Skip to content

4 מסלולי טיול בצפון שמיועדים למשפחות

טיול עם המשפחה יכול להיות להיות דבר נפלא שגורם לחיבור עמוק בין בני המשפחה השונים או יכול להסתיים במפח נפש וניכור. לעתים ההבדל בין חופשה מוצלחת ביותר לחופשה שכולם רק רוצים שהיא תסתיים יכול להסתכם בבחירת המסלול הנכון עבור בני המשפחה. כאשר ניגשים לבחור את אופי החופשה ישנם אלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון. דבר אחד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טיול עם המשפחה יכול להיות להיות דבר נפלא שגורם לחיבור עמוק בין בני המשפחה השונים או יכול להסתיים במפח נפש וניכור. לעתים ההבדל בין חופשה מוצלחת ביותר לחופשה שכולם רק רוצים שהיא תסתיים יכול להסתכם בבחירת המסלול הנכון עבור בני המשפחה. כאשר ניגשים לבחור את אופי החופשה ישנם אלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון.

דבר אחד שאסור לעשות בתכלית האיסור, הוא להתחשב אך ורק בצרכיו של מתכנן הטיול. אם אתם יוצאים לטייל עם ילדים קטנים חשוב לוודא כי היעד והמסלול בו אתם בוחרים יהיו לרוחם, הם יוכלו לבצע אותו בנועם ויצליחו לעמוד באתגר שעומד בפניהם. אם יש משהו שאתם לא רוצים שיקרה זה לצאת לטיול עם הילדים ולסבול כל הדרך מחוסר שביעות הרצון שלהם או אפילו גרוע מכך, להסתובב איתם על היידים, מה שללא ספק יגרום לכם רק לרצות לסיים כבר.

הדבר חל גם במקרה בו אתם נוסעים עם בני משפחה מבוגרים יותר, חשוב מאוד להתחשב במגבלותיהם במידה ויש, ולדאוג להם למסלול אותו הם יוכלו לצלוח. אם אתם אלו שמארגנים את החופשה המשפחתית הבאה שלכם, אל תבחרו בחופשה בה רק אתם חפצים וכזאת שתגרום לכל בני המשפחה להתבאס עליכם ועל הבחירה שלכם.

איך בוחרים את היעד?

למזלנו, עם כל הקושי היום יומי, המצב הביטחוני ומזג האוויר שלא תמיד הוא נוח, מדינת ישראל ללא ספק מספקת אין ספור יעדים שפשוט כיף לנסוע לטייל בהם. היעדים הרבים העומדים בפניכם יכולים לכלול למשל, במידה ואתם מחפשים טיול ליום אחד, את ירושלים. טיול וסיור בעיר הבירה שלנו, הכרת המקומות הקדושים, סיור בכותל ועוד, יספקו לכם חוויה רוחנית נהדרת. אם אתם מעוניינים בחופשה בת יותר מלילה, בנסיעה לים המלח או לאילת בהחלט תוכלו ליהנות מים, בריכה ואווירת חופש.

אבל אם אתם מחפשים את הטבע, את הירוק, את הנופים המדהימים ופחות בא לכם על חופשת בטן גב, אין צל של ספק שנסיעה לצפון היא הדבר עבורכם. גם אם תחליטו שאתם יוצאים מוקדם בבוקר וחוזרים מאוחר בלילה, או שתשמחו לבלות את הלילה באחד מבתי המלון או הצימרים הרבים שניתן למצוא בצפון, אתם בהחלט עומדים בפני יום כיף בצפון הנהדר של ישראל.

יש הרבה אטרקציות שאפשר לעשות בצפון החל מטיולי טרקטורונים, בריכות ייחודיות ואין ספור סדנאות – ועדיין אחד הדברים שמטיילים הכי אוהבים לעשות במסגרת ימי הכיף שלהם בצפון זה מסלולי הליכה רגליים. יש משהו באוויר הפתוח, בחיבור עם הטבע והנופים המדהימים שגורמים לאנשים שביום יום שלהם לא מסוגלים ללכת שני מטר מבלי לרצות להיכנס לרכב וללחוץ על הדוושה, להתמודד עם האתגרים הכרוכים בהליכה, ופשוט לצאת לצעידה רגלית המונה לעיתים מספר קילומטרים לא מבוטל כלל.

להלן 4 מסלולים טיול בצפון שמשפחות יכולות ליהנות מהם מאוד.

המסלול הראשון מתרחש באיזור הגליל התחתון, הגלבוע והעמקים, שם תוכלו למצוא את שביל עמק המעיינות. מדובר במסלול שמוגדר כבינוני מבחינת דרגת הקושי. במהלך הליכתכם בו תיהנו מהאוויר והאווירה, תצעדו במישור של חורשות אקליפטוסים, תראו אתרי התיישבות בריכות דגים מהפנטות ואל תשכחו לקחת בגדי ים לרחצה קלילה וקצרה במעיינות השופעים.

 השביל עצמו נולד כפרוייקט חינוכי ונועד להביא לחיבור בין האדם לטבע. המיקום המושלם שלו בלב השבר הסורי אפריקאי שימש עוד מלפני שנים רבות כגשר לתנועת בני אדם באזור מזרח התיכון. האזור עצמו שופע היסטוריה, ואם תיעזרו בשירותיו של מדריך מקצועי ומנוסה שמכיר את המקום כמו את כף ידו, סביר להניח שתצליחו להעצים את החוויה בעזרת כל המידע אודות האיזור שהוא יוכל לספק לכם. זאת לא חכמה רק ללכת ברגל ולראות נופים, אם יש לכם אפשרות לשאוב ידע ולהעשיר את בני המשפחה במידע חדש, הרווחתם. במהלך הסיור שלכם חשוב להיות עירניים כי סביר להניח שתזכו לפגוש כל מיני בעלי חיים מעניינים כמו דורבנים, סוגים שונים של עופות וגם זוחלים. חשוב להתלבש בהתאם. אם יוצא לכם להיתקל בעופות לילה דורסים, תוציאו את הטלפון מהכיס, תפתחו אותו על מצב מצלמה ותרוויחו תמונות עוצרות נשימה שבוודאי יזכו ללייקים בפייסבוק שלכם.

המסלול המומלץ השני הוא "מג׳רסה". מדובר במסלול המוגדר בדרגת קושי קלה, מה שיכול להיות מעולה לעצלנים שבחבורה או לבני משפחה אשר לא רוצים או יכולים להתאמץ יותר מדי כשהם בטבע. מג׳רסה הוא מסלול מושלם במיוחד בחודשי הקיץ כשהשמש לא עושה הנחות ויוצאת החוצה בכל כוחה. המסלול נמצא באזור הגולן והחרמון, ובשפך נחל דליות תזכו להתרעננות קלילה במקום בו גובה המים לא יעלה על גובה המותניים. את הטיול תעבירו בין צמחיה פראית יפיפיה.

יש למעשה שני מסלולים במג׳רסה. מסלול יבש ומסלול רטוב. את המסלול היבש תעשו ברגל, בכיף שלכם, ומבטיח שתישארו יבשים. אם אתם יודעים מראש שתהיו רעבים, דעו כי אתם לא צריכים למהר לסיים את המסלול וללכת לחפש מסעדה באיזור, שכן בחורשת האקליפטוסים הנמצאת ממש ליד הנחל, תוכלו למצוא איזור המיועד לפיקניק, מה שאומר שאתם יכולים לבוא מצוידים מהבית, לפרוש סמיכה או מחצלת ולשבת לאכול בכיף. רק חשוב מאוד שתנקו אחריכם. אם בכל זאת בא לכם להתרענן, המסלול השני שתוכלו לצעוד בו הוא המסלול הרטוב אליו תיכנסו ותתחילו ללכת במורד הזרם.

המסלול השלישי שתוכלו לקחת את בני משפחתכם אליו הוא "דרביישה". גם הוא מסלול המוגדר כקל וממוקם באצבע הגליל. המסלול הוא אחד משרשרת מעיינות רמת הגולן. דבר אחד חשוב לדעת במידה ואתם בוחרים במסלול הקסום הזה. בחלק מההליכה אתם תעברו דרך שיחי פטל דוקרניים, לכן הקפידו להתלבש בבגדים נוחים אך כאלו שיכסו את גופכם ולא ישאירו סימנים לא נעימים.

כמובן שתוותרו על הרעיון של לאכול את הפטל, כן? ההליכה במסלול תוביל אתכם לתחנת קמח בה יש תצפית מאלפת. הכינו את הטלפונים לסט תמונות נוסף על רקע נופים מרהיבים.

המסלול הרביעי והאחרון אותו נסקור הוא מסלול המוגדר כבינוני – קשה. הוא ממוקם באזור הגליל העליון והמערבי והוא מוכר בשם נחל אורן. בנחל אורן תוכלו לטייל בכל עונות השנה.

מה שמיוחד בנחל אורן הוא שחלק מהמסלול אותו תעברו יכלול הליכה בתוך אפיק נחל ששוקם בעמל רב לאחר השריפה הטראגית בכרמל לפני מספר שנים. המסלול עצמו כולל היסטוריה עשירה, וסיפורים על מעפילים ילוו אתכם במהלך הסיור. אם אתם מטיילים בחודשי הפריחה, פריחת הכרמל תהפוך לחוויה שאין סיכוי שתשכחו אותה. תופעת נוף מיוחדת של צנירים תלכוד את עיניכם וכל היופי שיתגלה בפניכם ובפני בני המשפחה ישמר את הזיכרון מהחופשה המשפחתית לשנים רבות קדימה.

הטיולים המהנים ביותר הם אלו שגורמים לנו לחוש סיפוק אחרי עמידה באתגר מסויים. אם אתם מחפשים ליהנות ביום כיף בצפון, אחד מארבעת המסלולים האלו ללא ספק ייחקק בזכרון שלכם. ימי כיף בצפון הם חוויה שברגע שמתבצעת נכון, הופכת להיות סיפור שכל בני המשפחה אוהבים לספר עליו לחברים שלהם. אז בפעם הבאה שאתם שוקלים לקחת את המשפחה לטיול, תחשבו על אחד מהמסלולים המדוברים כאן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן