אחרי 'שומרי זרעים' המגנים על מורשת המזון בת ה-12,000 שנים הנמצאת תדיר בסכנת הכחדה. ארה"ב, 2016.

22:00 אימפריית החלומות Dream Empire, ערוץ Yes דוקו 

הבמאי דיוויד בורנשטיין מביא את סיפורה של המעסיקה הסינית שלו יאנה, בת ה-24, שעברה מהכפר אל העיר צ'ונגצ'ינג, אחת הערים הגדולות בעולם, והקימה סוכנות שחקנים לזרים במטרה להתקדם בחיים. בורנשטיין נרשם אצלה כליהוק של 'גבר לבן' ונשכר על ידה כדי להופיע בפני הסינים תוך שהוא מקדם פרויקט נדל"ן נרחב. שום כישרון לא נדרש ממנו, זאת רק הנוכחות של אדם לבן בפרויקט שמוסיפה ליוקרה שלו ולמכירת הדירות. אך עם הזמן המציאות מתנפצת אל מול עיניהם – הבתים בפרויקט לא נמכרים וכמו הפרויקט הזה, עוד ועוד מגדלי מגורים חדשים ומפוארים בסין הופכים למתחמים נטושים. הסרט מביא את סיפורה כלכלתה של סין ואת הניסיונות להקים פרויקטי נדל"ן עצומים לצד חוסר הביקוש שלהם – דרך עיניה של יאנה. בסופו של דבר היא מבינה שאין עתיד בשוק הנדל"ן ועליה לבחור אם להישאר בתחום שהקימה או למצוא דרך אחרת להגשים את החלום הסיני שלה להצליח בגדול. 73 דקות, דנמרק, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן